26. 9. 2007 11:13 − 2494× − 15

Nová evoluce Civicu R3: partnerství s Mugen

Mugen, který je japonskou společností, osadí svými motory všechny nové evoluce Civicu R3.

JAS Motorsport, který je přípravuje Hondu Civic Type R a je zároveň partnerem Hondy od roku 1998, bude těžit ze spolupráce se společností Mugen. Tato spolupráce se projeví již při nadcházejícím podniku IRC v San Remu.

Mugen, který je japonskou společností, osadí svými motory všechny nové evoluce Civicu R3. Skupina R3, která je vypsána pro vozy s pohonem dvou kol a dvoulitrovým objemem, je silně podporována samotnou FIA a je potřeba si přiznat, že právě Honda hraje v této skupině prim.

Mugen si udělal jméno při závodech na okruzích jako dodavatel a úpravce motorů pro Hondu ve formuli 1, ale také i pro juniorské formule. Firma se dále rozvíjela a postupem času začala dodávat a ladit motory rovněž pro motorky, sportovní čluny, ale i jiná vozidla. Posledním krokem pro expanzi firmy se zdá být rally.

Nový Civic R3 bude jak již bylo napsáno představen v San Remu a pro potenciální zákazníky bude v nabídce od listopadu tohoto roku. Poté co jej příznivci rally spatří v seriálu IRC, se tento vůz představí i pro návštěvníky Katalánské rally, čili pro změnu seriálu WRC.

