Ondřej Plšek - eWRC.cz
16. 10. 2007 21:46 − 2466× − 10

Tour de Corse – komentář

Na středomořském ostrově Korsika se letos po dlouhých letech představil v soutěži nový vůz WRC.

Na středomořském ostrově Korsika se letos po dlouhých letech představil v soutěži nový vůz WRC. Světovou premiéru si zde odbylo Suzuki SX4 WRC, řízený Nicolasem Bernardim. Pro všechny fanoušky tak byla soutěž zajímavá již z důvodu porovnání tohoto speciálu s ostatními vozy WRC.

Samozřejmě ale byla soutěž zajímavá i z důvodu dalšího kola v souboji o titul. Ve Španělsku ztratil Marcus Gronholm ze svého náskoku čtyři body a ani na asfaltové Korsice ho nešlo považovat za favorita. Na pevném povrchu jím je v současné době jeden jediný muž – Sebastien Loeb. V posledních letech vyhrál všechny čistě asfaltové soutěže a poslední vítězství jiného jezdce na asfaltu se datuje do roku 2004, kdy koncem října vyhrál v Katalánsku Markko Martin.

První rychlostní zkouška byla zrušena kvůli špatně zaparkovaným vozům diváků, podle informací z Korsiky se mělo jednat o auta českých fanoušků. Na ostro se tedy začalo až ve druhé rychlostní zkoušce. Hodně rychle začal finský jezdec, který zkoušku vyhrál a porazil tak oba dva tovární citroeny. Marcus Gronholm vyhrál i třetí rychlostní test a před odpolední sekcí vedl soutěž s náskokem necelých tří sekund před Dani Sordem, Sebastien Loeb tak byl „až“ na třetím místě. Ale právě o francouzském mistru světa je známo, že v opakovaných průjezdech je mnohem rychlejší a tak bylo zajímavé sledovat, zda smaže náskok čtyř sekund.

A přesně tak se stalo. Loeb vyhrál jak čtvrtou, tak i pátou rychlostní zkoušku a posunul se o pouhou jednu desetinu sekundy do vedení celé soutěže. Že oba dva jezdci jeli naplno dokazují časy ostatních, jediný Dani Sordo s nimi částečně držel krok, čtvrtý Francois Duval už ztrácel přes čtyřicet sekund. Poslední rychlostní zkoušku dne pak vyhrál opět Sebastien Loeb a zajistil si tak nejlepší pozici pro druhou etapu. Situace ale slibovala napínavý souboj i v sobotu, ztráta Marcuse Gronholma nečinila ani pět sekund. Ten musel mít ale na paměti i Daniho Sorda, který byl pomalejší než Marcus o deset sekund.

Ostatní jezdci do bojů o pódium nezasáhli. Francois Duval ztrácel po první dni minutu a musel dávat pozor na velmi rychlého Pettera Solberga a Jari-Matti Latvalu.

Tou dobou byl již mimo hru Mikko Hirvonen. Finský jezdec byl v jedné zatáčce trochu rychlejší a pravým zadním bokem trefil zídku. Přišel tak o pravé zadní kolo a musel zastavit. Jeho Ford Focus pak začal dokonce krátce hořet, ale oheň se podařilo rychle uhasit. Mikko tak přišel o svou skvostnou bilanci, když každou letošní soutěž v MS dokončil mezi prvními pěti a i díky této vyrovnanosti je letos nejlepší tovární dvojkou.

Druhý den na startovní pole čekalo dalších 6 rychlostních zkoušek o délce 123 kilometrů. Tentokráte Sebastien Loeb nenechal nikoho na pochybách kdo je největším favoritem na vítězství. Ze šesti zkoušek jich vyhrál pět a Marcusi Gronholmovi odskočil na půl minuty. Ten ztratil nejvíce času na dvanácté rychlostní zkoušce, když jeho Focus najednou zničeho nic začal ztrácet výkon. Ve večerním servisu se ale Fordu podařilo závadu odstranit a napínavý souboj mohl pokračovat i v neděli.

