Jan Škaloud - eWRC.cz
6. 9. 2007 11:45 − 3079× − 18

Riečica – Škaloud na SM-Uusikaupunki ralli

Po poslední soutěži v Maďarsku, kterou jsme jeli a po zrušení soutěže v Rakousku se začalo uvažovat, jaký program zvolit na srpen a září. Soutěží na šotolinovém povrchu není po Evropě mnoho. Proto začalo usilovné hledání vhodných soutěží. Právě v srpnu to bylo skoro nemožné něco najít. Na září již bylo na výběr Polsko, Itálie, Finsko. Finsko se zdálo jako sen. Sen se však stal skutečností a velmi brzy byl domluven start na SM-Uusikaupunki ralli ve Finsku. Nejprve se řešila logistika a doprava závodního vozu. Nedlouho potom přišlo řešení, účastnit se soutěže pod křídly Tommi Mäkinen Racing a na jejich voze, který je identický s naším. Vše se tak ulehčilo.

Zajistili se letenky, půjčení vozu na seznamovací jízdy, logistika při soutěži a vše bylo připraveno, … jak jednoduché :-)

Do Finska jsme s Michalem a šéf mechanikem Mirkem Poláškem vyrazili ve středu 29.8. ve 12:35 z Pražského Ryzyňského letiště. Již za necelé dvě hodiny jsme přistáli v Helsinkách na letišti Vantaa. Vyzvedli jsme si zamluvené auto Ford Focus v rental car Hertz a vyrazili do skoro 300 km vzdálené meky rallysportu, města Jyväskyla. Na hotelu nás již očekával, náš koordinátor pro tento závod, sám Pasi Hagström. Po přivítání a ubytování jsme povečeřeli a probrali mnou připravený logistický plán. Zda je vše v pořádku.

Foto: R – Glass

Na čtvrteční den, byl nachystaný test nedaleko sídla Tommi Mäkinen Racing. Nejprve jsme si odzkoušeli sedačky, upravili posed ve voze a přizpůsobili pásy. Následoval přesun na testovací trať, která byla vzhledem k podmínkám na soutěži vybrána na úzké cestě, vedoucí lesem. Jednalo se o úsek dlouhý 2.1 km, kde například před Finskou Neste rally testoval Khalid All Qassimi Focus WRC.

Celá trať byla perfektně zajištěna. Dokonce vypáskovaná a zajištěna potřebným počtem lidí kvůli bezpečnosti.. S Michalem jsme si připravili rozpis a zahájili test.

Auto bylo již nastavené předem na naše potřeby stejně, jako bychom startovali s našim vozem. Později proběhla jen malá korekce nastavení tlumičů. Jednalo se totiž o nový model tlumičů Rieger s control rebound. Následně usedl na sedadlo spolujezdce Pasi Hagström.

Svezl se s Michalem a poté si pozice vyměnili. Mišo tak mohl sledovat jízdu na zdejších tratích z pozice spolujezdce. Na konec testu se ještě na místě spolujezdce svezl Miro a úplně naposledy jsem jel s Pasim i já.

Foto: R – Glass

Test byl úspěšně ukončen. Jet po místních šotolinách je opravdu crazy! První pocity byly jednoznačné. Tohle chce dávku odvahy, kvalitní rozpis, neudělat nejmenší chybu. Ještě jsme se zastavili zpět na sídle Tommi Mäkinen Racing a později vyrazili spolu s Pasim na cestu do centra soutěže, města Uusikaupunki (v překladu Nové Město) v jihozápadním Finsku přímo u moře.

Po cestě jsme ještě projeli legendární zkoušku z MS Ouninpohja a začali naplno vnímat obtížnost místních tratí. Což naznačovala i skála, o které každý ví, ale do které každý rok někdo vrazí a místní potvrdili, že se stalo pravidlem, že fandové pak nastříkají na skálu jméno toho posledního, co do skály vrazil.

Ubytovali jsme se na hotelu. Následně nás Pasi seznámil s městem a důležitými místy při soutěži. Tedy ředitelstvím, servisní zónou, místem pro přejímku a startem.

