Rally Catalunya 2007 – komentář JRC

Také v Katalánsku se Martin Prokop ukázal v dobrém světle. Před posledním podnikem na Korsice není o titulu ani zdaleka rozhodnuto.

Také v Katalánsku se Martin Prokop ukázal v dobrém světle. Před posledním podnikem na Korsice není o titulu ani zdaleka rozhodnuto.

Před Katalánskem vedl v celkovém pořadí Aava o 4 body před Anderssonem a mohl tak už za některých okolností slavit titul. Naopak P. G. Andersson si vše zkomplikoval svou neúčastí v Německu, kde chyběl kvůli sebrání řidičského průkazu. Jinak měl letos skvělou bilanci – dvě vítězství a jedno druhé místo.

Hned od začátku se také mezi oběma jezdci Suzuki rozhořel pořádný souboj. RZ1 sice ještě vyhrál Andersson, ale pak převzal iniciativu Aava, dostal se do vedení a to sekundu po sekundě navyšoval. To vše ale jen do RZ8, kde dostal defekt, ztratil minutu a třičtvrtě a rázem bylo po šancích na vedení. Od té doby měl jediný úkol – dostat se alespoň na druhé místo před Martina Prokopa.

Martin Prokop v pátek na mokru nezačal špatně, ale na Suzuki ztrácel. Zvrat přišel až v sobotu, kdy tratě oschly. Rázem byl Suzuki vyrovnaným soupeřem a i souboj s Aavou ho donutil jet naplno. Jejich souboj byl opravdovým kořením juniorské klasifikace. "Nejsem spokojený s tím, jak jsem nestíhal Suzuki v pátek. Další dva dny už to bylo mnohem lepší, byli jsme rychlí a užívali si souboj s Aavou." Ač se Aava snažil sebevíc, Martina Prokopa už nedohonil, chybělo mu nakonec 6 sekund. "Snažil jsem se Martina dostihnout, ale nešlo to, byl moc rychlý. Ztratil jsem 4 body, takže teď musím vyhrát na Korsice."

Celkové pořadí juniorského šampionátu se tím rázem hodně vyrovnalo. Andersson i Aava totiž mají před posledním podnikem stejně bodů, a to 38. Lepší výchozí pozici má Andersson, který letos třikrát vyhrál, zatímco Aava jen jednou. To by rozhodovalo pouze v případě rovnosti bodů, tedy pokud by ani jeden nedojel. V opačném případě vyhraje ten, kdo získá více bodů než ten druhý. Opravdu napínavé finále!

"Potřeboval jsem vyhrát nebo dojet před Aavou, což se podařilo, ale je to jen část úkolu. To samé musím dokázat i na Korsice, každopádně tady jsem měl z auta velmi dobrý pocit," řekl v cíli spokojený Andersson.

Na třetím místě je zatím Martin Prokop se 24 body. Nebýt jeho havárií v Portugalsku a Finsku, kde odstupoval z vysoce bodovaných míst, mohl dokonce bojovat o titul. Takhle to vypadá na zisk třetího místa, už proto, že dva další v pořadí Mölder a Sandell už na Korsice nejedou a body tak získat nemohou. Ohrozit ho může tedy až Jožka Béreš s 18 body, případně Burkart s 15.

Zpátky ale do Katalánska. Na čtvrtém místě se dlouho držel Kalle Pinomaki s Cliem R3, ovšem pouze do RZ9, kde havaroval a ukončil tak své působení na soutěži. Na jeho pozici se tak posunul Jožka Béreš, který hodně ztratil první den špatnou volbou pneumatik.

Stejnou chybu udělal i Conrad Rautenbach, který se rozjel také až od druhého dne. I přes jedny hodiny a problémy s brzdami v závěrečné etapě nakonec dojel na pěkném pátém místě.

Jaan Mölder jel teprve svou druhou soutěž v rámci JRC na asfaltu, a tak byl s šestým místem také rozhodně spokojen. Přitom se ani jemu nevyhnuly problémy. Podobně jako mnoho jiných špatně zvolil pneumatiky na první etapu, na RZ2 mu přestal fungovat posilovač řízení a na RZ4 lehce narazil do Sandella, který udělal hodiny a zablokoval trať. Pak sváděl souboj s Kosciuszkem, který nakonec polský jezdec neustál.

Velmi dobře jel v Katalánsku Burkart. Ovšem i on chyboval, na RZ3 vyletěl z tratě a poškodil vůz. Následná oprava hadice k chladiči přímo na RZ ho stála 8 minut a propad pořadím. Nebýt této ztráty, mohl skončit čtvrtý, takhle bral dva body za sedmé místo. Osmý pak dojel Yoann Bonato s C2 R2, který zároveň vyhrál mezi nováčky.

Velké problémy měl Alessandro Bettega. Už na RZ1 udělal defekt a měnil kolo, vzápětí poté, co se znovu rozjel, mu začalo pomalu unikat i další kolo. Zkoušku dojel pomalu, když před sebe pouštěl několik aut. Aby toho nebylo dost, na RZ6 měnil na trati další kolo. Asi i on sám se už těší na Korsiku, kde pojede s vozem WRC. V Katalánsku dojel na první nebodované příčce.

