Pohner: Chyby ve startovní listině rozhodovaly

Hořkou příchuť měl poslední podnik takzvaného středního mistráku, Würth Partr Rally Vsetín, pro posádku Karel Pohner – Jan Husák.

Hořkou příchuť měl poslední podnik takzvaného středního mistráku, Würth Partr Rally Vsetín, pro královéhradeckou posádku Karel Pohner – Jan Husák, kteří přijeli do Vsetína bojovat o třetí příčku ve skupině A s Jiřím Vlčkem a Zdeňkem Jůrkou.

Ačkoliv favoritem duelu byl spíše červený Peugeot 206 S1600, plánovali kluci s černou Hondou být Vlčkovi důstojnými soupeři. Nepochopitelný krok však přišel ze strany pořadatelů, když přidělili těmto posádkám startovní čísla 25 a 40. Karel podal žádost o posunutí ve startovním poli, kterou doložil výsledky z posledních dvou soutěžích (13. absolutně v Pelhřimově i ve Vyškově), ale jejich prosba byla ignorována a posádka Civicu třídy A7 se musela prokousávat pořadím ze zadních pozic.

Následky byly dle očekávání, hned v průběhu první RZ dojela na vrstvě čerstvě napadaného sněhu černá Honda vůz startující před ní a více než minutová ztráta na „Karkulku“ Jirky Vlčka rozhodla závod. Zbytek pátečních RZ už Karel s Honzou odkroužili a zvažovali smysl této soutěže. Sobotní zkrácení z osmi na čtyři rychlostní zkoušky plus zpráva o definitivním zrušení Labské rally už připomínalo spíše tragikomedii a znamenalo definitivní konec nadějí na 3. pozici hradecké posádky ve skupině A.

„Startovní listina nerespektovala dosažené výsledky a necitlivě handicapovala jednotlivé posádky ve skupinách. Náhlé změny počasí tyto chyby ještě násobily. Hned v první RZ napadly během několika minut čtyři centimetry zmrzlého sněhu. Pouhým srovnáním časů RZ1 a například první RZ v sobotu (RZ8) je zřejmé, že kalamita se odehrála kolem startovního čísla cca 36. Druhá polovina startovního pole jela na sněhu a to se projevilo v dosahovaných časech,“ smutní Karel a dodává: „Poslední čtyři sobotní RZ jsme jeli už jen pro radost a nevadili už ani hodiny a krátký výlet mimo trať v obou průjezdech Vesníkem, hořká příchuť ze Vsetína v nás však zůstane.“

Výsledky – Würth Partr Rally Vsetín 2007:
Absolutně – 23. místo
Ve skupině A – 5. místo
Ve třídě A/7 – 1. místo

Konečné pořadí – sezona 2007:
Absolutně – 20. místo
Ve skupině A – 4. místo
Ve třídě A/7 – 1. místo