V pátek ráno nás čekala prezentace a předání materiálů na soutěž. Vše šlo vzhledem k naši včasné účasti rychle a hladce. Při odjezdu z ředitelství jsme byli ihned zastaveni pořadatelem a vyzvání k okamžitému označení seznamovacího vozu. Ještě nás čekala snídaně a od 10.h. probíhali seznamovací jízdy. Na které bylo vymezeno 7 hodin. I přesto, že jsme na první RZ čekali již od 9:45, nebyl trénink jednoduchý. Ve Finském šampionátu se trénuje pouze na 2 průjezdy RZ, stejně jako v MS. Navíc všech 8 RZ je rozdílných, žádná se při soutěži neopakuje. Žádná však nebyla shodná ani s loňským ročníkem soutěže. Tři RZ byli nové, ostatní se jeli v roce 2004 nebo 2005!

Do poslední RZ jsme najížděli těsně před uplynutím konce seznamovacích jízd, tedy v 16:57! Nikde jsme se při tréninku nezastavovali či zbytečně nečekali. Dodržovali jsme však rychlost a vše vyšlo přesně na čas. Pokutě 85 Eur za překročení rychlosti od pořadatele jsme se i tak neubránili. Na 40. jsme jeli 47 km/h. Překročení rychlosti se však počítá i pro další soutěže. Při dalším překročením je pokuta vyšší. Při třetím již následuje vyloučení a nepřipuštění ke startu na soutěži. Na seznamovacích jízdách nás jistilo ještě auto s Pasim a Mirem. V podvečer nás čekalo ještě seznámení s diváckou RZ v ulicích města na asfaltovém povrchu. Potom následovala od 18. do 20. h. dobrovolná přejímka, které jsme se zúčastnili. Oficiální přejímka byla až v sobotu ráno, těsně před soutěží. Přejímka byla zajímavá. Jednalo se o plombování turba a všeho, co plombovat jde, měření hluku a podobně. Některá auta, která jsme tam mohli vidět, by u nás přejímkou neprošla. Chyběli jim i některé „důležité věci“!

A tak Mirek prohlásil: „Mrkvana na ně, to by koukali !!!“ (pozn. – p. Mrkvan je technický komisař na soutěžích v ČR)

V páteční podvečer mechanici dokončili přípravu auta a vše potřebné na sobotní závod. Následně jsme se přesunuli na hotel, k večeři a naší přípravě na závod. Jako spolujezdec jsem byl od Pasiho informován, na odlišné počítání časů na přejezdech mezi RZ. Jedná se o odlišný systém, než je znám ze soutěžích u nás, v Rakousku, Belgii či Maďarsku. Čas na přejezd mezi stopkou RZ a časovou kontrolou před startem další RZ je pevně daný podle času dokončení RZ. Na jednu stranu je to výhoda, nemusí se v případě problému na RZ nikam spěchat na následném přejezdu. To v podstatě zaručí, že posádky nebudou na přejezdech porušovat pravidla silničního provozu.

Má to však i svoje negativní problémy. V případě problému na RZ se posádka propadne do hloubi startovního pole. Tím je následně obtížné dotahovat jakoukoli ztrátu, neboť se již může jet za odlišných podmínek, jako může být počasí či stav povrchu RZ. A to nemluvě o možnosti dojetí pomalejšího vozu startujícího před vámi. V sobotu jsme vstávali v půl osmé. Čekala nás snídaně. Ověřili jsme si na ředitelství startovní čas a poslední informace k soutěži. Přesunuli jsme se do servisní zóny, kde již bylo vše připraveno.

Foto: R – Glass

Ve startovním poli byla kompletní Finská špička. Valimaki, Salo, Ketomaa, Katajamaki, Ketomaki, Arminen, Niemi na vozech N4 nebo A8 a tři posádky na vozech WRC, Jarmo Mikkonen – Hannu Ervasto na Peugeot 206 WRC, Ari Vihavainen – Asko Sairanen na Ford Focus WRC, Timo Maenpaa – Carl-Johan Wolff na Škoda Octavia WRC.

