Nechápu proč nebyla Barumka v sobotu ukončena

Ani týden po tragedii, která se odehrála na Barum rallye, neopustil Jiřího Strosse smutek, rozladění a zklamání.

Ani týden po tragedii, která se odehrála na Barum rallye, neopustil Jiřího Strosse smutek, rozladění a zklamání z událostí, které se odehrály na Pindule, ale i později. Přitom začátek soutěže sliboval skvělé závody s nádhernou diváckou kulisou.

Spolujezdec loňské mistrovské posádky ve skupině N Jiří Stross, se spolu se svým pilotem Václavem Dunovským letos soustředí na starty v „prostředním“ šampionátu MČR-R, kde vedou svou třídu N2. Nechtěli si však nechat ujít svezení na dvou vrcholech letošní sezony, za které považují Rally Bohemia a Barum rally. Bohemii ozdobili skvělým soubojem s Jan Šlehoferem a Zbyňkem Soběhartem o vítězství ve třídě N2. Na Barumce se těšili nejen na měření sil s Josefem Sedláčkem, ale i na vyhlášené rychlostní zkoušky i neméně skvělou diváckou kulisu. Řízením osudu museli na čtvrté rychlostní zkoušce odstoupit. To již měli za sebou rozčarování z událostí na předcházející Pindule.

„Začátek byl parádní. Seznamovací jízdy mě nadchly. Vše bylo srozumitelné a pěkně připravené a označené. Divácká kulisa byla již při tréninku fantastická. Něco podobného jsem dosud nezažil. Také městská erzeta byla super. Úplnou spokojenost kazil jen náš problém s odlitým benzínem. Spokojenost panovala i s dosaženým časem na Slušovicích.

Pindula, třetí rychlostní zkouška, byla ještě před naším příjezdem pozastavena. Stáli jsme v koloně a do časové kontroly jsem došel pěšky. Poté, co se vše opět rozjelo a nám zbývaly do startu dvě minuty, byla erzeta zastavena znovu. Tentokrát kvůli havárii posádky Pavel Karlík – Luděk Kocman.

Po chvilkovém pobíhání pořadatelů, vyrazily na zásah ABA, sanitka, za nimi komisař z FASu a vedoucí rychlostní zkoušky. Za dalších zhruba deset minut bylo oznámeno zrušení erzety. V tu chvíli začal neskutečný chaos, jaký zatím na soutěžích nepamatuji. Případ neprůjezdné vložky řeší řády objízdnou trasou. Časoměřič zapíše čas startu a posádka pokračuje po objízdné trase uvedené v itineráři do další časové kontroly. Na Pindule bylo vše jinak. Posádky si chodily na svůj čas do časové kontroly, kde pobíhal pořadatel s telefonem a hovořil se spolujezdci. Zejména místní jezdci dávali návrhy na pokračování po trati erzety a pak kdesi odbočit a dojet na hlavní silnici. Nakonec si prosadili svou. Časoměřič u startu zachoval klid, zapisoval časy a vysílal posádky po v itineráři blíže nespecifikované trati. Krátce před tím, než nám byl zapsán čas, nás objelo jiné soutěžní auto s vyšším startovním číslem a bez zastavení v časové kontrole pokračovalo dál.

Když na nás přišla řada, vydali jsme se i my do neznáma. Na cestu a správný směr jsme se vyptávali v radiobodech, ale ani tam nám směr nikdo neporadil, protože ho neznal. Teprve asi po deseti kilometrech nám pomohl jeden policista. Cestou jsme potkávali jiné bloudící posádky a to i v protisměru. Byly mezi nimi i místní jezdci, kteří rovněž hledali správný směr.

Do seskupení jsme nakonec přijeli včas. I zde vládl chaos. Nevíme co si máme myslet o práci činovníka pro styk s jezdci, který na naše dotazy neřekl ani slovo. Nechci mu křivdit, třeba to také nevěděl, ale pak je tu otázka, k čemu se tato funkce zřizuje a jaké mu vedení soutěže poskytuje informace.

