8. 11. 2007 14:14 − 2601× − 16

Jaroslav Vančík prokázal kvality Citroënu C2 R2

V minulých letech vinou zdravotních problémů jako jezdec pauzíroval, kolem soutěží se však točil dál.

Když se na seznamu přihlášených posádek na letošní Würth Partr Rally Vsetín objevilo jméno Jaroslava Vančíka, bylo to pro všechny pohybující se kolem rally příjemné překvapení. Při vzpomínkách na kousky, které předváděl před pár lety za volantem Škody Felicie Kit Car, se kterou proháněl celou řadu soupeřů na mnohem silnějších vozech, zaplesalo srdce každého fanouška automobilových soutěží.

V minulých letech vinou zdravotních problémů jako jezdec pauzíroval, kolem soutěží se však točil dál, když se věnoval přípravě závodních vozů a působil jako šéfmechanik účastníka juniorského světového šampionátu Martina Prokopa. Po závodění se mu však stýskalo a tak začal spřádat plány na návrat za závodní volant.

„Pořád uvažuju o návratu k závodění, už delší dobu v garáži stavím Škodu Felicii Kit Car. Před vsetínskou soutěží dovezl Radek Krotký nový exemplář Citroënu C2 R2, který by chtěl v příští sezóně pronajímat. V rámci vyzkoušení auta jsme se dohodli, že bych se s ním ve Vsetíně svezl já,“ vysvětlil důvody svého startu Vančík.

Před samotným startem neměl Vančík, vedle kterého usedl další navrátilec do soutěžního vozu Jiří Malčík, příležitost se s Citroënem svézt. První zkušenosti s ním tak začal nabírat až na úvodní ze čtyř pátečních rychlostních zkoušek. Podzimní počasí si s posádkami pěkně zahrálo, během chvíle se vystřídal déšť se sněhem, k postupně přibývající tmě se následně přidala i mlha. To však nezabránilo Vančíkovi k zajíždění špičkových časů, za zmínku stojí hlavně sedmý čas absolutně ve druhém testu! Po první etapě z toho bylo téměř snové patnácté místo – pouhých deset vteřin za jedním z kandidátů na titul, Karlem Trněným s vozem specifikace WRC.


Foto: Petr Sagner

„Startoval jsem po čtyřleté pauze. Chtěl jsem si hlavně vyzkoušet, jestli to ještě vůbec má cenu sedat do závodního auta, jestli na to budu mít. Do tempa jsem se dostal celkem rychle, bylo to lepší, než jsem čekal. Hodně mi k tomu ale pomohlo auto a spolujezdec, oba fungovali opravdu špičkově. To bylo vidět hlavně na Hošťálkové, která je techničtější, takže se na ní dalo držet krok i s těmi nejlepšími,“ popsal své vystoupení v první etapě Vančík.

Noční pauza mezi etapami zamíchala kartami více, než se čekalo. Sněhová kalamita, která postihla Valašsko, zapříčinila zrušení kompletní první sobotní série rychlostních zkoušek. Dlouho se čekalo, zda se vůbec bude v soutěži pokračovat. Pořadatelům se naštěstí podařilo zbývající úseky zprovoznit a tak se posádky krátce před polednem vydaly vstříc druhé etapě. Již na prvním úseku však posádka Vančík-Malčík opustila výsledkovou listinu.

„V prvním servisu jsme zvolili pneumatiky A3. Je to široká guma, jakoby sněhová, ve které mají být hřebíky. I když jsme měli před servisem zprávy, že bychom měli dát mokré pneu, radila nám to spousta lidí, tak jsme zvolili takovouhle blbou variantu, jakoby na jistotu. Pro případ, že by někde na cestách byly zbytky sněhu nebo ledu, tak abychom ho „nesežrali“. Hned po výjezdu ze servisu jsme zjistili, že to byla špatná volba. Nešlo se s tím rozjet, nešlo s tím zatočit, nešlo s tím zabrzdit, prakticky se s tím nedalo jet. Nakonec jsme v jedné ze zatáček opustili trať a ováleli auto přes střechu. Bylo to v hodně pomalém místě, které je navíc svou zrádností známé,“ popsal svou havárii v kariéře Jaroslav Vančík.