Ze zahraničních účastníků měli hlavní zastoupení Rusové. Shaymiev na Peugeot 207 S2000, Sokolov na Mitsubishi Lancer evo IX, Yushin na Honda Civic Type-R, dále švédský spolujezdec Jouko Puhakka a naše "mezinárodní" posádka, slovenský pilot Michal Riečica a český spolujezdec Jan Škaloud.

Počkali jsme na náš startovní čas. Čekali nás 3 RZ. Třetí RZ se jela na asfaltu. Nasazení na RZ 1 bylo žalostné. Jeli jsme příliš opatrně a s velkým respektem. Řekl bych, že jsme vůbec nechytli tempo ani rytmus. Z mého pohledu to bylo, jak když jedeme oba snad poprvé.

Sám jsem se necítil dobře. Michal to poznal, nebo na tom byl stejně a podle toho to také vypadalo. Čekali jsme hodně, ale ztráta 3,9 sekundy na kilometr byla velká sprcha. Na RZ 2 se situace opakovala. Sice z našeho pohledu se už jednalo o zlepšení, na čas to však mělo pramalý vliv. Na asfaltové RZ 3 se již ztráta zmenšila na 2,2 s/km oproti vítězi RZ, který přezul přední kola na slick. Měli jsme stejnou myšlenku, ale nakonec jsme od toho však upustili, vzhledem k tomu, že by to nemělo dobrý vliv na chování vozu a práci diferenciálů.

Následoval servis, kde se odstraňoval problém s ostřikováním interkoleru, které nefungovalo a tak vůz neměl plný výkon. Problém byl odstraněn a čekala nás další trojice RZ. Na RZ 4 se naše ztráta na kilometr opět zmenšila. Stále to však bylo mnoho a sami jsme cítili, že toto není dobré. Na RZ 5 a RZ 6 došlo konečně k zlepšení. Nyní se jednalo o ztrátu 2.7 s/km. Čekal nás servis, kde se dělala běžná údržba, vyměnili se pneumatiky a čekala nás poslední sekce, tedy 2 RZ. Na RZ 7 už jízda probíhala dobře, ale asi 700 metrů před cílem přišla chyba. Vyjeli jsme mimo trať a auto zůstal viset na podlaze. Diváků, kteří se nám snažili pomoci bylo hodně, ale ani to nestačilo abychom se vyhrabali zpět na cestu. Schylovalo se k tomu, že pro nás soutěž definitivně skončila, nechtěli jsme se však smířit s tím, že zůstaneme na příkopu, a tak jsem uprosil další příchozí diváky, kteří přišli na místo omrknout co se stalo a společně s těmi prvními jsme po více jak 8 minutách nepoškozený vůz vyprostili a mohli pokračovat do cíle RZ.

Další jízda na poslední RZ již však bylo sbírání zkušeností. Za takové situace se již jede špatně. Člověk nechce auto zbytečně poškodit. Jede se příliš opatrně a to je snad ještě nebezpečnější, než jet rychle. Každý kilometr na tamních RZ je však pro nás velké plus a hlavně ohromná škola. Soutěž jsme tedy i přes výlet mimo trať dokončili.

Foto: R – Glass

Výsledkem bylo 13. místo v N4 (ve Finsku třída 2 nebo N2), 28. místo v SM šampionátu a 61. místo absolutně pro nás není uspokojivý výsledek. Velmi důležité pro nás však bylo, že jsme soutěž dokončili, ujeli maximum kilometrů a naučili se i spoustu nového.

Byla to rozhodně nejtěžší soutěž, kterou jsem kdy jel. Náročnost je neskutečná. Nechci v žádném případě snižovat hodnotu ostatních soutěží, co jsem jel a poznal, ať u nás nebo i jinde v zahraničí, ale toto se nedá naprosto srovnávat. Tratě jsou specifické, a pro nás, kteří jsme tam nikdy nestartovali velmi náročné, ať už svým tempem (rychlost), změnami rytmu jízdy (široké, úzké), povrchem (tvrdý, měkčí) či počasím (sucho, mokro, zima). To celé ještě dotvoří prostředí lesů a skal. Většina zatáček je přes horizont, utahuje, nebo se otvírá či sužuje. Jede se i jiná stopa. Je potřeba mít dokonalý rozpis. Na náš rozpis se určitě jet dalo, ale i tak jsme se zase ujistili, že je neustále co zlepšovat. To je výzva a nás to dál hodně motivuje. Jak nám bylo ještě řečeno, tady se jednalo o „lehčí“ soutěž šampionátu! Spíš techničtější trať s minimem skoků.

