Marek Felt - eWRC.cz
26. 9. 2007 21:16 − 3716× − 27

Triner si připadal jak na lochnesce

Posádka Emil Triner a Kateřina Achsová startovala v rámci Fuchs Oil Rally Příbram opět s vozem Subaru Impreza STi.

Posádka týmu Surfin s. r. o. ve složení Emil Triner a Kateřina Achsová startovala v rámci Fuchs Oil Rally Příbram opět s vozem Subaru Impreza STi. Cílem smíšené posádky bylo získání co nejlepšího výsledku a udržení priority ASN i pro nadcházející sezónu. Bohužel třetí průjezd Sádeckou rychlostní zkouškou nejen zhatil naději na dobrý výsledek, ale ohrozil další působení příbramského jezdce v MMČR.


Foto: Marek Felt

Emil Triner v letošní sezóně startuje se dvěma vozy. Ve velkém šampionátu pilotuje vůz Subaru Impreza STI a mezi historickými vozidly startuje se Škodou 130 RS. Především šampionát historických vozidel má příbramský jezdec skvěle rozjetý. Před závěrečnými dvěma podniky vede celkovou klasifikaci a má tedy titul na dosah. Naopak v Global Assistance patřilo Trinerovi s Achsovou dvanácté místo zaručující získání priority ASN. Nebyl by to však Triner, kdyby se nepokusil získat co nejlepší výsledek a posunout se průběžným pořadím do první desítky.

"Chtěli jsme se doma ukázat co nejlépe. Auto jsme připravili a byli jsme připraveni bojovat. Před startem jsem mluvil s Danem Běhálkem o jeho havárii na Barumce. Řikal jsem mu, stát se to mě, tak skončím. Už teď máme vcelku problém utáhnout provoz Imprezy se stávajícími partnery a každá takováto nehoda by znamenala téměř nepřekonatelný problém," vzpomínal na předstartovní atmosféru evropský šampión z roku 1998, kdy dominoval se Škodou Octavia Kit Car mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.


Foto: Marek Felt

Úvodní etapa vyšla Trinerovi s Achsovou výborně. V celkové klasifikaci figuroval vůz Subaru Impreza STi na osmém místě, se ztrátou dvou vteřin na litvínovského Arazima. "Byla to pěkná etapa. Před startem soutěže jsem měl dostatek paliva, a tak jsem si myslel, že to určitě musí vydržet. Přesto jsem tam ještě nějaký ten litřík na popud Katky dolili. Při prvním průjezdu Sádeckou RZtou začalo auto v několika zatáčkách cukat. V nádrži se odlíval benzín a auto přestávalo jet," hodnotil první etapu Emil Triner.


Foto: Marek Felt

Sobotní etapu rozjela smíšená posádka sedmým místem absolutně a připravovala se na souboj s dvojicí Fiala (Mitsubishi) a Peták (Renault). Po deváté rychlostní zkoušce ztrácel Triner na sedmého Fialu necelé tři vteřiny a na šestého Petáka více než deset vteřin. Příbramského jezdce však čekal ještě dvojí průjezd Vystrkovem, kde chtěl zaútočit. Bohužel na desátém měřeném úseku havaroval a musel ze soutěže odstoupit.

"Při sjezdu z Orlova, kde naše rychlost dosahovala až 180 km/h jsem chtěl šlápnout na brzdu. Najednou se však brzdový pedál úplně propadl. Zkusil jsem šlápnout na brzdu ještě jednou, ale nic. Tak jsem zkusil zatáhnout za ruční brzdu, ale auto šlo hned do smyku, a tak jsem ji raději pustil. Jak jsem se tak blížil k pravému odbočení u Podlesí, tak vidím, jak na poli sedí diváci.

Navíc jsem ještě uviděl na konci únikové zóny stát dodávku s otevřenýma vratama a výčepem. Do únikovky to tedy nešlo, na cestu k Podlesí také ne, tam stáli rovněž diváci, a tak jsem to musel strhnout a modlit se, aby to nikoho nezasáhlo. Připadal jsem si jak na lochnesce, auto se točilo a točilo. Naštěstí se však nikomu nic nestalo a my jsme také v pořádku. Jen auto je naprosto na odpis," řekl k nehodě příbramský jezdec.


Foto: Marek Felt

Sezóna pro Emila Trinera však zdaleka nekončí. V šampionátu historických vozidel jej čekají s vozem Škoda 130 RS ještě dva závody, během kterým by si chtěl pojistit zisk titulu. U fanoušků oblíbený jezdec si však neodpočinul ani po skončení závodu.

"Když jsem přijel domu, tak to na mě dolehlo. Jsem z toho dost špatný. Raději se nejdu ani na auto podívat do garáže. Vlastně do dneška ani nevím, co bylo příčinou propadnutí brzdového pedálu. Od neděle sedím pořád v bagru a ještě v sobotu jsem šel posekat celou zahradu a potom spát. Děkuji všem našim fanouškům za přízeň, kterou nám v letošní sezóně věnovali," podotkl závěrem jezdec Subaru.


Foto: Marek Felt

Komentářů celkem: 27
28. 9. 2007 09:3321
0 0
Emil je nej šoumen.
29. 9. 2007 10:2622
0 0
jo vadi mi lancery.Projede Pech-pekne.Projede Semerad-taky pekne.Ale tim to konci..Kdo se ma divat na Pantalky atd...
29. 9. 2007 10:3923
0 0
A co Trojanové, Hozákové, Vlčkové, Votavové, Barvíkové? Krouhači, Krouhači, že ty baštíš ty klobásky moc kořeněný a pak máš zastřený zrak?
29. 9. 2007 11:0124
0 0
go emil gooooo gooooo smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
29. 9. 2007 15:1925
0 0
Ëmil Triner je správný borec!
29. 9. 2007 22:0426
0 0
krouhac.... tak zrovna pantalka bych si do huby nedaval.....ten zrovna jezdi pekne...
29. 9. 2007 22:0827
0 0
krouhac ... a myslis ze to je LANCEREM takze impreza zakonite bokem...at v tom se di kdo v tom sedi .))) to nemyslis vazne. proc lancer? je kvalitnejsi, a hlavne levnejsi...smajlík vzakladu stavba lanceru 9 na zavody vyjde na 900.000 sticko pres mega.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!