Jaké bude Subaru Impreza STI N14 model 2008?
Jakmile byly zveřejněny první neoficiální obrázky nového modelu Subaru Impreza, strhlo se mezi pravověrnými fanoušky Imprezy zděšení. Léta osvědčenou karoserii sedanu se rozhodli japonští inženýři vyměnit za nepříliš originálně vyhlížející hatchback. Na mnoha motoristických serverech jsme měli možnost vidět množství neoficiálních obrázků. Začátkem toho týdne Subaru uveřejnilo první oficiální obrázek nového Subaru Impreza STI N14.
Renomovaná společnost Prodrive již netrpělivě očekává na uvedení nového modelu Imprezy STI, aby se okamžitě mohlo začít pracovat na přestavbě vozu pro skupinu N. Očekává se, změna ze sedanu na hatchback přinese zlepšení vlastností vozu, které jsou důležité v rally. Kromě výrazných změn designu vozu se již nyní připravuje nový systém podvozku, palivový systém a nová řídící jednotka. Zatím jen kusé informace hovoří o změnách na motoru a o zvýšeném výkonu až na 300 koňských sil. Interiér vozu a ochranný rám je navrhován v souladu s novými předpisy FIA.
Cílem Prodrive je skloubit zvýšené výkonové parametry vozu a spolehlivost. Je třeba vytvořit vůz, který bude nejen rychlý a který naváže na mnoho nejrůznějších titulů v automobilových soutěžích, ale také vůz, který bude mít příznivější cenu. Prodrive již nyní přijímá objednávky na nový vůz, který by mohl být k dispozici v květnu 2008. Již nyní lze také objednat vůz na přestavbu, pokud si někdo chce postavit své vlastní soutěžní vozidlo. První auta na přestavbu by měla být k dispozici v prosinci 2007. Nezbývá než dodat, že i z České republiky už dorazily objednávky na nové Subaru Impreza STI N14.
V čem konkrétně by mělo být Subaru Impreza STI N14 skupiny N nové?
- Vozidlo
- zlepšená geometrie podvozku
- bezpečnostní rám dle nových bezpečnostních předpisů FIA
- dvoulitrová verze motoru pro skupinu N, která nebude běžně k dispozici běžným dealerům
- lehčí varianta karoserie, která pomůže lépe využít limit 1 350 kg, pro skupinu N
- závodní palivová nádrž umístěná zespodu vozu
- označení Prodrive na všech důležitých komponentech, které dovolí rozpoznat originální díl Prodrive
- Motor
- motor koncepce boxer s mnoha úpravami a vylepšeními
- nové řízení motoru Pectel s vylepšeným systémem řízení jednotlivých parametrů
- Převodovka
- snížená hmotnost
- upravené převodové poměry pro lepší využití výkonu motoru
- Podvozek
- změněné zadní zavěšení
- zlepšené nastavování tlumičů a geometrie podvozku
- tlumiče nové generace
- Brzdy
- AP Racing homologované brzdy pro asfalt i šotolinu
- nová hydraulická ruční brzda
1. Na Strahově má jet Pech s Briskem, takže ho nikdo, tedy ani Peták moc zajímat nebude.
2. Porážka na Setkání mistrů ho může maximálně trápit, ale ke změně auta ho to nepřiměje.
3. Souhlasím s hodnocením stylu Pecha a je jedno s čím jede.
4. Doufám, že neštuduješ peďák
5. Bude z tebe skvělej samolibej, nedoučenej manažer, nebo právník, jejichž plat je nepřímo úměrný chování. Jednoho znám, jmenuje se Stanislav Gross a ještě teď má problém s tvrdostí I. Dobrý vzor, drž se toho a moc na tím co jsem napsal nepřemýšlej.