Pro toho kdo ve Finsku nestartoval, budou asi některé věci co jsem popsal těžko pochopitelné! Po projetí cílovou rampou jsme odevzdali vůz do UP. Vyzvedl nás Pasi s Mirem a na pohled prohlédli vůz, zda není po našem výletu mimo trať poškozen. Pasi počkal, až budou vozy vydány z UP, aby ho alespoň trochu zkusil. Mirek nás odvezl na hotel, kde jsme se vykoupali, převlékli do civilního oblečení a počkali na Pasiho. Ten později konstatoval, že vůz je v pořádku. Vydali jsme se do přístavu na večeři. Po večeři jsme jeli zpět na RZ. Vybrali jsme si první, která nám nesedla. Dále nejdelší 6. RZ a následně RZ 7, kde jsme byli mimo trať. Mohli jsme tak dokonale vidět stopu a měli ještě v živé paměti, jak jsme na daných místech jeli, či jak jsme měli jet. V neděli na devátou hodinu nás čekala snídaně a přesun z Uusikaupunki do Helsinek na letiště. Vzhledem k časové rezervě a Pasiho bydliště nedaleko letiště, nás Pasi pozval k sobě domů na čaj a kávu. Při té příležitosti nás provedl domem, ukázal saunu a svoji „síň slávy“. Byla to nádhera.

Pasi Hagström, foto: R – Glass

Ke kávě a čaji přidal promítání jeho rally a spoustu vzpomínek a historek. Ukázal nám kombinézy či rozpis na soutěž v USA, kde se účastnil soutěží s továrním Subaru Impreza WRC. Dozvěděli jsme se, že na tamních soutěžích jsou zakázány seznamovací jízdy. Rozpis na RZ vydá pořadatel. A pak je už jen na posádkách, jak se vypořádají se situací… Dozvěděli jsme se také, že Pasi svoji první rally jel jako spolujezdec Marcuse Grönholma.

Byl to skvělý zážitek a až neskutečná zkušenost. Navíc fungovat s lidmi od Tommi Mäkinen Racing je radost. Všichni jsou naprostí profesionálové. Stále a všude vládl klid a pohoda. Vše bylo připravené do posledního detailu. Každý věděl, co má dělat, jak se chovat.

Stejně tak to vypadalo v dílně, na testu či při samotném závodu. Ještě před úplným odjezdem jsme k našemu obrovskému překvapení a následné radosti dostali zprávu, že nám bude umožněn start i na poslední soutěži velkého finského SM šampionátu – Vaakuna-ralli ve městě Mikkeli, již za necelé tři týdny.

Budeme se snažit o co nejlepší výsledek, abychom naopak my potěšili výsledkem všechny, jež na našich startech mají obrovské zásluhy a tento nádherný sport nám umožňují dělat. !

Výsledky SM-Uusikaupunki ralli:

