Ententýky Jeseníky

Do posledního klání domácího šampionátu v rallysprintech nastupoval Roman Štefan v neobvyklém rozpoložení.

Do posledního klání domácího šampionátu v rallysprintech nastupoval Roman Štefan v neobvyklém rozpoložení. Syn David před týdnem vybojoval při premiérové sezóně v rallyecrossu celkovou stříbrnou příčku a to mu zlato uniklo jen o 0,8 sekundy. Bude se situace opakovat i v Jeseníkách? Posádka Ralex Sportu se navíc představila v neobvyklém složení, neboť tradiční navigátor Jiří Grimmer se doma těšil z teprve pětidenní dcery. Pohotově ho zastoupil Petr Brixí a jeho cílem bylo dovést oranžového Peugeota 306 S16 do cíle tak, aby předstihli dalšího adepta na mistrovský titul ve třídě N3, Jaroslava Roubíčka, který disponuje Renaultem Clio sport, a ani jeho zkušenosti z rally nejsou zanedbatelné.

Výběr tratí, kde se mělo rozhodnout, byl zcela ideální. Neutrální půda a nulové zkušenosti většiny účastníků soutěže nenahrávaly nikomu do karet. "Otázka mitfáry je jasná. Petr je pohodář a navíc zkušený navigátor a tak jsem se díky tomu cítil docela v pohodě," svěřil se před závodem pilot Roman Štefan a stručně zhodnotil i rychlostní zkoušky: "Čekal jsem to více technické, ale myslím, že jde o lepší průměr."

Proměnlivé počasí přidělalo týmu vrásky na čele, když se diskutovalo o výběru vhodného obutí. "Celý pátek děsně lilo a očekávali jsme to i na sobotu, ale předpověď se vyplnila a bylo krásně slunečno," dodal s úlevou v hlase přizvaný co-pilot Petr Brixí. Tým si chválil servisní zónu (až na otravné bláto) a ve vzduchu se vznášel klid před bouří. Početný tým mechaniků naštěstí neměl se starším Peugeotem moc práce a tak během víkendu došlo jen na běžné prohlídky a údržbu. Nic však nejde samo a tak ani provoz závodního auta nebyl zcela bezproblémový. "V závěru rally nám začala odcházet zadní osa – klasický Peugeot a jeho nepovedená zadní ložiska v ramenech. Kola měla děsná "áčka" a jedno z nich začalo trochu drhnout o podběh, to mi kluci řekli ale až po závodech, abych byl v klidu," dodává dnes již pobaveně pražský pilot.


Foto: Petr Sagner

Boj o přední příčky ve třídě N3 byl zcela vyrovnaný. "J. Čermák nám ujel sice a nedal se chytit, ale s J. Roubíčkem jsme jeli hodně vyrovnaně. Na 6. RZ jsem nedobrzdil jedno odbočení a musel couvat, dost mě to pak štvalo. Stálo nás to cca 10 sekund a vypadalo to, že je rozhodnuto. Navíc ta chyba se mi povedla samozřejmě před očima našich mechaniků….," zhodnotil dosavadní průběh rally Roman, kterého doplnil zkušený mitfára: "Jinak jsme měli mezi sebou největší rozdíl na RZ jen 1,4s! Dobře jsem věděl, jak to kluci mají rozjeté a že by třetí flek znamenal prohru v šampionátu o 1 bod."

Ovšem nakonec se štěstí obrátilo čelem k "Ralexům"a na poslední zkoušce, asi 5 km po startu, míjeli odstavené Roubíčkovo clio. Roman Štefan tento pocit dobře zná, sám mnohokrát odstupoval z předních pozic. "Oba jsme jeli myslím si na doraz a oba jsme věděli, že se může stát cokoli. Když jsme minuli odstaveného renaulta, hodně jsem zvolnil. Nechtěl jsem něco vyvést," popisuje poslední letošní ostré kilometry pilot a vzápětí dodává: "Bylo to hodně zvláštní… nečekal jsem to… najednou jsem viděl že stojí a my je míjíme. Trvalo mi ještě asi 1 km než jsem pochopil. Titul byl pak už jasný, i kdybychom nedojeli, ale chtěli jsme i druhé místo v Jeseníkách udržet a proto jsem se musel přesvědčovat ke koncentraci."

Náročná sezóna se starší technikou nebyla nikterak jednoduchá a tak nezbývá než na závěr poděkovat všem, kteří se podíleli na úspěchu posádky Ralex Sportu v letošním ročníku sprintrally: mechánům Zdenku Štenclovi, Martinu Šimonovi, Michalu Krupkovi, Davidu Štefanovi, Petru Weisovi, Jindrovi Emingerovi, Frantovi Andrýsovi, kuchařům Igorovi a Iloně Krupkovým a Honzovi Luxovi. Dále rodinám za toleranci a sponzorům za podporu.

