Jan Kopecký získal dva světové body

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek odváží z Francie dva světové body za sedmé místo v Rallye Korzika.

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek odváží z Francie dva světové body za sedmé místo v Rallye Korzika. Bezchybný výkon ve všech rychlostních zkouškách byl po zásluze odměněn výborným výsledkem, který je velmi cenný vzhledem k profilu rychlostních zkoušek.

Czech Rally Team Kopecký před startem soutěže doufal v umístění v desítce nejlepších, neboť charakter rychlostních zkoušek Rallye Korzika není úplně optimální pro vůz Škoda Fabia WRC s ohledem na velmi omezené možnosti vývoje vozu v rámci platné homologace. Přesto pečlivá příprava všech členů týmu, bezchybný vůz Škoda Fabia WRC a vyzrálý výkon posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek znamenají dva skvělé body na konto Jana Kopeckého do hodnocení jezdců v Mistrovství světa v rallye. Pilot Czech Rally Teamu Kopecký dosáhl během letošních deseti startů celkem deseti světových bodů, které jej řadí na desátou příčku průběžného hodnocení světového šampionátu.

„S výsledkem jsem maximálně spokojený. Vzhledem k možnostem vozu, který máme k dispozici, na rychlostních testech tohoto charakteru je sedmé místo mnohem lepší výsledek, než jsem čekal.
Jan s Filipem během tří etap jeli velmi rychle a především stabilně. Za předvedený výkon si dva body plně zaslouží. Skvělý výsledek není však pouze výsledkem posádky, ale celého Czech Rally Teamu Kopecký. Proto oprávněně patří všem slova uznání,“
řekl spokojený vedoucí týmu Josef Kopecký.

„Sedmé místo je vynikající a tohoto výsledku si skutečně cením. Během celé Rallye Korzika fungoval vůz Škoda Fabia WRC skvěle a s jízdními vlastnostmi vozu jsem byl také spokojen. Abychom však mohli bojovat o vyšší příčky, potřebovali bychom větší výkon a točivý moment motoru.
Do dnešní etapy jsme vstupovali s jasným cílem. Tím bylo dokončení soutěže bez jakýchkoliv komplikací. Pochopitelně jsme sledovali posádky za námi, abychom nedopustili nějaké drama v závěru soutěže.
Během letošních deseti startů jsme dokázali pětkrát bodovat. Na našem kontě je v současné době deset světových bodů, které znamenají průběžnou desátou příčku světového šampionátu. I s tímto hodnocením můžeme být spokojeni, neboť máme více bodů než v loňské sezóně, ve které jsme startovali se stejným vozem.
Těchto výsledků bych nemohl dosáhnout bez podpory celého Czech Rally Teamu Kopecký, našich partnerů a především společnosti Škoda Auto a.s.,“
doplnil pilot Jan Kopecký.

„Ačkoliv dnešní tempo přizpůsobil Jan úkolu dovézt vůz Škoda Fabia WRC na cílovou rampu, dosáhli jsme přesto ve všech rychlostních testech času v první desítce. V cíli soutěže jsme měli na osmou posádku více než jeden a půl minuty náskoku.
Sedmým místem jsme naše plány před soutěží výrazně překonali a můžeme být velmi spokojeni. Věřím, že z našeho výsledku mají radost i čeští příznivci, kteří byli opět podél rychlostních zkoušek v nepřehlédnutelném množství,“
dodal Filip Schovánek.