Komentářů celkem: 18
6. 9. 2007 12:181
0 0
riecica doma si sa este neukazal a tie tvoje vylety su aj tak nanic,lebo za 2roky co jazdis v madarsku si neukazal absolutne,ale absolutne nic...vzdy mate problem s autom,vzdy vam nieco nesedi....doma by si este aj od vlasateho dostal obklad.
Mil
6. 9. 2007 13:262
0 0
Super reportáž, Honzo. Díky.
6. 9. 2007 14:203
to radulo: Ach ta závist,vsadím se,že ty by jsi dopadl vždy o hodně lépe než Michal.
6. 9. 2007 14:504
0 0
Ja by som tiez rad vedel, ako by Riecica obstal v porovnani s domacou, alebo ceskou spickou. Takto jazdi kadeco, bez tlaku na vysledok, bez riadneho porovnania a to ho nikam neposuva.
Preto si myslim, ze je scestne nazyvat ho slovenskym Richardom Burnsom, ako to raz napisal do diskusie jeden diskutujuci na slovenskom rally serveri, zatial totiz nic take neukazal. Aj ked stylom, akym to napisal Radulo by som tiez nepisal... Musim ale povedat, ze reportaz Jana Skalouda je napisana vynikajuco a so zaujmom som si ju precitalsmajlík
gmx
6. 9. 2007 14:515
0 0
radulo: presne takyto ludia - ako ty - dokazu otravit zivot druhym. Nikto ta nenuti fandit Michalovi, ale ukazat trosku tolerancie je asi nad tvoje schopnosti, ze? Dufam ze zavistlivi neschopaci ako ty sa budu vyskytovat na rally co najmenej....
6. 9. 2007 15:116
Super reportáž, a to ostatní napsané výše bych vůbec neřešil, každý si jde svou cestou.
6. 9. 2007 15:417
0 0
Popravdě bych řekl, že přístup Michala je mi dost sympatický. Proč by jezdil doma, kde maximálně někoho porazí? On je mladý a jestli mám finance na to sbírat zkušenosti na šotolině (která je v MS v převaze), tak hurá na ni. Navíc asfalty v MS jsou taky o něčem jiném. Michalovi držím palce a doufám, že ho za pár roků uvidíme v MS, kde se snad ty zkušenosti ze šotoliny projeví...
6. 9. 2007 17:388
0 0
honza.v a spol...je to moj nazor a chodil som napr.do madarska rozprestrel nasu vlajku ako fanda,ale po prejazdoch riecicu som ju radsej zbalil.3roky jazdit a nic?v madarsku 20-30miesto?pozrite kde bol za 3roky beres,prst,alebo kopejda...a pisali ste tolko onich?tu pisete pekne clanky,to ma tesi,ale pisat o niekom ako o hviezde,alebo nebodaj prirovnavat k super jazdcovi to je moc!dokonca vzdy im zlyhava technika,este od takeho renomovaneho tymu ako makinen racing:o)))...aj ja by som sa isiel povozit,ale aspon by som ukazal ze na nieco mam a nieco aj chcem dosiahnut...(vid.mikelsen,allen,prokop,atd,atd...)
6. 9. 2007 17:449
0 0
a este v rakusku ma byt znamy sotolinovy pretek na ktory pojde asi aj venca pech.on sotolina neznama,moc nenajazdene a pan majster riecica v kuse na sotoline.asin mu nalozi 5a viac minut,ak nie uz tu v zivote nepridem na toto forum...potom uvidite kde je pan majster riecica.som za kazdy talent,ale nech aj ten talent nieco ukaze,nielen dristy a skutek utek a to je uz tak dva roky...
6. 9. 2007 18:0110
Hezký článek - přečetl jsem jedním dechem smajlík
Jinak naprostý souhlas s "pepa2007".Názory radulo a spol. neřešit.Loeb je jenom jeden, Grönholm taky.Asi by se jim líbilo,kdyby jeli jenom Ti "super"(kolik by jich asi tak startovalo?pět?deset?),ostatní ať sedí doma u P.C. a rejpou?Podívejte se na Milana Lišku.Jezdí průměr,ve světě nic moc(Deutschland,Anglie),NO A CO!!Prostě na to má,baví ho to atd.Bez takových lidí by rally bylo co?F1?Nenechte se takovými otrávit,a ať Vám to příště v tom Finsku vyjde lépe.smajlík
6. 9. 2007 20:0811
0 0
