Sparrow Racing Team opanoval třídu i na Barumce

Barum Rally Zlín patří po dlouhá léta k nejvýznamnějším podnikům na našem území.

Barum Rally Zlín patří po dlouhá léta k nejvýznamnějším podnikům na našem území. Pro letošní rok ještě povýšila, když se jela jako jeden z dílů v poslední době čím dál populárnějšího seriálu Intercontinental Rally Challenge. Výjimečná byla barumka i pro Sparrow Racing Team – na domácí soutěž stáj vyrazila s rekordním počtem sedmi vozů!

Tato sedmička automobilů se rozprostřela mezi několik tříd, nejvíce obsazená však zůstala pro Sparrow Racing Team tradiční kategorie N2. Jejím jednoznačně největším favoritem byl velezkušený Josef Sedláček. Ten se po několika letech vyplněných starty s vozy skupiny A výjimečně vrátil do vozu, ve kterém ve kterém v minulosti dosáhl svých největších úspěchů. Od úvodních metrů diváky hojně obsypané městské rychlostní zkoušky až do cíle rally ukazoval soupeřům záď své hondy a mílovými kroky se jim vzdaloval. Po suverénním výkonu získal na druhého v pořadí téměř devět minut!

Tím druhým byl nakonec Daniel Vladyka, jenž doposud jezdíval s felicií ve třídě N1 a účastnil se převážně sprintových soutěží. Barum rally byla jeho premiérou v mezinárodním šampionátu i v Hondě Civic Vti. Na sedadle spolujezdce se objevil bývalý spolujezdec Jaromíra Tarabuse Igor Norek, který byl hlavním iniciátorem startu nezvyklé dvojice. Po opatrnějším začátku se posádka rozjela k velice slušnému výkonu a od sobotního odpoledne bezpečně okupovala stříbrnou příčku. Během celé soutěže neměla vyjma utrženého výfuku větších problémů a bezpečně si dojela pro cenné druhé místo.

Dlouhou dobu figuroval na bronzové příčce Patrik Hlach, vedle kterého opět usedl jeden z hlavních organizátorů Rallye Český Krumlov Jiří Venuš. Nechybělo mnoho a stáji Sparrow Racing Team se podařil na domácí soutěži vysoce ceněný hattrick. Prasklá poloosa Hlachovy hondy na první nedělní zkoušce však byla proti. I přesto byla posádka v cíli klasifikována v rámci superrally a obdržela body za čtvrtou příčku.

Čtvrtý týmový civic řídil poděbradský mladík Václav Dunovský, který si po startech v „prostředním“ šampionátu opět odskočil k „velkým klukům“. Dokonce se s ním počítalo jako největším soupeřem Josefa Sedláčka, což z počátku také dokazoval. Jeho jízda však neměla dlouhého trvání, už na čtvrtém rychlostním testu mu vystavil stop betonový sloupek. „Za obcí Žlutava následovala rychlá pasáž. Těsně před brzdnou rovinou se nacházela rychlá levá zatáčka přes horizont. Jeli jsme úplně vnitřkem, kde byl nenápadný a nevinně vyhlížející kanál. Přesto jsme dostali velkou ránu na levé přední kolo až vůz nadskočil. Hned po dopadu následovaly brzdy. Bohužel pro nás, už na prázdné pneumatice, jak jsme zjistili později. Na široké rovné silnici s kvalitním čistým asfaltem jsme nabrzdili přes padesát metrů. Poté jsme pravým předním rohem trefili a přerazili betonový sloup na okraji cesty. Pravé kolo vydrželo jak náraz, tak i přejetí zbytku uraženého sloupu, ale levé bylo prázdné a ráfek zdeformovaný.“

Tradičně nejvyšší ambice z celého týmu měl Jaromír Tarabus, který opět usedl do Suzuki Ignis S1600. Matematika před startem mluvila jasně – pokud chce i nadále pomýšlet na titul mistra republiky ve skupině A, musí bezpodmínečně vyhrát. To se také na prvních rychlostních zkouškách dařilo. Na legendární zkoušce Pindula chtěl Mira zatáhnout, výsledkem však byl pouze smutný pohled na pomuchlané auto na střeše.

O mnoho lépe se nedařilo ani Egonu Smékalovi, který s týmovou podporou Sparrow Racing Teamu startoval na Hondě Civic Type R ve třídě N3. Dle očekávání se přetahoval s Petrem Křížkem a Janem Vaňáčem o vedení mezi „malými enky“, bohužel ani na domácí soutěži se mu nepodařilo dojet až do cíle. Na RZ Kudlovice jej tentokrát zastavil porouchaný motor. S úplně novým vozem vyrazil na Barumku také Petr Trnovec v extrémně nabité třídě N4. Na poslední sobotní zkoušce nabrali ztrátu hrozivých sedmi minut kvůli defektu, přesto se jim podařilo splnit vytýčený cíl – po čtyřech letech konečně dojet až do cíle.

Všechny úspěchy i lapálie týmu jsou však překryty temným hávem tragédie, která se stala při prvním průjezdu jednou z nejnáročnějších rychlostních zkoušek na našich soutěžích, bájnou Pindulou. Na následky vážné havárie, která se na tomto testu stala, bohužel zemřel kolega, soupeř, i velký kamarád v jedné osobě, spolujezdec Luděk Kocman. Celý tým Sparrow Racing Team by rád alespoň touto cestou vyjádřil jeho rodině upřímnou soustrast.

Další soutěží Sparrow Racing Teamu bude již koncem tohoto týdne Böttcher Rally Vyškov, kam se zlínská stáj opět vydá se sedmi vozy.

Komentářů celkem: 1
7. 9. 2007 14:281
0 0
"Matematika před startem mluvila jasně – pokud chce i nadále pomýšlet na titul mistra republiky ve skupině A, musí bezpodmínečně vyhrát. To se také na prvních rychlostních zkouškách dařilo." - Nechci bejt šťoura, ale to se právě nedařilo. Peták byl na autobusáku i u koníčků rychlejší.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!