Shaun Gallagher si jel také své tempo s výhledem na zisk celkového titulu mezi nováčky. To se mu nakonec povedlo, i když v servisu před posledními zkouškami měl namále. Vůz nešel nastartovat a teprve výměna několika dílů přinesla své ovoce.

Jedenáctý dojel Vilius Rozukas, který jel také teprve podruhé na asfaltu. Na RZ4 měnil kolo, během druhé etapy měl problémy s převodovkou, ale nakonec do cíle dojel. To už se nepovedlo Schammelovi, který přetrhl spojkové lanko na RZ5 a dlouhou opravou pak nestihl o 12 minut časovou kontrolu, za což inkasoval dvouminutovou penalizaci. V RZ16 mu vypověděly služby transmise a soutěž tak dokončil jen se superally.

Mladý Komljenovic vstupoval do soutěže s velkým hendikepem. Kvůli problémům s tréninkovým vozem stihl jen jedny seznamovací průjezdy, což mu rozhodně na sebevědomí nepřidalo.

Katalánsko nachytalo mnoho juniorů. Kromě těch, co jsme již zmínili, to byly i další. Cortinovis a Auquier havarovali hned na RZ1, Sandell trefil zeď na RZ7, Benoni šel přes střechu o zkoušku později. Další zkouška byla konečná pro Pinomakiho, který skončil 10 metrů pod tratí. RZ15 pak byla konečná pro Kosciuszka, který také trefil zídku.

Ve výčtu nám ještě chybí Yeray Lemes, který byl nominován na divokou kartu. Už Martin Prokop na něho před soutěží upozorňoval a asi věděl proč. Zajížděl pěkné časy, jednu RZ dokonce vyhrál. Nakonec odstoupil z pátého místa poté, co propálil píst.

Celkové výsledky JRC
1.Andersson P. – Andersson J.Suzuki Swift S16003:44:24,5
2.Prokop M. – Tománek J. Citroen C2 S1600+33,9
3.Aava U. – Sikk K. SuzukiSwift S1600+39,9
4.Béreš J. – Starý P.Renault Clio S1600+3:39,4
5.Rautenbach C. – Senior D.Citroen C2 S1600+4:59,8
6.Mölder J. – Miclotte F.Suzuki Swift S1600+8:59,5
7.Burkart A. – Kolbach M.Citroen C2 S1600+10:39,6
8.Bonato Y. – Boulloud B.Citroen C2 R2+12:38,9
9.Bettega A. – Scattolin S.Renault Clio R3+15:58,3
10.Gallagher S. – Jenkins C.Citroen C2 R2+19:02,0
11.Rozukas V. – Shoshas A.Citroen C2 R2+22:41,9
12.Schammel G. – Jamoul R.Citroen C2 R2+30:48,0
13.Komljenovic M. – Jeremic A.Renault Clio R3+39:15,4

Kompletní výsledky naleznete na stránkách eWRC-results.com.

Průběžné pořadí JRC 2007 po Katalánské rally
1. Aava (EE) a Andersson (S) 38, 3. Prokop (CZ) 24, 4. Mölder (EE) 20, 5. Sandell (S) 19, 6. Béreš (SK) 18, 7. Burkart (D) 16, 8. Rautenbach (ZW) 15, 9. Pinomäki (FIN) 8, 10. Kosciuszko (PL) 6, 11. Cortinovis (I) 6, 12. Suominen (FIN) 4, 13. Rozukas (LT) a Bonato (F) 4, 15. Svenkerud (N) 3, 16. Gallagher (IRL) 4, 17. Bouffier (F) a Bettega (I) 2, 19. Pärs (EE) 1

Komentářů celkem: 9
8. 10. 2007 18:37
0 0
co dodat,vazne skoda toho finska,mohl ted jet o prvi misto.smajlík
ZED
8. 10. 2007 19:24
0 0
jojo. Ale i tak klobouk dolů před jeho letošníma výkonama. Pevně doufám, že bude držet českou vlajku hodně vysoko i příští sezonu v MS, ať už je to v jakémkoliv autě
8. 10. 2007 19:43
0 0
Takže jestli bude Martin třetí celkově, tak bude testování s C4 ??
8. 10. 2007 20:14
0 0
JJ. A kdyby se pak Aava s P.G. uklidili nekam do Suzuki tak by snad mohl zbyt i nejakej start... To uz chci asi moc...
9. 10. 2007 08:16
0 0
Prst by mohl být první český jezdec co by wrc vybojoval výsledkama. Krestu dotlačil Charouz, Kopejdu otec ( vůbec to nemyslím zle) a Prsta výsledky.
9. 10. 2007 09:09
0 0
2Sub: Když už jezdil Malina v tovární škodovce, Charouz si o rally ještě myslel, že je to mototuristický sraz a jméno Kresta mu rozhodně nic neříkalo...smajlík
9. 10. 2007 09:14
0 0
to Subarák: to je ale opravdu velká blbost. Víc nemá cenu psát, byly by to dlouhé a všeobecně známé info.
9. 10. 2007 09:24
0 0
Když už to tady rozebíráme, zopakujte mi ještě někdo s lepší pamětí, co Martina čeká od citrónů za odměny, pokud uhájí třetí příčku za dvěma svišti? Nějak už nepamatuju, jak to tam s tím svezením s C4 přesně bylo formulované...
9. 10. 2007 09:25
0 0
Marec: řekl bych, že se o zanolstech ACH hluboce mýlíš
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!