Technické problémy potkaly i Francoise Duvala. Tomu odešel alternátor, musel tak jet na přejezdový režim a šest kilometrů před servisem Xsara kompletně zastavila. Belgičan v neděli již do bojů nezasáhnul.

Zajímavý boj se během druhé etapy odehrával i o páté místo mezi Petterem Solbergem a Jari-Matti Latvalou. Finovi se podařilo dostat před Nora a svou pozici udržel i po skončení sobotní etapy. A díky odstoupení Duvala se posunul dokonce na čtvrtou pozici.

V neděli se pak již jen čekalo, zda nedojde k zázraku a Sebastien Loeb neudělá nějakou chybu. Neudělal a na Korsice vyhrál již potřetí v řadě. Připsal si tak na své konto deset mistrovských bodů a snížil náskok Marcuse Gronholma na čtyři body. V cíli ale spokojen i finský jezdec. Udržel za sedou Daniho Sorda a druhé místo mu zajistilo osm bodů. Tři soutěže před koncem sezóny je tak mezi těmito jezdci rozdíl pouhých čtyř bodů. Mistrovství světa se nyní přesouvá až do dalekého Japonska. Na tamnější šotolině již oba dva jezdci v minulosti vyhráli, můžeme se tak těšit na další napínavý souboj.

Třetí místo dovezl do cíle Daniel Sordo. Ačkoliv měl v cíli ztrátu na vítěze o trochu větší než jednu minutu, tak spokojen nebyl. Jeho úkolem bylo stejně jako v Katalánsku se vklínit mezi svého týmového kolegu a Marcuse Gronholma, to se mu ale nepodařilo. Naopak velmi se dařilo Jari-Matti Latvalovi. Finský mladík odrazil útok Pettera Solberga a připsal si v letošní sezóně již své druhé čtvrté místo. Petter Solberg byl stejně jako ve Španělsku nejlepším jezdcem Subaru, ale jezdec jeho formátu jistě pomýšlí na lepší umístění.

Šesté místo si připsal na konto Chris Atkinson a potvrdil tak své zlepšení na asfaltu. S velkým odstupem na Australanem dojel na sedmém místě k radosti českých fanoušků Jan Kopecký. Celou soutěž absolvoval bez větších problémů a při svém třetím startu na Korsice si připsal další body do hodnocení mistrovství světa. V neděli pak Jan profitoval z problémů Xaviera Ponse, který ve 13. rychlostní zkoušce měnil na trati kolo a ztratil přes tři minuty. Soutěž dokončil na osmém místě, přesto se od Španěla na asfaltových soutěžích asi čekalo trochu více.

Prvním jezdcem v cíli bez bodů byl Henning Solberg. Od něj ale asi nikdo ani více nečekal a starší bratr Pettera se již šotolinové Japonsko. Velmi dobrý výkon podal při svém debutu s vozem WRC v mistrovství světa Alessandro Bettega. Během první etapy se dokonce pohyboval mezi prvními deseti, ale výlet mimo trať na páté RZ znamenal konec v páteční etapě. Přesto soutěž dokončil na jedenáctém místě a svými časy zahanbil Matthew Wilsona. Ten má za sebou skoro dvě celé odjeté sezóny v MS, ale navzdory kvalitnímu vozu zlepšení stále nepřichází. Na Korsice musel mladý Brit odstoupit kvůli poruše převodovky.

Po páteční nehodě přišel Mikko Hirvonen o šanci na získání bodů do hodnocení jezdců, ale podařilo se mu získat jeden bod do hodnocení týmů. V poslední rychlostní zkoušce byl o 45 sekund rychlejší než Manfred Stohl a posunul se před rakouského jezdce. Tomu se poslední dobou vůbec nedaří. Po těžké havárii ve Španělsku, kdy zcela zdemoloval Xsaru WRC, musel startovat na Korsice s vozem, který měl již připraven na cestu do Japonska. Manfred nesměl tento vůz poškodit a na jeho jízdě to bylo znát. Výsledkem je tak čtrnácté místo a v hodnocení mistrovství světa má rakouský jezdec pouhých devět bodů.

