Rallye Principe de Asturias – komentář
7. podnik španělského asfaltového mistrovství, 8. – 9. září, Oviedo, 15 RZ – 238 km
Španělský asfaltový šampionát tvoří v převážné většině jednodenní podniky. Dá se mezi nimi však najít několik výjimek a mezi ně patří také sedmý podnik Rallye Principe de Asturias, kde se pravidelně bojuje ve dvou etapách. Nejinak tomu samozřejmě bylo i letos, kdy se na startu sešla oproti předešlým španělským soutěžím výrazně zajímavější konkurence. To měl za příčinu mimo jiné fakt, že již příští rok se na tamních tratích bude bojovat o body do stále populárnější série IRC.
Foto: www.rallyeprincipe.com
Letos poprvé zamířil do své rodné země vedoucí muž tohoto šampionátu Enrique García-Ojeda s Peugeotem 207 Super 2000. Premiéru ve stejném voze, který ale na start dopravil tým Twister Corse, si zde odbyl tovární pilot Hondy v IRC Daní Solá. Oba letos výhradně v zahraničí startující Španěly doplnila známá trojice z národního mistrovství. Za volant Fiatu Punto Super 2000 vedle vedoucího muže šampionátu Miguela Fustera znovu usedl Marcelino Hevia. Jeho jmenovec Alberto Hevia se objevil jako tradičně za volantem Volkswagenu Polo Super 2000.
Hned v úvodu na druhém testu soutěž přišla o dva z hlavních favoritů na vítězství. Solu v jedné technické pasáži oslnilo ostré slunce, následkem čehož pilot zachyboval a urazil levé zadní kolo. V soutěži se sice snažil i přes velkou časovou ztrátu pokračovat, ovšem policejní hlídka na přejezdu mu veškeré snažení překazila. Na stejném úseku se havárii neubránil ani Fuster a byl také definitivně ze hry.
Naproti tomu výborně se dařilo Ojedovi, který dokazoval, že je vedoucím mužem IRC po právu a hrál na domácí půdě jasný prim. Z devíti sobotních testů přenechal svým rivalům jediný a do cíle bezproblémového dne přijel s náskokem 53,7 sekundy. Takový časový odstup dělil od prvního místa Marcelina Heviu, který byl překvapivě rychlejší než jeho jmenovec Alberto.
Foto: www.rallyeprincipe.com
Na vině byly potíže s diferenciály, které pilota VW trápily po celý den. Na šesté zkoušce se k tomu připojil ještě porouchaný interkom. V cíli dne ovšem mohl být jezdec spokojen, neboť měl jistotu, že v případě zdárného dojetí do cíle umaže ztrátu na vedoucího muže šampionátu, který již v rally nepokračoval.
Foto: www.rallyeprincipe.com
Druhý den z rána trochu piloty zaskočila mlha a vlhký povrch trati. Nic to však nezměnilo na Ojedově dominanci. Pilot Peugeotu 207 Super 2000 letěl soutěží ve velkém stylu a bez jediného vážného problému. Na šesti nedělních zkouškách jej opět nic špatného nepotkalo a tak si po zajetí čtyř nejlepších časů připsal jasné vítězství. Podle jeho slov to byla ideální příprava na nadcházející podnik IRC v Sanremu.
Až do předposledního testu se dařilo Marcelinu Heviovi držet v šachu svého rivala za volantem Volkswagenu. Vyhraná dvanáctá zkouška se ale stala jeho labutí písní, neboť na čtrnáctém testu přišla studená sprcha v podobě odstoupení kvůli poruše řízení. Stříbrný post tak spadl do klína druhému Heviovi, který byl již daleko spokojenější s nastavením svého vozu a jediný problém mu přichystal na jedné zkoušce brzdový systém. V rámci klasifikace španělského šampionátu dorazil na třetí příčce do cíle Sergio Vallejo, který za volantem Porsche 911 GT znovu předváděl pěkný sport.
Foto: www.rallyeprincipe.com
Boj o titul se tedy znovu výrazně zdramatizoval a je jasné, že se bude v posledních třech soutěžích rozhodovat mezi trojicí Vallejo – Fuster – A. Hevia. Kdo nakročí nejblíže k titulu, se dozvíme na konci září po odjetí Rallye de Llanes.
Pořadí v cíli | |||
---|---|---|---|
1. | Ojeda – Barrabes | Peugeot 207 Super 2000 | 2:51:06,3 |
2. | Hevia – Iglesias | VW Polo Super 2000 | + 2:26,6 |
3. | Vallejo – Vallejo | Porsche 911 GT | + 4:24,9 |
4. | Fombona – Dorado | Mitsubishi Lancer EVO IX | + 8:50,7 |
5. | Perez – Marcos | Renault Clio Super 1600 | + 9:02,3 |
6. | Marquez – Goni | Fiat Punto Super 1600 | + 10:28,8 |
7. | Garrido – Folgueral | Mitsubishi Lancer EVO IX | + 15:19,9 |
8. | Palacio – Alvarez | Renault Clio Sport | + 16:02,3 |
9. | Arias – Arias | Peugeot 206 XS | + 16:35,3 |
10. | Perez – Velasco | Mitsubishi Lancer EVO IX | + 17:01,7 |
Stav šampionátu: 1. Vallejo 56, 2. Fuster a A. Hevia 54, 4. Basols 40, 5. Puras 38, 6. Burgo 29