Komentářů celkem: 31
15. 10. 2007 15:2921
0 0
Obrovská gratulace kluci, líp už to ani nešlo! Opravdu jsem rád že ste tak dojeli!smajlík
15. 10. 2007 16:4322
0 0
Ten,kdo čte mé příspěvky ví,že jsem velkým fanouškem Jana a Filipa.Při této soutěži můžu pouze gratulovat k tomu,že dojeli do cíle a tím získali 2 body,nic víc a nic míň.Já se ale nemůžu zbavit dojmu,že tady tým CRT udělal velkou chybu,že nezvážil raději účast v Irsku na místo na Korsice,kde výkonové parametry fábie absolutně nestačí a tudíž si myslím,že účast na této soutěži bylo chybou ikdyž získali 2 body
15. 10. 2007 17:3823
0 0
vakuz: Myslím, že to Agnus někde vysvětloval - jde o peníze - je levnější absolvovat Korziku po Španělsku, než jet Španělsko, pak domů a pak Irsko. Navíc se myslím řešilo, že s teoretickým výhledem na příští sezonu je Irsko neperspektivní s ohledem na to, že se za rok nepojede.
15. 10. 2007 18:4024
0 0
zajíc:Ano,já vím,že logistika a cena je asi problém,co se Irské rally týče.Nicméně,co se týče možnosti získu a to všeobecného zisku jako takového(bodů,zvýšení svého renomé,zapůsobení na odbornou veřejnost) je rally Irsko 100% lepší volbou a já si myslím,že CRT měl udělat vše pro to, aby zde startoval a to i v případě,že by objetoval RAC+ Korsiku a to i tehdy,ikdyž se příští rok Irsko nejede.
15. 10. 2007 19:0425
0 0
vakuz: nechci tady rozdmýchat nějaké vášně, neberu Ti Tvůj názor, ale myslím si, že odborná veřejnost ví proč na Korsice jde vyjet "jen" 7. místo a ohodnotí ho stejně jako třeba 5. nebo 6. v Irsku. Jasně, pro pohled tak jako "zvenku" pro laiky je jasná logika vyšší umístění = lepší jezdec. Ale pokud Honzovo výsledky sleduje (Bože dej) nějaký tovární týmový manažer, tak si myslím, že i to sedmé místo má svojí váhu, protože on ví jak to s Fábinkou je.
15. 10. 2007 19:0926
0 0
Btw. subaráku, když jsi jmenoval ty 4 auta, co jsi myslel tím GP? Možná mám dneska zabržděno, ale nějak nevím jaké auto si pod tím představit smajlík
15. 10. 2007 21:1527
0 0
Zajic: Podle mě tím chtěl básník říci Grande Punťo...smajlík
15. 10. 2007 21:3028
0 0
Pokusím se vysvětlit krátce některé dotazy:

1) Reakce pod tiskovými zprávami CRT Kopecký pochopitelně čtu

2) Toto je tisková zpráva CRT Kopecký. Z logického důvodu se zde neobjevuje informace o žádném jiném jezdci (výjimkou by bylo, kdyby startoval za CRT Kopecký, případně s vozem připravovaným týmem). Pochopitelně držíme palce i ostatním českým jezdcům, není však žádný důvod se ve vlastní tiskové info o komkoliv zmiňovat.

3) Není to tak dávno, kdy jsem se snažil maximálně pomáhat v dotazu zmiňovanému jezdci, kterým je Roman Kresta. Naše cesty se v dobrém rozešly, když bylo dosaženo cíle, který jsme si všichni přáli – angažmá u továrního týmu Ford. Bylo mi ctí alespoň částečně Romanovi pomáhat a proto možná není vůči mně úplně objektivní vyčítat mi absenci informací o Romanovi (pro zapomětlivé doporučuji ve vyhledávači zadat roky 2003, 2004, 20005, téma Roman Kresta a mě jako autora…)

4) V současné době jsem pyšný, že se mohu podílet na činnosti týmu, kde je znatelný vzestup výkonnosti české posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek a také na vzestupu výkonnosti vozu Škoda Fabia WRC. Dovolím si říci, že jsme společně urazili již nějakou cestu a s Josefem, Janem, Filipem a spojuje nás mnohem více než jen tiskové zprávy. I kdyby se naše cesty dnes rozešly, vzpomínal bych na společné období jako na splněný klukovský sen. Především spolupráce s Josefem mi mnoho dala. Je to nejenom velký odborník, ale především velký člověk.

5) Případný výsledek v Irsku by nic neřešil. Mohu všechny ujistit, že výkony Jana jsou pečlivě sledovány šéfy všech týmů. To musí být jasné všem, kteří se rallye zabývají.

6) Každý má pochopitelně právo kritizovat obsah článků i tiskových zpráv. Chci jenom připomenout, že tiskové zprávy mají některá svá specifika a přesto CRT Kopecký přináší objektivní informace z dění v každé světové soutěži, které se účastní. Ani v této TZ se neobjevily informace, které by nebyly pravdivé.
16. 10. 2007 08:4529
0 0
PEAT: Díky, vždyť jsem říkal, že jsem nějak zabržděnej smajlík
16. 10. 2007 14:0530
0 0
Rád bych viděl Honzu s Filipem v sedačkách za volantem Suzuki SX4 WRCsmajlík
17. 10. 2007 12:0131
0 0
Pro Agnuse: Pokud je to tiskova zprava týmu Kopeckých,tak se omlouvám,ale přesto Vaše články o Romanovi se mi zdáli ne tak nadšené.
Pro ostatní Ford 05 byl defakto mírně ale mírně vylepšená 04,protože v té době se už testovala 06,která byla vyzkoušena na ostro na závěr serialu.
Jinak samozřejmě uznávám kvality Kopeckého i když fandím Romanovi.
Jinak je asi pravdou co se mezi klukama říká,že se Roman upsal čertu až do konce své kariery.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!