Další šanci na zisk bodů dostane společně s ostatními jezdci již příští víkend, kdy je na programu Japonská rally. V Asii se představí mnohem slabší konkurence než na asfaltových soutěžích v Evropě. Přihlášeno je jen 13 vozů WRC. Přesto se již nyní můžeme těšit na další dějství v boji o letošní mistrovský titul.

Celkové výsledky
1. Loeb S. – Elena D.Citroen C4 WRC 3:28:31,5
2. Grönholm M. – Rautiainen T. Ford Focus RS WRC 07 +23,7
3. Sordo D. – Marti M.Citroen C4 WRC +44,3
4. Latvala J. – Antilla M. Ford Focus RS WRC 06 +2:30,5
5. Solberg P. – Mills P. Subaru Impreza WRC 07+2:42,1
6. Atkinson C. – Prévot S.Subaru Impreza WRC 07 +3:53,8
7. Kopecký J. – Schovánek F.Škoda Fabia WRC +8:02,9
8. Pons X. – Amigo X. Subaru Impreza WRC 07 +9:34,2
9. Solberg H. – Menkerud C. Ford Focus RS WRC 06 +10:12,2
10. Sola D. – Del Barrio C. Peugeot 207 S2000 +17:57,6

Vítězství v RZ:
Loeb 9, Sordo 4, Gronholm 2

Vedení v soutěži:
RZ2-4 Gronholm, RZ5-16 Loeb

Komentářů celkem: 10
17. 10. 2007 00:05
0 0
Grönholm podal asi nejlepší víkon v sezoně, ale na Loeba proste na asfaltu nikdo nemá. A dal bych ruku do ohně zato že měl ještě rezervu a kdyby hrozilo že se Marcus dotáhne tak ještě hodně zrychlí.smajlík
17. 10. 2007 00:18
0 0
no, nevim jak jestli hodne ale zrychli .)smajlík
17. 10. 2007 02:02
0 0
No 30s není zas tak moc. Na to stačí jedna dlouhá RZ se špatnými pneu, Loeb už neni takový suveren a je večinu roku druhý v bodech. Ve značkách je rozhodnuto už teť.
17. 10. 2007 07:33
0 0
Už douho fandím Sebovi, tak mu ten titul přejusmajlík Podle mne rozhodne poslední rally a poslední RZsmajlík
17. 10. 2007 08:45
0 0
Nekecej, Pejdo, že fuckt tam ten MravenecZ překáželsmajlíksmajlíksmajlík
18. 10. 2007 08:15
0 0
Když jsme večer zrušenou první vložku projížděli a hledali místo na táboření tak nebylo kde rozumně nechat auto. Našli jsme ho až kousek před cílem. Proto mne překvapilo, když jsme se po otevření trati vraceli zpět, kolik aut tam ještě dokázali fanoušci nasázet. Lidé by měli mít soudnost a nekazit závody ostatním.
18. 10. 2007 09:15
0 0
Já jsem v tom tentokrát nevinně. Jak je i ze záběrů na videu zřejmé, začínali jsme až na RZ 2 hned za startem v pasáži s výhledem na moře. RZ 1 jsme si celou projeli a nelíbila se nám, takže pokud byl někdo špatně zaparkovaný, tentokrát to Mravenecz ani Mikulda s WRC nebyli. smajlík
18. 10. 2007 10:09
0 0
MravenecZ: Z toho se nevykecáš smajlík. My to víme už od pátku a ty tejden hledáš výmluvu smajlík. A vůbec, to máš za ten palec dolů u subaru smajlík
18. 10. 2007 10:20
0 0
Ty káčko jedno !!!smajlík Ucpu ti karburáto, zlomím kardan a zahodím karter ! A nebo tě pošlu na výlet na jednu soutěž...hádej kam?smajlík
18. 10. 2007 11:10
0 0
Asi jsem ťal do živéhosmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!