Ondřej Plšek - eWRC.cz
5. 9. 2007 17:12 − 2468× − 11

Schůzka o budoucnosti MS

Dva dny před startem Německé rally došlo ve Frankfurtu k zatím jedinečné schůzce.

Dva dny před startem Německé rally došlo ve Frankfurtu k zatím jedinečné schůzce. Pozval na ní předseda rally komise FIA Morrie Chandler a zúčastnili se jí zástupci FIA, pořadatelů, ISC a továrních týmů. Cílem schůzky bylo probrat budoucnost rallysportu. "Bylo to velmi konstruktivní," řekl Morrie Chandler.

Jasno mají hlavně zástupci továrních týmů – prezentace na televizních obrazovkách musí být zlepšena. Nejhlasitěji se ozval Guy Frequelin. "Nejde ani tak o náklady, jde mnohem více o to aby souhlasila protihodnota," prohlásil Frequelin.


Morrie Chandler

Jako největší slabinu současné pozice vidí Frequelin absenci promotéra mistrovství světa. "Potřebujeme v čele muže jakým je Bernie Ecclestone, muže který nebude mít jen komerční práva na mistrovství, ale i nadvládu na kalendářem a pravidly. Pokud by to mělo fungovat, tak jsem ochoten akceptovat i pravidla, která by nemusela Citroenu úplně vyhovovat," dodal Frequelin.

"FIA se ale nikdy nevzdá kontroly nad kalendářem a pravidly," řekl Chandler. Přesto vidí Chandler alternativu. "Podle mého mínění nepotřebujeme diktátora. S ním totiž potom vše stojí a padá. A to může dopadnout dobře, ale i špatně. My potřebujeme grémium, tým, který bude dělat rozhodnutí jako celek. Výsledky z Frankfurtu byly velmi povzbuzující."

Nutno dodat, že schůzky se vedle Citroenu, Fordu, Subaru a Suzuki zúčastnili další dvě továrny, které pomýšlejí na vstup do mistrovství světa. Jejich jména ale Chandler nechtěl prozradit.

zdroj: rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 11
Recarco
5. 9. 2007 17:54
0 0
Kež by mezi těmi tými byla Škoda...
Recarco
5. 9. 2007 17:55
0 0
*týmy (pardon :o) )
5. 9. 2007 20:19
0 0
Bych tipnul Mitsubishi a Hyunday. Ale to nebude s jejich vstupem tak horký.Mitsu se o WRC zajímá jak se prosadí jejich Nka a ještě Fiati sem někde četl že by chtěli ale podle mě to zůstane jen u toho chtěli.
5. 9. 2007 20:50
0 0
Vzhledem k tomu, že MMSP ukončilo Aavovým startem na Zélandu veškeré aktivity na úrovni WRC a hodlá všechna zbylá auta dokonce sešrotovat, tak Mitsu asi nee...
5. 9. 2007 21:31
0 0
Bych si typnul na ty dvě automobilky Škoda a Fiat.smajlík
5. 9. 2007 21:49
0 0
to Mirek-607: sešrotovat?smajlík tak to snad ne. muzu se zeptat na nejaky odkaz nebo clanek kde si to cetl. docela by me zajimaly ty okolnosti
5. 9. 2007 22:19
0 0
Bohužel, podle všeho končí po příštím závodě i Dakar... http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=4805 Co se týče sešrotování, u Mitsubishi je to běžná praxe. Z ex-továrních evo 6 a 6,5 zbylo myslím jedno nebo dvě, všechny ostatní byly zničeny. Taktéž Lancerů WRC step. 1 a 2 nezbylo moc, na prsty jedné ruky se vejdou určitě.
5. 9. 2007 23:44
0 0
No s tim clankem na autosportu nevim. Jak by se tedy dostalo ex-makkinenovo evo na ceske kopce?
6. 9. 2007 00:43
0 0
Ta evo 6 nebyla ex-Makkinenova, ale postavená jako jedna z pouhých dvou přímo v Ralliartu jako klientská (Gargulák a Aghini). Taky s ní byly pořádné problémy...
6. 9. 2007 19:15
0 0
Tovární týmy by měly celou slavnou FIA poslat k šípku a založit si vlastní soutěž. Takovou, která by se řídila tržní ekonomikou a nikoliv dikaturou.
doch
7. 9. 2007 16:17
0 0
v podstate Chandler nerekl nic jinyho, nez ze si poslechl plac tovarena ze jejich nazory jsou v podstate k nicemua ze ten konstruktivni tym bude opet FIA...cele gremium bylo uplne k nicemu
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!