26. 9. 2007 22:50 − 2522× − 11

Sanremo odstartuje večerní sekcí

Letošní soutěž odstartuje trojicí testů ještě těsně před soumrakem, ale již během nich se dá počítat s postupnou výraznou změnou viditelnosti.

Ještě před čtyřmi lety zavítaly v tradičním podzimním termínu do hor nad Sanremem hvězdy světového šampionátu. V sezóně 2004 se však po přesunu italského podniku MS na šotolinové cesty ostrovní Sardinie museli organizátoři jedné z tradičních soutěží smířit se zařazením do italského šampionátu. Již v minulém roce se zapojením do nového seriálu IRC vrátili na mezinárodní scénu. Od té doby šampionát nabral na obrátkách a letos patří navíc mezi početnou skupinu favoritů italského podniku i několikanásobný vítěz rally z její doby v rámci WRC.


Foto: www.ralivm.com

Spolu s odchodem ze světového šampionátu se Rally Sanremo alespoň částečně navrátila ke svým kořenům. Tedy přesněji řečeno jednalo se o změnu názvů RZ z místních lokalit na botanické názvy různých květin, jak tomu bývalo v dobách dřívějších. Mnohem podstatnějším se stal návrat k nočnímu soutěžení, když v roce 2005 soutěž premiérově otevřela noční etapa. Nejinak tomu mělo být i vloni, ale konání na dnešní poměry netradiční části rally znemožnila záplavová kalamita.


Foto: rally.krokar.info

Letošní soutěž odstartuje trojicí testů ještě těsně před soumrakem, ale již během nich se dá počítat s postupnou výraznou změnou viditelnosti. To nejtěžší na posádky čeká kolem čtvrteční jedenácté hodiny večerní, kdy se vydají na zmíněné tři úseky znovu. Za tmy už je ale neabsolvují samostatně, nýbrž v rámci jediné předlouhé zkoušky měřící 44 kilometrů. Závěr první etapy obstarají poměrně netradičně kolem pátečního poledne zbylé dvě zkoušky. Ani v tu dobu posádky ještě nebudou mít zdaleka vyhráno, neboť je v sobotu čekají dva průjezdy dvěma úseky, z nichž délka každého se vyhoupla přes 25 kilometrů.


Foto: www.rally-news.org

Jako největší hvězdu soutěže lze bezesporu označit jejího vítěze z let 2000, 2001 a 2002 Gillese Paniziho, který poprvé v ostré startu usedne do vozu Peugeot 207 Super 2000. S tímto autem již najezdil spousty testovacích kilometrů, které bude nyní moci využít v boji o kvalitní výsledek. Společně s ním pojede v barvách Peugeotu Italy domácí hvězda Luca Rossetti, který se již v rámci seriálu IRC výborně prezentoval vítězstvím v belgické Ypres Westhoek Rally. Na Sanremu bude hlavně bojovat o body do italského šampionátu, kde má stále jako druhý muž průběžného pořadí velkou šanci na zisk titulu.

Největším rivalem Rossettiho v domácím šampionátu je průběžně vedoucí jezdec Giandomenico Basso za volantem továrního Fiatu Punto Super 2000. Ten letos již v IRC také startoval a byl stejně úspěšný, když vyhrál Rali Vinho da Madeira. Na obhajobu loňského titulu ale letos rozhodně dva starty stačit nebudou. V Sanremu však rozhodně patří k hlavním favoritům. Bassův týmový kolega Andrea Navarra absolvuje kompletní IRC a na předešlé rally ve Zlíně musel přenechat vedoucí příčku v šampionátu jednomu ze svých rivalů. Domácí prostředí by mu ale mohlo pomoci zpět na výsluní.


Foto: www.ralis.online.pt

Na tom se nyní vyhřívá Enrique García Ojeda s Peugeotem 207 Super 2000. A ze třetí příčky podporuje francouzskou značku týmový kolega Ojedy z Peugeotu Espana Nicolas Vouilloz. Oba dva lze jednoznačně zařadit do dlouhého seznamu favoritů na italský triumf. Do něj patří samozřejmě i Renato Travaglia, který podruhé odstartuje s Fiatem Punto Super 2000. Obhajoba vítězství z roku 2004 jistě není nereálná. A za volantem vozu turínské značky se z italských pilotů objeví ještě méně výrazní Umberto Scandola a Marco Bernardelli. Čerpat z bohatých zkušeností z minulosti bude při boji o co nejlepší výsledek Freddy Loix, který soutěž absolvoval několikrát ještě během jejího zařazení do MS. Nyní pojede jako jediný zahraniční jezdec s „domácím“ Fiatem Punto Super 2000.