V časové kontrole před servisem jsme zahlédli onen vůz, který nás na startu Pinduly objel, jak již servis opouští a korunu všemu nasadil časoměřič. Přestože náš čas měl přijít až za deset minut, oznámil nám, že se na čas nejede, abych mu dal výkaz a bude nám přidělen nový čas. To jsem již opravdu nevěděl co se děje, protože penalizace žádné udělovány nebyly a startovní pořadí se pěkně pomíchalo.

Jsem toho názoru, že na soutěži ME, IRC, s ambicemi dostat se do světového šampionátu a startovným ve výši 24 000,- Kč, by takový organizační chaos neměl nastat,“ neskrýval údiv Jiří Stross.

Následující rychlostní zkouškou pro posádku Dunovský Stross Barum rally skončila, ale neskončily Jiřího rozpaky. „I dnes jsem přesvědčen, že po zveřejnění zprávy o smrti Luďka Kocmana mělo dojít k ukončení soutěže. Jejím pokračováním dostal přednost byznys před úctou k jednomu z nás závodníků. Nemile mě překvapilo i to, že jezdci z čela startovního pole se nezachovali podobně jako v Pelhřimově 2005 po úmrtí Tomáše Vojtěcha. Tehdy sami odevzdávali jízdní výkazy a odstupovali ze soutěže, aniž by čekali na rozhodnutí ředitele. Při tak smutných událostech se soutěž končí i ve Volném poháru. Budí to ve mě dojem, jako kdyby závodník s vyšším číslem byl někdo jiný, než ten s číslem nižším. To mne mrzí snad ještě více, než přístup pořadatelů,“ uzavřel své neradostné povídání Jiří Stross.

