Rally Costa Brava – komentář

Španělský asfaltový šampionát již pokročil do své závěrečné části. O titulu nebylo rozhodnuto a ve hře zůstala hned trojice pilotů.

9. podnik španělského asfaltového mistrovství, 19. – 20. října, Costa Brava, 10 RZ – 171 km (1 zrušena)


Španělský asfaltový šampionát již pokročil do své úplně závěrečné části. A vzhledem k tomu, že jeho hlavní protagonisté si na svá konta připsali podobné bodové obnosy, mohli se španělští diváci na závěr roku těšit na skutečně dramatickou tečku. O titulu stále nebylo rozhodnuto a ve hře zůstala hned trojice pilotů. Třetí Sergio Vallejo měl se svým Porsche 911 GT při větším bodovém odstupu šance spíše teoretické a potřeboval spoléhat na smůlu svých soupeřů.


Foto: www.rallycostabrava.com

Zato dvojici pilotů speciálů Super 2000 vyhřívajících se v čele tabulky dělily pouhé tři body a tak o titul museli bojovat naplno. Výhodu oněch zmiňovaných třech bodů měl Alberto Hevia pilotující VW Polo Super 2000. V případě úspěchu tak mohl tomuto vozu, jehož kořeny sahají do JAR, připsat premiérový triumf v evropském národním šampionátu. Piloti Fiatu již několik titulů italské značce zajistili, ovšem ve Španělsku by se tak stalo poprvé. Ostatně Miguel Fuster letos usedl do Punta Super 2000 vůbec poprvé.


Foto: www.rallycostabrava.com

Na úvodní zkoušce vstoupil do závěrečného podniku sezóny nejlépe překvapivě Vallejo, když za sebou o 1,2 sekundy nechal Joana Vinyese pilotujícího Citroen C2 Super 1600. Ten se na druhé zkoušce prodral dokonce do vedení. Na programu byla první servisní zastávka a ta podstatným způsobem promluvila do šancí pilota Porsche na zisk titulu. Výměna tlumičů se trochu protáhla a následkem toho byl pozdní příjezd do časové kontroly znamenající penalizaci 80 sekund!


Foto: www.rallycostabrava.com

Na třetím testu zajel nejlépe Fuster, ovšem v boji o titul v této chvíli zaostával o osm desetin za Heviou. Oba dva během této zkoušky v pořadí předběhli vedoucího Vinyese. Rychlostní zkouška s pořadovým číslem 4 byla zrušena a posádky se vrátily zpět do servisu. Jeho průběh tentokrát žádné zvraty v boji o titul nezpůsobil. A nestalo se tak ani na pátém testu, kde zajel nejrychlejší čas Hevia a navýšil svůj náskok na pilota Fiatu na 3 sekundy.


Foto: www.rallycostabrava.com

V RZ 6 se naopak radoval z dílčího vítězství Fuster a okamžitě snížil své manko na devět desetin! Na konci třetí sekce ale znovu pět desetin na pilota VW ztratil. O zisku titulu letošního španělského asfaltového šampióna tedy musela rozhodnout až úplně poslední sekce šampionátu. Nejlépe ji rozjel Hevia a navýšil svůj náskok na 5,2 sekundy. Na předposledním testu ale dostal od svého soupeře naděleny 3,3 vteřiny a rázem se jeho náskok smrsknul na 1,9.


Foto: www.rallycostabrava.com

Došlo tak k situaci, jakou si jistě přála většina fanoušků vyhledávajících atraktivní a dramatické závody. O titulu se nerozhodovalo pouze v poslední sekci roku, ale vyřešit otázku nejlepšího letošního jezdce musel dokonce až poslední test. Fuster věděl, že musí jet naplno. Nakonec ale celou zkoušku v úplně maximálním tempu neprojel. Na vině nebyla technická závada jeho Fiatu, ale paradoxně u rivalova Pola. Hevia jej musel na posledním testu odstavit vedle tratě s poškozeným řízením a po slibně se vyvíjejícím závěru roku tak nakonec zůstala hořká pachuť. Z titulu mistra Španělska 2007 se raduje Miguel Fuster.


Foto: www.rallycostabrava.com

Jak již bylo uvedeno výše, nový král asfaltů část posledního testu po zjištění odstoupení svého největšího rivala projel ve sníženém tempu. To k premiérovému vítězství v rychlostní zkoušce přivedlo debutující Ferrari 360 Modena. Jesus Puras dovezl rudý soutěžní vůz do cíle na krásné třetí příčce. Stříbro si připsal Vinyes, jenž za volantem Citroenu předvedl svůj nejlepší letošní výkon. Na páté pozici se do cíle dostal Vallejo. V rámci klasifikace historiků se radoval z vítězství Stig Blomqvist za volantem Fordu Escort RS. Björn Waldegaard obdobný vůz během soutěže odstavil.


Foto: www.rallycostabrava.com

Pořadí v cíli
1. Miguel Fuster/Jose Vicente Medina (E) Fiat Punto Abarth S2000 1:39.03,5
2. Joan Vinyes/Jordi Mercader (E) Citroen C2 S1600 +1.11,8 (1. A6)
3. Jesus Puras/Carlos del Barrio (E) Ferrari 360 Modena +1.43,0 (1. GT)
4. Sergio Perez/Pablo Marcos (E) Renault Clio S1600 +1.45,0 (2. A6)
5. Sergio Vallejo/Diego Vallejo (E) Porsche 911 GT3 +1.54,0 (2. GT)
6. Josep Basols/Alex Haro (E) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.08,7
7. Josep Maria Membrado/Jordi Vilamala (E) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.41,1
8. Yeray Lemes/Rogelio Penate (E) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.05,8
9. Victor Manuel Senra/David Vazquez (E) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.26,8
10. Eloy Entrecanales/Borja Odriozola (E) Porsche 911 GT3 +4.33,4 (3. GT)

Konečný stav šampionátu: 1. Fuster 81, 2. A. Hevia 69, 3. Vallejo 62, 4. Basols 50, 5. Puras 48, 6. Senra 31, 7. Perez 30, 8. Burgo a Vinyes 29, 10. Lemes 25

Komentářů celkem: 2
22. 10. 2007 00:231
0 0
Pekný Escort. smajlík
22. 10. 2007 09:302
0 0
Kurnik, to je pestra startovka. Na prvnich 3 mistech 3 auta uplne rozdilnych trid. Parada! Nevite kde sehnate nejake videa? To ferrarko bych si rad poslechnul...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!