Naozaj nezvyknem reagovať a zapajat sa do takychto diskusií ale v tomto pripade mi fakt nedalo. Tieto slova, budu patrit "radulovi". Nebudem Ti tu nadavat, ani Ti tu silou mocou vyvracat nazor, ved koniec koncov na neho plne pravo. Misko , este kedysi, ako 15 ročny ma previezol na Subaru, na šotoline.Ano, mal len 15 rokov.Uz vtedy bolo kazdemu z nas uplne jasne, ze toto chlapca sa jednoznacne musi dat tou cestou."Radulo", kedze si napisal, ze Mišo ani v madarsku neukazal nic, tak na k tomu sa uz asi nic neda povedat. Vsak si len vezmi priebezne vysledky RS-iek, kde startoval a uvidis ho casto figurovat do prvej pätky a kedykolvek aj na druhom - tretom mieste v N-kach. Toto nazvat, ze nic nedokazal, je prezentaciou Tvojej nevedomosti.Ano, je to prave to Madarsko, kde pravidelne odstartuje aj viac, ako 30 aut v triede N4. Ked v ktorejkolvek triede v madarsku sa umiestnis v prvej pätke radulo, takyto clanok napisem aj o tebe. A vies preco? Pretoze Ti bude pravom patrit uznanie. Ale Ty zatial len pises....Marian RV
6. 9. 2007 21:2612
Ale ved vobec nejde o to, ktory sampionat Riecica ide, ale chcelo by to nejaky pevny kalendar, s pevnym cielom a tlakom na vysledok. To je to, co by ho posunulo dalej, pripadne zavrelo usta tym, co mu neveria. Namiesto toho ide raz Madarsko, raz Rakusko, raz Finsko, vsade rozprava, ze tu ide prvykrat, vsetci to poznaju, len on nie, a tak ide zbierat skusenosti na nieco, co mozno nikdy nepride. A rozpravat teraz, ze sa pripravuje na WRC (ako to tu tvrdi Worm), pripadne, ze uz v 15tich vsetci videli, aky je to talent, to mi pripomina Dodiho Beresa. Toho tiez posadili do WRCka s minimalnymi skusenostami a jazdil svet v case, ked to auto poriadne nezvladal a nevyhraval ani doma a skaredo pohorel. Esteze v jeho pripade pochopili mocni, kadial vedie cesta a vysledky sa zacinaju dostavovat...
6. 9. 2007 22:4813
0 0
za moj nazor mi chcete nadavat?pan ujhazy z rv,jazdil som,teda sedel ako co pilot,a viem kto a ako...vysvetlim to takto....bubka preskocil 5metrov hned,ale nad 5,50metra uz pridaval len po centimetrikoch...tam niekde je po 3rokoch jazdenia dodi.to predtym neratam a je len na nom kolko centi este prida...vie to len on...takisto to patri o prstovi,takisto urmo aava,takisto aj napr.taky kostka,(ziadne clanky sadne a ukaze),neboji sa nikto z nich porovnat s domacou spickou.ten vas bohom ospevovany riecica je niekde pri 4metroch a pridava po centimetroch...ale nikdy sa nedostane na uroven 5,50.chapete?nikdy!!!islo mi len o to,ze stale ste ho vsetci ospevovali,vychvalovali a nic svetaborne zatial nik nevidel.jeden prejazd a 20dobrych casov na RS este nic neznamena...15rocny sedel uz a vozil sa po sotoline?tak dnes uz mal nahanat madarske wrcecka,byt N-kovy kral.mi sme tiez jazdili druhu ligu,ale nikdy,nikdy sme sa nechvalili,nikdy nevyhlasovali cosi,na co sme sami nemali...ja som nikdy nebral len prvych 10,praveze v zadu sa lepsie preteka,je to viac natlacene,spicka je velmi uzka,tak preco vyhlasenia typu druhy neboztik burns,zatial najvacsi talent slovenskej rally atd....talenty,ozajstne sedia doma,lebo im nevyslo par veci,ktore keby sa dotiahli do konca dnes by ukazali ze talentami ozaj su...tot vsjo...po rakuskom preteku sa vam ozvem....vsimnite si vysledky a uvidime....len staci sledovat pech-riecica.jeden nebol na sotoline 15rokov:o)))druhy od 15rokoch jazdi len na nej...
7. 9. 2007 07:4314
No nič. Slovensko má svojho Wilsona! Chlapci choďte na pivo, rozbite pri tom čo najviac "značkových" pivných pohárov, aby bolo za čo robiť výlety po Európe.
