Kyperská sabotáž
Kyperská rally pro letošek ztratila svůj světový status, nicméně tamní organizátoři by se do kolotoče MS chtěli znovu co nejrychleji zapojit. A šanci mají hned příští rok. Nejprve však museli potvrdit, že neztratili nic ze svých kvalit a že si jejich podnik udržel nastavené standardy. O uplynulém víkendu se tak konal další ročník ostrovní soutěže, jenž byl ze strany FIA bedlivě sledován a hodně napověděl do šancí organizačního štábu vrátit podnik zpět do elitní společnosti.
Kypr 2005
Podnik největších kyperských rivalů z Polska se odehrál dříve a tak mají v automobilové federaci již všechny podklady k tomu, aby uzavřeli otázku kalendáře MS 2008. Za letošní Cyprus Rally se nyní v rychlosti ohlédneme. Tento podnik vždy patřil ve světovém šampionátu k nejpomalejším a hlavně nejdrsnějším, co se povrchu tratí týkalo. V posledních letech se tak museli pořadatelé hodně snažit a pravidelně se pokoušeli tratě co nejvíce zbavit kamenů a uvést do přijatelného stavu, k čemuž je tlačily hlavně tovární týmy. Pro letošek se pak rozhodli zařadit do itineráře i nové úseky na severozápad od Limassolu.
Kypr je známý svou dvojí tváří, neboť je jeho území rozděleno na dvě nesvářené části. Podobná situace panuje i v oblasti motoristického sportu, kde proti sobě stojí dvě federace. Zatímco CAA (Cyprus Automobile Association) pořádá největší motoristický podnik ostrova, konkurenční CMF (Cyprus Motorsport Federation) vydává licence a pořádná vlastní lokální mistrovství.
Kypr 2006
Druhé straně tato situace zřejmě nevyhovuje a chce se dostat více do popředí. Její představitelé se tak nebrání žádným špinavostem a letošní ročník Cyprus Rally díky nim odstartoval skandálem. Svými automobily zablokovali trať úvodní třicetikilometrové zkoušky. Zasahovat zde dokonce musela policie. Na druhém testu, který byl následně také zrušen, jeden z předjezdců narazil na čerstvě pokácený strom uprostřed cesty.
Na třetím testu se již první etapa rozjela a do jejího cíle, který byl o skoro dvě hodiny opožděn, přijel jako vedoucí muž místní Charalambos Timotheou s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na druhé příčce s odstupem 7,8 sekundy byl klasifikován Nasser Saleh Al-Attiyah se Subaru. Pilot PWRC druhý den sice dva testy vyhrál, ale po více než minutové ztrátě na RZ 9 z důvodu defektu se musel spokojit s konečnou druhou příčkou za Timotheou.
Pilot továrního týmu BP Ford Khalid Al-Qassimi pilotující Subaru Impreza Sti N12 na páté zkoušce urval poloosu a spadl na sedmou příčku. Před koncem rally se však ještě stihl prodrat do nejlepší čtveřice. Hůře dopadl Misfer Al-Marri, jehož na RZ 6 zradil zadní diferenciál. Po úvodní blamáži další část soutěže vzdal Andreas Peratikos, jenž v místní Troodos Rally obsadil stříbrný post.
Pořadí v cíli | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Charalambos Timotheou/Pambos Laos | (CY) | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3:04.11,1 |
2. | Nasser Al-Attiyah/Chris Patterson | (Q/GB) | Subaru Impreza WRX STI | +1.18,7 |
3. | Dimitris Papasavvas/Vangelis Xenofontos | (CY) | Subaru Impreza WRX STI | +6.55,9 |
4. | Khalid Al-Qassimi/Nicky Beech | (UAE/GB) | Subaru Impreza WRX STI | +7.19,7 |
5. | Amjad Farrah/Nicola Arena | (HKJ/I) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +7.47,9 |
6. | Andreas Tsouloftas/Savvas Laos | (CY) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +7.53,0 |
7. | Spyros Pavlides/Denis Giraudet | (CY/F) | Subaru Impreza WRX STI | +11.09,5 |
8. | Pantelis Pamboukka/Leonidas Christofi | (CY) | Subaru Impreza WRX STI | +12.41,3 |
9. | Michel Saleh/Joseph Mattar | (RL) | Subaru Impreza WRX STI | +13.28,4 |
10. | Yazeed Al-Rajihi/Steve Lancaster | (KSA/GB) | Subaru Impreza WRX STI | +13.45,5 |