IRC zavítá letos i do Číny
Rally China je posledním podnikem letošního ročníku Intercontinental Rally Challenge a zavede posádky na nové tratě do nejlidnatější země světa, která je zároveň jedním z nejrychleji rostoucích trhů s automobily. Tratě Rally China jsou kompletně šotolinové a jedny z nejnáročnějších v celé IRC sérii. Charakteristické jsou časté změny počasí a tím pádem i přilnavosti na trati. Minulý rok po celou dobu závodu silně pršelo a tratě byly velmi kluzké, letos se dá očekávat o něco lepší počasí a stálejší podmínky na trati.
Pokud na čínskou šotolinu zaprší, tak se z tvrdých čistých tratí stávají velmi kluzké a bahnité cesty, kde výběr pneumatik bude velmi obtížný. Jelikož se jede v horách, je zde velký počet vracáků a ten kdo bude mít dobrou trakci a přilnavost může mít velkou výhodu oproti soupeřům. Centrem rally je město Longyou, nacházející se 400 km jižně od Šanghaje a posádkám i divákům poskytne úžasné scenérie, kdy tratě často vedou v horách až k hranici mraků. Rally China je již delší dobu stálicí v Asijsko-pacifickém šampionátu a také ve stále se rozrůstajícím Čínském šampionátu. To znamená, že velký počet místních posádek bude velmi dobře znát tratě a tím pádem mít šanci na umístění nejvyšší.
Katsuhiko Taguchi minulý rok při Rally Japan
Místní jezdci budou mít také možnost bodovat, jelikož většina z nich jede s Mitsubishi Lancery ve skupině N. Jedním z nich bude i Hideaki Miyoshi, který skončil na stupních vítězů na prvním podniku IRC, Safari Rally. Dalším velkým favoritem je bývalý britský mistr David Higgins. „Rally China je technicky náročným podnikem, který od každého pilota vyžaduje maximální výkon. Mohou se zde rychle měnit podmínky na trati, což znamená, že se musíte umět přizpůsobit a také zde hodně pomáhá, pokud jste tento podnik již absolvovali. Pokud zůstanou tratě suché, jsou tak tvrdé, že skoro můžete jet na asfaltových gumách, ale pokud začne pršet, okamžitě se stávají bahnitými a klouzavými. Je to pro mě velká výzva,“ říká Higgins. Jeho prioritou je dokončit podnik na co nejlepším místě a zajistit tak týmu Mitsubishi WY letošní titul ve značkách v čínském mistrovství.
Martin Rowe v roce 2003 na Kypru
Dalším z bývalých ostrovních mistrů na startu bude Martin Rowe, také s Lancerem. Finský jezdec Jussi Valimaki zde startoval již mnohokrát a bude tak mít velkou výhodu oproti ostatním. Jussi zvítězil v Asijsko-pacifickém šampionátu v roce 2005. Katsuhiko Taguchi je dalším známým jezdcem, který zde také pojede s Lancerem a mohl by bojovat i o příčky nejvyšší.
O titulu ve značkách je letos v IRC již v podstatě rozhodnuto ve prospěch Peugeotu, a tak se jak Peugeot, tak Fiat rozhodli čínskou soutěž vynechat.
Takto to vypadlo na Rally China v minulém roce, kdy se podnik jel jako součást Asijsko-pacifického šampionátu.