V nadcházející sezóně se bude oranžový Peugeot 306 S16 opět objevovat v rally, otázkou zatím zůstává, ve kterém šampionátu.

Komentářů celkem: 13
11. 10. 2007 22:37
0 0
bodej't by nebyl druhý když ze svou A7 poráží sériové N3 ! Asi by to chtělo přísnější technické komisaře aby týhle podvodníky povyhazovali !! ale jinak jen tak dál ! když jsou Ti komisaři tak benevolentní tak ať se daří podvodníkům !
12. 10. 2007 08:57
0 0
vyjmenuj prosím další A7 ve třídě N. p.karcin. já se o tuto třídu zajímamsmajlík
12. 10. 2007 09:15
0 0
Nevím komu jsme co provedli, že nás p. Karcin (netuším kdo to je) uráží a taky odkud a jak naše auto zná.306 byla postavena Pepou Šilhou přesně podle homologace N3 a s údržbou auta nám stále pomáhá.Není tam nic co nesmí.Mrzí mě, že když se nám po dlouhé době něco povede, tak to hned někdo neunese..Je snadné být anonymem
12. 10. 2007 09:34
0 0
To Roman Štefan: Klid, tímhle způsobem se tady snaží někteří "správní a čestní lidé" vyřešit své osobní problémy. smajlík
12. 10. 2007 11:44
0 0
roman......nech ho byt............dyt je blbej az na pudusmajlíksmajlík
12. 10. 2007 11:46
0 0
asi videl 306tku a nekdy si domyslel ze kazda 306 je vlastne v kitu .))) pan karcin asi nevi co jsou tridy a homologace.)) pane karcin za todle dejte omluvu .) nebo radeji nechodte na zavody doporucujismajlík
12. 10. 2007 13:05
0 0
2 p.karcin: zajímám se o rally a soutěžní techniku opravdu dlouho a sleduji nejen špičku, ale i boje v nižších třídách. je to částečně dáno tím, že tam z pravidla startují mí kamarádi a tak znám i jejich konkurenci a troufám si říci, že o těch autech něco málo vím. když se podívám na letošní výsledky třídy N3 ve sprintech, o které je zde řeč, nevidím, že by posádka štefan/grimmer letos vyhrála, druhá, třetí a ještě horší místa, takže výrok o porážení a7 sériových n3 mi přijde dost mimo. kdo letos vyhrál? dvakrát roubíček, dvakrát čermák, jednou novotný a stejskal a jednou také šilha. zrovna tak když je řeč o komisařích, řekl bych, že obecně přitvrdili všude a spíše hledají problémy u "levných" aut, než u aut první dvacítky. rally zdar.

2 pérro: také by mě zajímala další áčka ve třídách sériových aut, poradí nám někdo?
12. 10. 2007 17:59
0 0
to p.karcin: to se ti fakt "povedlo", pěkné....škoda, žes nenašel odvahu to své ubohé obvinění nějak zkonkrétnit. Pokud najdeš odvahu, můžeš se na to auto kdykoli v servisce přijít podívat....
Pro ostatní: díky za podporu! Jinak je pravda, že jsme letos ani jednou nebyli první, kdyby kluci jako Čermák, Roubíček, Stejskal... pokaždé dojeli, konečné pořadí by možná bylo jiné. Roman sice dělá, co může, ale přece jen nám chybí tak apoň ještě 30 koníků a pažoutek opravdu není z nejmladších (a my nakonec také ne) . Pokud se najdou sponzoři, klidně přezbrojíme... Držte nám palce i příští rok
Jirka Grimmer smajlík
12. 10. 2007 20:52
0 0
myslím,že pokud p.karcin nemá dostatečný přehled měl by zustat na vyhřaté židli v hospodě a nekazit naladu jinýmsmajlíkhttp://www.ewrc.cz/ewrc/smilies/ac.gif
13. 10. 2007 12:48
0 0
Romane,blahopřeji k titulu,byly to krásné souboje a závody celý rok,že "kleknul" náš dědeček dříve něž tvůj,to se stává.Ahoj.Roubíček J.
13. 10. 2007 13:29
0 0
Gratulce Vám i ostatním. smajlík

PS: Jak to tady čtu ty příspěvky poslední dobou tak bych tady ty diskuze pod článkem zákazal úplně. smajlík
13. 10. 2007 17:41
0 0
p.karcin, myslíš, že kdyby na Štefanově autě nebylo něco vpořádku, že by mu Roubíček gratuloval? Ozvi se, myslím, že máš na co odpovídat smajlík
15. 10. 2007 08:21
0 0
pro J. Roubíčka:Díky moc, taky se mi celá sezona moc líbila a těším se už na příští rok.R.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!