Dvojnásobnou převahu co do počtu startujících vozů bude mít v Sanremu nad italskou značkou francouzský Peugeot. Kromě výše zmíněné čtveřice Ojeda, Vouilloz, Panizzi, Rossetti je do rally přihlášeno v kategorii Super 2000 dalších osm pilotů s vozy se lvem ve znaku. Z Francie si přijede „očuchat“ sérii IRC dvojice jezdců týmu BSA Julien Pressac a Brice Tirabassi. Podobně se také přijede připravovat na vstup do IRC nadějný portugalský mladík Bruno Magalhaes. Ten již na své domácí Madeiře předvedl, že je schopen atraktivní jízdy oceněné velmi rychlými časy.


Foto: rrch.ru

V dobrém světle se již několikrát letos předvedl i Bernd Casier, jenž znovu usedne do 207 týmu Kronos. V poutí seriálem Intercontinental Rally Challenge bude pokračovat Marco Cavigioli a potřetí se za hranicemi rodného Maďarska s vozem 207 Super 2000 předvede Janika Tóth. Podruhé si „dvěstěsedmu“ týmu Friulmotor ozkouší Alessandro Perico a další tento exemplář, pro změnu ze stájí Twister Corse, předvede Simone Bertolotti.

Pozornost bude jistě poutat i nová evoluce Hondy Civic Type-R R3, která si vzhledem k přípravě italskou stájí JAS vlastně odbude debut na domácí půdě. Za volant vedle tradiční dvojice Daní Solá a Luca Betti usedne i Sandro Sottile, který jinak v italském šampionátu startuje s Mitsubishi Lancer EVO IX. Do bojů o absolutní triumf se s Hondami ale příliš počítat nedá. Zato italští borci s produkčními vozy se o skalp Super 2000 jistě minimálně pokusí.


Foto: rally.krokar.info

Jedničkou mezi piloty vozů skupiny N je v Itálii letos bezesporu Paolo Andreucci za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX Ralliartu Italy. Týmového kolegu mu dělá Matteo Gamba, jenž může také určitě překvapit. Za stálice mezi piloty produkčních vozů pak lze považovat Lucu Cantamessu nebo Andrea Dallavillu (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Prolomit letošní krizi by se na nejprestižnější italské soutěži jistě hodilo dvojici Subaru Italia Piero Longhimu a Andrea Aghinimu, vítězi Sanrema z roku 1992.

Komentářů celkem: 11
27. 9. 2007 07:581
0 0
Go Go Go Janika!!!! smajlíksmajlíksmajlík
27. 9. 2007 08:462
0 0
Zrovna včera jsem kouknul na S.R. 99 na videu. Kitové Xsary tam dávaly kromě Peugeotu a Makinnenovi všem. Škodovce dávali i soukromníci.
27. 9. 2007 09:543
0 0
a nepletes si to s corsicou 99. tam daval Bugalski obklad wrc
27. 9. 2007 10:194
0 0
Nechce někdo jet s námi. Jedeme dnes v 16:00 z Brna, nebo v 15:00 ze Zlína
27. 9. 2007 11:035
0 0
Jezdíte taky do Finska nebo do Walesu? Na šotolině jsem nikdy nebyl.
27. 9. 2007 12:266
0 0
Finsko snad příští rok, Monte Carlo určitě. Včera večer nám odřekli 2 lidismajlík
27. 9. 2007 12:437
0 0
miros tak to je skoda to nestiham... jsem z Jicina .)
27. 9. 2007 14:218
0 0
Můžu se ozvat příští rok před Finskem?
29. 9. 2007 10:269
0 0
zdravím, neznáte někdo nějaký odkaz na on-line výsledky sanrema?
29. 9. 2007 10:4010
0 0
Kvasa: Hledej, fakt to není tak složitý a cest je hned několik. Když to nezvládneš do půl hodiny, dám ti je sem smajlík
29. 9. 2007 11:2211
0 0
Taks asi nenašel, takže:
oficiální stránky: http://acisanremo.it/rallysanremo/
odkaz tady ve foru: http://forum.ewrc.cz/showthread.php?t=1689#post247429
odkaz u konkurence: http://www.autosport.cz/zavody/?id=193
a přímo výsledky, pro strýčka Příhodu: http://www.cronoimperia.it/sanremo2007/sanremo2007.htm
smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!