Komentářů celkem: 12
25. 10. 2007 14:46
0 0
no kluci ani se Vám nedivím že máte zkaženou náladu, ve vsetíně opět nezklamali, ta startovka to byl jen slabej odvar, to bylo pořád jak jsou připraveni i na sníh a pak v sobotu zrušili 4 erzety a to oproti loňsku nebyl žádnej sníh, loni když byla skoro všude souvislá vrstva sněhu tak se normál jelo. Kuwa tohle není rallyesmajlík za chvilku budou po trati jezdit vysoušeče a vysoušet trať o sucha..... jo a to že na cílové rampě posádky které se umístili na místech za která se nedostávala žádné ocenění tak jako by ty posádky ani neexistovali, byla by slušnost těmto posádkám aspon poklepat rukou a poblahopřát že se dostali do cíle a popřípadě se jim omluvit za ty 4 zrušené erzety, ale to je moc práce že páni organizátoři smajlík
25. 10. 2007 15:46
0 0
Jo jo..pořadatelé jsoup poslední dobou čím dál tím lepší ( samozřejmě jak kdesmajlík¨)....Hrozně se těšim na zrušení vimperska na Šumavě a na new etapu na Plzeňsku:-(((((....sou to vocasové
HaD
29. 10. 2007 14:22
0 0
A to je rally !!! Až budete jezdit okruhy,tak vám pořadatel přeruší závody aby si všichni přezuli .... To je prostě rally...
29. 10. 2007 19:28
0 0
Nene HaDe, právě toto se blíží okruhům, kde si vyjedeš náskok a pak kvůli trumberovi, co se nevejde mezi bílý čáry vyjede safety car a máš po náskoku (a třeba po gumách). Nemělo by bejt takovej problém, tu startovku sestavit líp, ale kdo by čekal, že to subaru (navíc zřejmě domácí) pojede tak pomalu? Stane se, no. Výjimku pochopím, pravidelnost by mě štvala.
30. 10. 2007 18:17
0 0
Zajímavé... Na RZ1 má pan Pohner čas 8:17,2. Před ním jedoucí Spisar 9:08,7... Startuje se po minutě, tak mě tady ještě někde chybí 8,5 sekundy... Takže to asi ty dvě auta až tak za sebou nejely... A 8,5 sekundy, to není mrknutí oka... Chtělo by to podrobněji vysvětlit... Spisar po RZ1 odstoupil ze soutěže pro závadu elektroinstalace. Takže měl po zbytek první etapy Pohner před sebou volno a i tak byly vždy vozy před ním jedoucí rychlejší, s vyjímkou Rakušana Friedela, ale to byly sekundy... Ono je potřeba se podívat na startovní časy první etapy. Několik lidí nepřijelo a tak Vlček startoval jako 22., Pohner jako 33. a před ním tři vozy skupiny N4 (dva Mitsubishi Evo 9 a jedno Subaru STi) a jeden S2 (Mitsubishi). To zase až tak nelogické není... Koneckonců, časy hovořily jasnou řečí. Nemyslím, že je důstojné svádět vlastní neúspěch, nebo chybu na pořadatele, nebo činovníky... Počasí patří k závodům a počasí bývá promněnlivé. Někdy se stane, že někdo jede na suchu a další o pár minut později na vodě...
30. 10. 2007 19:14
0 0
Já vím, že už se to tady probíralo, ale jaký je rozdíl mezi Civikem ve skupině A7 a N3 co jezdí Smékal. Je to nějaký podstatný rozdíl, protože co se týká vzhledu tak tam nic rozdílného není. Dík za seriózní odpověď.
30. 10. 2007 19:27
0 0
Ten rozdíl je i podle slov posádky minimální, ale postupně by se mohl a měl zvětšovat.
30. 10. 2007 20:14
0 0
4 Josef Vrátil: Pepo, máš něco za sebou a tak jistě víš, že jet za někým na nárazníku není nezdravější. Když ho zkusíš předjet a on to nebere na vědomí (netvrdím, že to tak bylo a že to bylo úmyslně, protože jsem u toho nebyl) tak máš dvě možnosti. Žďuchnout do něj a by si tě všiml, nebo ho nechat odjet (na tomto povrchu asi rozumnější) a neriskovat poškození svýho auta tím žďuchancem, nebo při pokusu o předjetí, nebo odlétajícími šutry. Pepa Sedláček si to užil na Šumavě, poptej se ho, jak dopadl. Tím bych si dovedl vysvětlit těch 8,5 vteřin. Pro porovnání: Nejpomalejší N4 na RZ1 byl Michalík a jel za 7:15, nejrychlejší byl Semerád 6:33 a Spisar, s problémama o kterých píšeš, jel 9:08. Pohner jel RZ1 za 8:17 a podruhé za 7:37. Podotýkám, že podmínky při druhém průjezdu rozhodně nebyly o tolik lepší. ostatně rozdíl v průjezdech na další vložce, který byl jen 5s svědčí o mnohém. Musel bych Pohnera podezřívat třeba z hodin, nebo podobné chyby, abych mu nevěřil. Nic takového však nevím, proto mu věřím.
30. 10. 2007 20:58
0 0
2 3*K: tohle je on board, kde člověk uvidí co se děje když jede na nárazníku na RZ. Já už jsem to viděl snad 10 krát, je to bomba.
http://www.rallyvidea.com/odkazy/on-board-autorent-rally-team.html
30. 10. 2007 21:07
0 0
K+K+K: Hele, jet za někým na nárazníku sice není nejzdravější, ale dělá se to. Ve světě na šotolině bych takový odstup (8,5 s) pochopil, v tom prachu není nic vidět. Vezmu li průměrnou rychlost zhruba 80 km/h (podívej se do výsledků), pak 8,5 s je tak něco kolem 200 m. Souhlasíš? Není to trochu velký odstup na asfaltové soutěži, i když mokré? Právě ze zkušeností vím, že jsou jezdci, kteří jsou se svým startovním číslem, resp. startovním pořadím vždy a zásadně nespokojeni a žádají všude nějaké přesuny. A ředitelství soutěže může (a taky se to stane) brát "ohled" na pozdní přihlášku. Jezdec se přihlásí třeba po termínu, startovka je hotová, nebo skoro hotová a co teď... Pokud se dobře pamatuji, zde zmíněný jezdec požadoval posunutí o deset míst... Proč? Zas takový střelec není... To, že se jezdci na delší erzetě dojedou, je celkem častý jev. Stačí chybička, hodiny, chcíplý motor ve vracečce, defekt a podobně. Slušný jezdec udělá rychlejšímu místo. To je jedna věc. Ta druhá je to, že za poslední roky se mnohokrát měnilo startovní pořadí a troufám si tvrdit, že pokud byl důvod, oprávněný důvod, bez mrknutí oka se měnilo. Tady si myslím, že tak závažný důvod ke změně startovního pořadí nebyl... Vzhledem k tomu, že Pohnerův průjezd první erzetou jsem na nějakém videu neviděl, je to stále jen akademická debata... Ale nezlob se na mě, mě ta "ukřivděnost", "zahořklost" a podobně připadají takové hloupé, teatrální... ONI měli sucho, NÁM pršelo... Nebo možná taky "Vlček neudělal chybu, já ano" a je potřeba to na někoho mrsknout, někdo za to přece může, ne???
30. 10. 2007 21:35
0 0
Josef Vrátil: Jsem si vědom všech hypotetických možností (patří sem i výmluvy jezdců, nebo apriorní nedůvěra ze strany komisařů vůči názorům jezdců), proto jsem poukázal na jedinou věc, která se okecat nedá a to je porovnání časů. Pohnerovo zpomalení je nezpochybnitelné a Spisarovy problémy také. Jinak, Pohner byl za posledním vozem N4 a proto bych nepředpokládal, že se na relativně krátkých vložkách dojedou. Jemu vadí, že nebyl poblíž svému soupeři ve skupině. Spisarovy problémy byly trošku navíc.
31. 10. 2007 06:56
0 0
K+K+K: myslím, že žádná apriorní nedůvěra ze strany komisařů vůči názorům jezdců neexistuje. Jinak souhlas.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!