Přestože Vančík s Malčíkem letošní Würth Part Rally Vsetín nedokončili, určitě svým výkonem i dosahovanými časy zanechali velký dojem a prokázali, že na náročnějších tratích se i s tímto autem dá zajet špičkový výsledek. „Nedokázali jsme dojet až do cíle, ale myslím, že výkon nebyl úplně nejhorší. Měl jsem poprvé možnost svézt se s Citroënem C2 R2 a jsem z něho hodně nadšený,“ řekl Vančík. K nejbližší budoucnosti naznačil: „Chtěl bych se na závodech svézt i v příštím roce. Všechno je to hlavně o penězích. Ani na Vsetíně bych se nesvezl bez pomoci firem ASP Auto a Renomont.“

Komentářů celkem: 16
8. 11. 2007 14:19
0 0
Šéfmechanik Vana, šéftechnik Kresta. To vážně zavánělo titulem v JRC pro Prokopa.
8. 11. 2007 15:28
0 0
Start Járy Vančíka s Jirkou Malčíkem na Vsetíně byl pro mě osobně jedním z vrcholů sezóny. Fantastická podívaná a velká škoda té havárie. Když jsem zažil ten divácký kotel při jejich průjezdech, připadal jsem si jako na MS. Jen málokomu stačí pár startů v kariéře k tomu, aby se stal legendou. Vana je podle mě jedním z nich.
lusaka
8. 11. 2007 16:57
0 0
Vančík se strašně přeceňuje...
8. 11. 2007 17:27
0 0
lusako ses trochu překlepl v předložce ne, si asi upadl ne...smajlík
8. 11. 2007 17:43
0 0
Nadpis není správně! Vančík prokázal v první řadě kvality své a nikoli auta. On by takhle zajel s čímkoli. Auto není žádnej zázrak (dobré je, to jo, ale furt jen R2, ale chtěl bych ho vidět v nějaký úzký feldě. To by se pár lidem protáčely panenky, jak se dá jet s užovkou.
8. 11. 2007 18:05
0 0
to lusaka: až budeš vědt o čem mluvíš tak piš takovýdle komentáře. S Járou se znám osobně a myslím, že ve světě Rally je fakt někdo a to nejen jezdecky, mezi mechaniky je to taky velkej pojem.
8. 11. 2007 19:44
0 0
Motor by Vančík, to je vizitka soutěžního auta.
8. 11. 2007 19:58
0 0
Konečně!!Jsem rád že se o Jardovi začlo psát!To co předváděl na Wurthu byla opět bomba smajlíksmajlík.Doufám že se rozhodne správně a opět vyrazí na tratě našich rally at je na co koukatsmajlík.
8. 11. 2007 20:16
0 0
doufam že toho kita co ma v garaži, protahne co nejdřiv!smajlík
9. 11. 2007 08:29
0 0
Vana toho moc neodjel, ale už teĎ je legendou, moc fandim
9. 11. 2007 12:29
0 0
Je to borec.Viděl jsem ho m.j. na rallysprintu Kopná při sjezdu z Rakové do Slušovic a to bylo vskutku něco.No nechtěl bych být jeho spolujezdec...Nechápu jak tu feldu ještě trefil do předposlední zatáčky před cílem...Kousek ode mne stál M.Prokop a ani nedýchal...smajlík
9. 11. 2007 19:38
0 0
Vana je borec,který dokáže zajet i na vratech i po takové pauze.To by hodně lidí muselo nějakou dobu trénovat a testovat a jezdit aspoň rok.Osobně mu držím pěsti a nikdy nezapomenu když dojel na Kopné 7.absolutně a to jelo 5WRCsmajlíksmajlík
10. 11. 2007 08:14
0 0
GO VANA GO!!!!smajlík
10. 11. 2007 14:25
0 0
je až neuvěřitelné, že se o takhle talentovaných klucích, tak málo píše.. smajlík ať už je to VANA, nebo třeba MIRA BŘEZÍK... čím víc se o někom mluví, tím líp... tím víc si ho začnou všímat sponzoři a pak je můžeme i víc vidět na trati... a nemuseli bysme ani trpět průjezdy "některých předních" jezdců, kteří by se měli spíš věnovat marketingové stránce rally.. smajlík smajlík
10. 11. 2007 17:01
0 0
smajlíkSakra, ja jsem se dozvedel az ted, ze jel ve Vsetine. Jinak bych tam hned jel se na neho podivat, protoze to je muj nejoblibenejsi jezdec v rally. Snad priste...
10. 11. 2007 18:45
0 0
Vana to je pilot o tom zadna.Mel jsem to stesti ze jsem stal ve stejnem miste jako kaj tedy na sjezdu z Rakove do Slusovic a nikdy na ten prujezd nezapomenu-dodnes ho vidim pred ocimasmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!