HF Grifone se vrací ke značce Toyota
Italský tým HF Grifone, který patří k největším evropským pronajimatelům soutěžních speciálů, byl dlouhá léta spojován se značkou Toyota. Po stažení japonského výrobce z MS italská stáj do své nabídky zařadila vozy Peugeot 206 WRC a letos na tratě vyslala speciály domácí provenience. S Fiatem Punto Super 2000 se objevil v ME Ital Corrado Fontana. Podle posledních informací plánuje Grifone návrat ke své původní značce, jejíž speciály se postupně vracejí na soutěžní tratě.
Foto: www.rallylinkserver.com
Hlavní podíl na tom nesou soukromé dílny v JAR a Austrálii, kde speciály Super 2000 na bázi Corolly a Aurisu vznikly. O jejich transport do Evropy se letos postaral britský tým R.E.D. Motorsport. Z ambiciózních plánů zahrnujících účast v IRC a britském šampionátu zůstala naplněna, a to pouze částečně, jen druhá varianta. Nyní do hry vstupuje Grifone, který s Corollou Super 2000 debutoval na právě skončené domácí šotolinové Rally del MonteFertlo.
Foto: www.rallylinkserver.com
Ještě předtím, než se za tímto podnikem ve stručnosti ohlédneme, je třeba zmínit plány Italů na další sezónu. Podle všeho by měly na jih Evropy dorazit i zcela nové speciály Toyota Auris Super 2000, které v australském podání již nějakou dobu soutěží a v jihoafrickém teprve na poslední rally šampionátu debutovaly. S největší pravděpodobností se s nimi tedy již brzy budeme moci setkat i na starém kontinentu.
Foto: www.rallylinkserver.com
Ve zmiňované závěrečné soutěži italského šotolinového šampionátu usedl za volant Corolly Super 2000 Simone Campedelli a nevedl si vůbec špatně. Připsal si tři dílčí úspěchy a po RZ 2 dokonce soutěži vévodil. Do cíle nakonec dorazil na druhé příčce s odstupem 10,5 sekundy za vítězným Emanuele Datim se Subaru Impreza Sti N12. Italským mistrem nezpevněného povrchu se však i tak stal právě Campedelli. Za zmínku stojí ještě druhý výstup vozu Super 2000 v MonteFertlu. Alfred de Dominicis s Peugeotem 207 týmu Friulmotor na RZ 8 odpadl z dvanácté příčky kvůli poruše transmisí.