Komentářů celkem: 37
3. 9. 2007 13:1421
0 0
Mz potrefeny skoroprazaci jen rikame vsem tem zlinskejm vlastencum ze maj vybornou rally ale je tam i par veci stoji ya h...Takze se zamzsletenad tema chvastavejma debatama pred soutezi jak byste zmakli i mistrovstvi vesmiru
3. 9. 2007 13:2622
0 0
Promiňtě, že odskočím ale nedá mi to. To Bigmike: Do Zlína jsem v pátek přijel kolem 19,45. Zaparkoval jsem u vjezdu do areálu Svit cca 400 m od trati speciálky na poloprázdném parkovišti. K tomu jen dodám, že nejhorší smrt je z vyděšení a poslechu rádia o ucpaném Zlínu. Sobotu jsem si naplánoval jinak než 98% diváků a nehnal jsem se hned ráno na rz 2. Tím pádem potom podle časového harmonogramu přejížděli všichni stejně, protože chtěli stejně vidět hodně. Já jsem přejížděl ve stejném provozu, jaký je ve Zlíně běžně, takže stesky na ucpané cesty nemůžu mít. Hlavně tedy proto, že když jsem přejížděl, tak většina stála na rz. Co se týká značení tak každý z nás je průměrně inteligentní osoba, která by se v mapách měla vyznat. Pokud chceš tvrdit, žes neměl k dispozici mapu tak příště nešetři na programu. To žes měl špatný den neznamená, že byla Barumka špatná. Když jsem opouštěl rz 3 tak jsem pouštěl auto a odešel na druhou stranu cesty. Ani ve snu mne napadlo, že ten Opel s Luďkem Kocmanem vidím naposledy. K diskuzi o ukončení soutěže jem mohu říci, že po bitvě je každý generál. Do cca 17,00 ale všichni věděli, že je Luděk jemn zraněn a to je zásadní rozdíl nezi Zlínem a Pelhřimovem. Proč posádky neodevzdaly ráno výkazy nevím. Sám zastávám názor, že rozhodnutí bylo správné. Uctít památku se dá i jinak než nabubřelým gestem.
3. 9. 2007 13:2723
0 0
Můj názor je takový, že kdo chtěl uctít památku tichým truchlením měl odevzdat výkaz a skončit, ale jsou mezi jezdci i tací, kteří památku uctít chtěli jízdou a proto bych je za to neodsuzoval. A navíc pan Kocman nás opustil při rally, tak je to možná nejlepší způsob jak mu vzdát hold.
Rocker
3. 9. 2007 13:3524
0 0
Plně souhlasím s Panem Strossem !!! ....joo a Barumka na MS nemá... ani pořadatelsky...
3. 9. 2007 14:0425
0 0
Je videt, ze mnozi nemate poneti o tom proc a jak to s Barumkou a jejim kandidovanim bylo. Proste kazdej vidi, kandidatsky podnik a automaticky si mysli, ze za rok bude ve Zline MS. Vidite to moc jednoduse!
3. 9. 2007 15:0726
0 0
Pawel: Ale i nekandidující exkandidátský podnik by měl umět vyřešit problém s objízdnýma trasama. Umijó to i na každým pouťáku.
3. 9. 2007 15:0827
0 0
to rocker:hlavně pořadatelsky.
3. 9. 2007 15:3628
0 0
dřevěná srnka:
V itinerari byly jasne stanoveny objizdne trasy na Barumce!!! Nezlob se ale je videt ze jsi intik nevidel. Kazda posadka vi jak ma postupovat. Pokud ne tak nema na takovem zavode co delat. Opet je zde neco napsano dost neurvale a neznalci se chyti jen aby mohli kritizovat.
3. 9. 2007 15:3729
0 0
Ac nejsem zavodnik, tak prave objizdne trasy jsem letos (nahodou) studovalsmajlík
3. 9. 2007 15:4030
0 0
Barumka sotji za hovno, Bohemka stoji za hovno, Krumlov je zmatecny....Jak vidim tak jsme v cesku a vsechno stoji za hovno. Pochvala? Na co? Automaticky tady stoji vsechno za hovno a poradatelsky neni zvladle naprosto nic.
To honza.v a Rocker - cest praci soudruzi!
3. 9. 2007 20:2631
0 0
to Pawel: toho soudruha nechápu,ale jen hodnotím ten chaoz,který jsem na Barumce viděl.
3. 9. 2007 21:4132
0 0
to honza.v: Nevim co jsi videl, ale prijde mi ze jsi hlavne videl vyse napsanou tiskovku a tak ses jen pridal.
Kdo chce psa bit, hul si vzdy najde...
3. 9. 2007 21:4433
0 0
Pawel: Takže si to Stross vymyslel? Všiml sis, že i chválil? Co má být tou holí?
3. 9. 2007 22:4434
0 0
Tady http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=6699 je též ještě něco k Barumce...od Roberta Vodičky. Měli startovní čísla poměrně blízko sebe. O objízdné trase je tam taky zmínka.
4. 9. 2007 00:1535
0 0
odpověď na dotaz Danys. Chci se zeptat na tvůj názor.Co by se stalo,kdy bych nechal ráno auto v UP,tím bych odstoupil ze závodu.Dle mého názoru nic!
První řadě je pořadatel,který rozhodne o průběhu závodu.Rozhodl pokračovat v závodě i přes tuto smutnou věc.
Pokud by zadní posádky začaly odstupovat,tak by jim okorát
ušetřily práci a nic by se nezměnilo.Závod by stejně pokračoval.V sobotu v noci sem toho moc nenaspal a s klukama jsme se dohodli na černé pásce přes přední kapotu a dokaždé RZ odstartovat na varovné.Možná to bylo špatné rozhodnutí,ale jiné nás nenapadlo! Mohu znát tvůj názor,co by nastalo pokud by se to stalo nějaké posádce s číslem od1 třeba do 40?Děkuji za odpověd. Milan Blahout
4. 9. 2007 09:0736
0 0
Milan má pravdu, opravdu stát se to někom z českých top 10, tak je konec. To pačes: jásem neřek, že závody byly špatné, jen to že organizátoři mohli lépe zapracovat. Program si kupuju na každé rally a v mapě se vyznám dobře, vše sem trefil na poprví. Ale pokud chceme pořádat soutěž světového měřítka, měla by být na úrovni a myslet na vše. Na druhou stranu třeba Monako je pořadatelsky v pr.... a taky je v MS, jenže tam maj prstě jméno.
4. 9. 2007 10:3537
0 0
...to all:k tem prejezdum,treba v sobotu ctyri RZ a dva servisy,v nedeli dve RZ..a uplne v poho...asi malo...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!