gmx
7. 9. 2007 09:1915
0 0
radulo: je mi zle z takych ako si ty. Michala osobne nepoznam, no nevidim jediny dovod preco by som mu mal zavidiet sancu ak sa mu nejaka naskytne. Mozno nieco dosiahne, mozno nie, . ..je to len na nom. Takych zavistlivcov ako si ty je mi luto, skodia tomuto sportu, a ludom vseobecne, ...
7. 9. 2007 09:4416
0 0
to je zavist,ak niekto drista do vetra a nic a niekto kto fandi tomuto sportu a nieco v nom uz zazil napise kritiku?precitaj si ty GMX clanok o kostkovi,po roku sadol a ako isiel.tomu by som dal moznost startovat aj vo finsku,aj hocikde...a vies co nebudem sa tu s tebou hadat,lebo sme tu zase na inom fore a sme tu len na smiech.teda ja urcite,ale mam svoj nazor,a takisto chcem ak mam moznost vyjadrit kritiku,ak sa mi nieco ale absolutne nepaci.myslim ze zijeme v 21,storoci ci nie?
7. 9. 2007 22:1117
Radulo.Vies, co ma zarazilo najviac?..Dve veci. Jedna ze sa pod svoje riadky nepodpises a druha ze pises, ze si zahrieval kedysi sedadlo spolujazdca. Vies, poviem Ti uprimne, najprv som si myslel, ze ten radulo je nejaky taraj, maximalne divak, ktory raz za cas pride na preteky. Teraz zistujerm,ze si v tom sporte posobil /poda Tvojich riadkov./ Hmm, ale taka trocha kolegialnost mi tu od Teba chyba. Alebo je prekryta zavistou?? Vies, mne pride take divne, ze sa do Michala navazas. Miso na Teba kolko takych clankov napisal? On si sadne, jazdi to svoje, samozrejme aj chyby robi, ale pozor, kto nic nerobi-nic nepokazi. Ale hlavne sa učí. Spytam sa Ta narovinu: "Nie je to čisto jeho osobna vec, kde, kolko a ako jazdi??" Budme radi, ze vo Finsku sa aj niekto dozvie, ze na Slovensku sa nehra len hokej. Vies Radulo, aky super je to pocit, ked prides kdesi na rychlostku k Balatonu a uvidis vysledky z RS-iek a najdes tam Slovaka?...A vies aký je to super pocit, ked ten Slovak je druhy v N-kach? Kedze si robil spolujazdca, urcite tomu rozumies, a vies o com vravim. Na zaver len jedno poviem. Budme radi ze jazdi kdekolvek po svete a ked uz nic ine , povzbudme ho. Spomen si ked si prave Ty bol v ulohe co-pilota, ako fajn Ti padlo, ked Ta fandovia a divaci zdravili po RS-kach. Miško, držim palce. Marian Ujhazy
jac
8. 9. 2007 18:3418
0 0
2 Radulo: Problém je ten, že u Tebe už nejde o závist, ale výsostnou nenávist. Píšeš tu pořád o vychvalování, ale za tu dobu, co Michal závodí jsem nečetl o něm pomalu jedinou tiskovou zprávu, ani na jejich domácím RALLY.SK,a když už, tak jsem si nevšimnul, že by si na něco ztěžoval. Jako bývalý (jak píšeš) co...copilot asi víš, že něco jiného je se vozit, něco jiného závodit. Taky něco jiného je takové nastavení a něco takové. Sleduji Michala dlouho a třeba angažmá Honzy je moje práce,ale i když jsem v určitých věcech kritický (někdy až skeptický), pořád se mi líbí cesta, kterou jde. To, že si prošli vývojem a okrádáním na autě, je do jisté míry daň za to,že třeba nemají čas, protože tu zábavu musí někdo produkovat.A taky kroky zpátky při zlepšování. Ale jak napsal Marian306, klidně ať tak jezdí třeba další dva roky, jsou to jejich peníze. A když už píšeš o výsledcích, zrovna loňský Semperit co do dosahovaných časů byl zajímavý. Každopádně Tvé příspěvky nemají nic společného s kritikou, o Ferovi už nehovořím. Měli by jste si vážit každého jezdce, který chce něco dosáhnout a jeho okolí, že to platí.....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!