Komentářů celkem: 15
26. 9. 2007 11:331
0 0
Už tak měla Honda skvělé motory a teď to bude ještě lepší, super...
26. 9. 2007 11:542
0 0
Nevím, ale přijde mě to jako aktivita nesprávným směrem. Přece jen je v kategorii více méně Honda sama. Raději se měli vrhnout do S2000. Vyhrávat skupinu je pěkné, ale do IRC jde každý s tím, že chce bojovat o nyjvyšší příčky, na což dvoukolka prostě nemá.
26. 9. 2007 12:043
0 0
A někdo řekl, že to časem nebude? smajlík
26. 9. 2007 12:084
0 0
Jo pamatuju na dobu kdy v F1 Mugen Honda dodaval motory pro Jordan.smajlík
26. 9. 2007 12:435
0 0
Honda udajne planuje Civic jako S2000. Zacina se o tom mluvit a myslim ze se toho brzo i dockame
ZED
26. 9. 2007 13:346
0 0
jj a jak to tak vidím, bude to dřív než naše slavná Fábie S2000
26. 9. 2007 13:367
0 0
Tu R3 za chvíli startujeme /na dílně, nejhorší fáze oživení auta/ a dle dosavadní konstrukce,evolucím dílů apod. vše spěje dle mého názoru v J.A.S.-u k tomu dotlačit tam transmise dozadu. Řazení, řízení,př. náprava,tlumiče-vše v první fázi může v poho odjet v S2000, myslím že i Sola o tom mluvil, že další krok je Honda S2000. Na druhou stranu ne každý má na S2000 a R3 je dle prvních podkladů rozumný kompromis svezení/cena, náklady jsou velmi hrubě 50-70% S1600 a Sola ztrácel na Josefa na asfaltu i šotolině tuším 0,6-0,7s/km. O vývoji a stavbě prvního auta nemluvím, ale úleva jsou motory Honda, co vydrží a v serii mají 200k,točit se dají 8,5 a je tam neomezená záruka.... U "A" motoru Integra to v Púchově jelo snad 1km na 5 na 9600ot/min a nic se nestalo, s kovanou klikou za to prý ručí do 12 000... asi tak.
26. 9. 2007 14:478
0 0
pospa moc fandim aspon neco co se blizi velkym kitum .)
26. 9. 2007 15:079
0 0
pospa1: když to teda teď budete stratovat, tak kdy s tim vyjedete z garáže na pořádné ostré svezení, co takhle v Praze na sprintusmajlík
26. 9. 2007 15:2210
0 0
POSPA s akym autom budete startovst v Kosiciach? Asi ten Civiv R3 nebude hotovy?smajlík
26. 9. 2007 18:0311
0 0
Mám ten dojem, že spolupráce Honda+Mugen+Rally již dávno funguje. Do staršího "tapýra" a myslím i VTi se dá sehnat závodní řídící jednotka od Mugenu a myslím, že to byla jedna z nejlepších. Jestli jim teď budou dělat celý motor, tak ten asi pude jak Anka po hrázi! Viď Malej?
26. 9. 2007 22:0512
0 0
ad Mugen-jsou to spíš dobré tuningové ECU (=N) než "A" jednotky,které se uživatelsky nastavují ,mají log apod. Obchodně je zajímavějších 20 000 tunerů než 200 /spíš 100/ rally aut,a Mugen se doteď plně věnoval okruhům. Ad závodné ECU- ve starém TPR /Mectronic/ si načtem hodinu pozadu každé šlápnutí na plyn,teploty,otáčky-asi 16 údajů, v R3 to loguje i tlaky po brzdách atd. Mugen tomu dá nepochybně průběhy,spolehlivost atd, těch 250k ve špičce, co mají teď z 2,0l s jednoklapkou při rozumné spolehlivosti je tak asi maximum, kity se 4klapkou měly 275-285k a jak se to občas sypalo. V Integře máme(měli-v novém motoru) 238k z 1805ccm, za 2 roky jednou praskla vačka,toť vše. ECU JUN, mech.díly JUN, stavěno tady. Motor je o dobré koncepci, to je základ-4 VELKÉ ventily,vhodný spalovací prostor,dobré a stejnoměrné chlazení válců,pevná nevibrující DOBŘE uložená klika v dobře mazaných ložiscích atd, KVALITNÍ oleje a palivo, z Mugena na tomhle základu nepochybně vyjde kvalitní pohonná jednotka.
Obecně je konstrukční radost stavět a ladit "A" motor a auto, stejných,stejnějších a nejstejnějších N-ek je tady dost. Mně jako pohár "stejných" aut stačila Káčka...
ad R3-psal jsem budem startovat,ale kdy to nastartujem... Je tam řada věcí oproti seriovému el.svazku předělaných a tolik drátů,konektorů,bužírek,páječek a schémat na kubický metr jako v dílně "elektrogaye",jak mu v JAS-u říkají jsem ještě neviděl.Jsou to temné rejdy elektronů a na to jsme krátcí a čekáme problémy, i JAS-ákům se to zastavovalo místy na drobnosti.
Jo a v Praze si jdu ze stařecké rozvernosti zablbnou ve WRC-u,jestli bude volné, práce a nastavování máme za celý rok dost. Nová R3 je jednána na 2008 mimo ČR, poslední zkušenosti z pronájmu starého TPR jsou dobré /2. ve třídě o 3,2s po 160km RZ,ten vítěz měl "A" skříň/ a vše zaplaceno předem,poděkováno,oceněno i slovně - vše bez obvyklých českých a polských keců o zpoždění bank,blbých podpisech na převoďácích apod. Posledního exota jsem vyfakoval na Bohemce, odjel s prázdnou zpět do vojvodství a to už den trénoval-nechápe asi ještě teď..
27. 9. 2007 14:3213
0 0
ve wrcu..... no super.... a jakym? octavie rexu? nebo od trndy? octavie nebot si myslim ze s fabii pojede on asi .)
JVK
29. 9. 2007 15:3814
0 0
HONDAAAAsmajlík
2. 10. 2007 17:0015
0 0
řešíme to s Trněným,ale PRÝ je sprint přeložen o týden a to bude Trněný a autama v Maďarsku a my s autama buď v Maďarsku nebo Polsku
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!