Jaroslav Orsák: úspěšná premiéra s devítkou
Velmi blízko měl Jaroslav Orsák k tomu, aby se zapsal do novodobé historie Rally Jeseníky jako první vítěz. Navíc s novým vozem, což by byla premiéra jako řemen. K dokonalosti chybělo málo. Aby na 6.RZ nepostihl posádku Orsák – Vajík defekt pneumatiky.
Foto: Petr Sagner
Krátce před startem Rally Jeseníky došlo k dohodě a kloboucký jezdec mohl prvně naostro okusit pocity z jízdy v Lanceru EVO IX. Na předstartovní kilometry s novým vozem moc času před soutěží nebylo a tak veškeré seznamování začalo první rychlostní zkouškou. A úvodní kilometry v devítce Orsákovi výborně padly. „Přijeli jsme do Šternberka vyzkoušet devítku a při té příležitosti i otestovat některé díly. Jelikož jsme vyrazili do závodu jako první, neměli jsme přehled o dosažených časech soupeřů. První rundu erzet jsme absolvovali ve svém tempu. A až v servisu jsem zjistil jak na tom jsme. Bylo to pro všechny překvapení. V té chvíli šlo testování stranou,“ podělil se o první dojmy z úvodu soutěže Jaroslav Orsák. Profil erzet třiadvacetiletému jezdci vyhovoval. V průběhu sprintu jej překonali pouze Karel Trněný na 2.RZ, Milan Pantálek na čtyřce a Lumír Firla na šesté rychlostní zkoušce. Právě 6.RZ rozhodla o umístění posádky při prvním startu s devítkou.
Foto: Petr Sagner
Defekt v polovině zkoušky přišel v nejméně vhodnou dobu. „Vůbec to neberu dramaticky. Možná je to i dobře. Ne nadarmo se říká: první vyhrání, z kapsy vyhání. Vůbec si však neuvědomuji, kde jsme k defektu přišli. Žádný kámen jsme netrefili. Možná ušla guma přes ventilek. S defektem jsme jeli šest kilometrů a mohu říci, že jsem doposud tak velkou kudlu na defektu nejel. Tolik mne Karel tlačil dopředu,“ zavzpomínal na jediný incident soutěže Orsák. I po defektu neztratila posádka chuť do závodění. Jarek s Karlem opět zatáhli a výsledkem byli tři nejrychlejší časy v závěrečných zkouškách soutěže. „Možná by byl náš výsledek ještě lepší. V závěru rally jsem byl strašně moc přeemotivovaný a dělal jsem jednu chybu za druhou. Ale i tak jsem s naším prvním startem s EVO devítkou maximálně spokojený. Bylo to pro mne příjemné učení. Poprvé jsem jel se špérou vepředu. Ještě máme velké rezervy,“ konstatoval Jarek. Cílovou rampou projeli Jarek s Karlem na 4.místě. Více však posádku těší prvenství mezi juniory.
Foto: Robert Balcar
Šest vyhraných zkoušek z devíti, to je velmi slušná bilance na první start s novým vozem. Když se k tomu připočte minimální čas na otestování samotného vozu před závodem, lze s očekáváním vzhlížet k příštím startům. Z Jarka Orsáka se zkrátka stává štika v rallyovém rybníce. „Není to ale jen má zásluha a já musím poděkovat všem, kdo se postarali o můj další posun v rally. Pochvalu zaslouží mechanici. Ti dostali auto do rukou ve čtvrtek navečer. Za krátkou dobu stihli Lancera perfektně připravit. Mé díky patří i všem obchodním partnerům, kteří nám pomáhají zabezpečit naše starty. A poděkování náleží i Karlovi. Jeho slova o tom, že příprava posádky do rally se skládá z tisíců drobností je skutečná. Karel to vše zvládá na výbornou. Výborně se mi hodí jeho zkušenosti, které rád využívám. Ještě jednou všem díky,“ nezapomněl poděkovat nejbližším Jaroslav Orsák.
Foto: Robert Balcar
Nyní čekají klobouckého jezdce důležité jednání ohledně dalšího pronájmu vozu. Do stejného Mitsubishi by měl třiadvacetiletý jezdec usednout opět a to na Wurth Partr rally s centrem ve Vsetíně.
Foto: Viktor Hausknotz