Ondřej Plšek - eWRC.cz
10. 11. 2007 20:47 − 3166× − 31

Štěpán Vojtěch vítězem Waldviertel Rally

Aktualizováno – 27. ročník Waldviertel Rally vyhrál Štěpán Vojtěch poté, co byl domácí jezdec Manfred Stohl vyloučen.

Po roční absenci se na start rakouské Waldviertel Rally opět postavil Manfred Stohl. Rakouský jezdec, který je pravidelným účastníkem mistrovství světa, tak byl okamžitě pasován na největšího favorita soutěže, obzvláště když mnoho avizovaných jezdců se na start vůbec nepostavilo.

Letos soutěži příliš nepřálo počasí. Střední Evropu postihla studená fronta a vytrvalý déšť ještě výrazně ztížil trať. Tyto podmínky nahrávaly nejlépe Manfredu Stohlovi, který tak mohl uplatnit veškerou svou zkušenost z mistrovství světa. Navzdory problémům s motorem, který mu na prvních dvou rychlostních zkouškách třikrát zhasnul, vyhrál Rakušan dvě rychlostní zkoušky a po prvním dni se usadil na prvním místě. Jen těsně za ním skončil po páteční etapě Beppo Harrach, který jel taktéž s Mitsubishi na zemní pohon, ale narozdíl od Stohla se starou šestou evolucí Lanceru. Harrach ztrácel necelé čtyři sekundy a opět tak dokázal svou rychlost.

Třetím jezdcem v cíli první etapy byl Štěpán Vojtěch se ztrátou 32 sekund na Stohla, pátý Hermann Gassner ztrácel sekund 50 a posledním jezdcem, který se vešel do jedné minuty, byl Michal Kosciuszko s nejrychlejším vozem S2000. Těžké podmínky nadělaly problémy mnoha posádkám a do cíle páteční etapy dojelo 93 posádek z 121 na startu. Smůlu měl Andrej Jereb s Peugeotem 207 S2000, kterého zklamal motor a Slovinec musel vzdát. Etapu nedokončil ani jediný vůz WRC na startu, který řídil Erik Korda. Ten nedokončil ani první rychlostní zkoušku když se svým vozem skončil mimo trať.

O tom jak byla promočená trať náročná nejlépe vypovídá zrušená čtvrtá rychlostní zkouška. Ta se stala osudnou mnoha posádkám, jejichž vozy blokovaly trať a nemohly být včas odstraněny.

V sobotu se počasí trochu zlepšilo a na jezdce čekalo dalších 12 rychlostních zkoušek. Dopoledne Manfred Stohl výrazně oproti pátku přidal, vyhrál tři rychlostní zkoušky v řadě a druhému Beppo Harrachovi odskočil na 37 sekund. Harrach tak místo boje o vítězství si musel dávat pozor na Štěpána Vojtěcha, který mohl zrychlit a Rakušanovi se přiblížil na 15 sekund. "Dnes se jede hodně do kopce a naše Evo VI už rychleji nemůže. K tomu jsme byli před cílem první dnešní zkoušky chvíli mimo trať a ztratili deset sekund. Ty nám mohou na konci chybět," řekl Beppo Harrach.

Štěpán se odpoutal od Hermanna Gassnera, kterému se rychle blížil Polák Kosciuszko s Puntem S2000. Toho nestíhal ani Andreas Waldherr s Polem, kterému očividně šotolina moc nesedla: "Na asfaltu mohu získat čas, jízda na šotolině je mi ještě stále trochu cizí."

Po druhém průjezdu rychlostními zkouškami se již pořadí na prvních třech místech měnilo. Nadále soutěži dominoval zkušený Manfred Stohl, který svůj náskok navýšil již na skoro 80 sekund. Druhé místo ale ztratil Beppo Harrach: "Bohužel jsme byli několikrát mimo trať a také máme menší technické problémy. Ale místo na stupních vítězů snad udržíme." Po dvanácti rychlostních zkouškách tak byl na druhém místě Štěpán Vojtěch, na kterého Harrach ztrácel již přes půl minuty. Ke změně došlo i na dalších místech. Problémy s turbem odsunuly Hermanna Gassnera na deváté místo a tak čtvrou pozici zaujmul Michal Kosciuszko. "Před soutěží jsme nemohli testovat a tak jsem rád, že nám to tak dobře jde. Snad budeme moci jet příští rok s tímto vozem v IRC nebo v MS. Ale vše ještě záleží na penězích," dodal mladý Polák.

Manfred Stohl tak po letech 2001 a 2002 vyhrál Waldviertel Rally i letos a to s náskokem necelých dvou minut na druhého Štěpána Vojtěcha. "Tato rally je jedinečná a určitě nejhezčí soutěží v Rakousku. Chtěl jsem zde s mým GNC Mitsubishi vyhrát. A přirozeně to byl docela dobrý test na Wales, kde to bude určitě klouzat úplně stejně," řekl v cíli rakouský jezdec.

To se však radoval předčasně, protože byl komisaři po záverečné technické kontrole ze závodu vyloučen. Vítězství tak spadlo do klína Štěpánu Vojtěchovi, který na Stohla ztratil minutu a padesát sekund. Proti tomuto rozhodnutí podal OMV CNG Rally tým odvolání, konečné výsledky tak budou známy během 30 dnů. Na druhou příčku se posunul Michal Kosciuszko, který profitoval z problémů třetího Beppo Harracha s hnací hřídelí.

Letošní Waldviertel Rally byla zatím poslední s podporou sponzora OMV. "Toto rozhodnutí je pro pořadatele samozřejmě těžkou ránou. Přesto chci OMV za společné roky mnohokrát poděkovat. Již mám v hlavě koncept pro příští rok, jestli ale půjde realizovat se ukáže až v následujících měsících," dodal hlavní pořadatel Helmut Schopf.

Výsledky 27. Waldviertel Rally
*Stohl – Minor (A)CNG Mitsubishi Lancer Evo IX1:48:12,6
1.Vojtěch – Ernst (CZ)Mitsubishi Lancer Evo IX+1:50,7
2.Kosciuszko – Szczepaniak (PL)Fiat Grande Punto S2000+2:55,0
3.Harrach – Schindlbacher (A) CNG Mitsubishi Lancer Evo VI+3:40,1
4.Waldherr – Jeitler (A)VW Polo S2000+4:58,0
5.Wolff – Poschl (A)Mitsubishi Lancer EVO VIII+5:11,0
6.Stengg – Klinger (A)Mitsubishi Lancer Evo IX+5:32,2
7.Gavlák – Hůlka (SK/CZ)Mitsubishi Lancer Evo IX+5:53,2
8.Gassner – Thannhauser (D) Mitsubishi Lancer Evo IX+6:14,8
9.Haider – Hiemer (A/MC) Mitsubishi Lancer Evo VI+6:42,2

Manfred Stohl byl z hodnocení vyloučen, výsledky zatím stále nejsou oficiální
Komentářů celkem: 31
11. 11. 2007 15:58
0 0
... a přece se někdo chytil
11. 11. 2007 16:19
0 0
tady se vždycky někdo dřív, nebo později chytí....... smajlík
11. 11. 2007 19:19
0 0
Jak to, že CNG nemají restriktor? A podle jakých předpisů je to teda postavený? Co jsem četl, tak v příloze J je jasně daný, že turbo=restriktor... BTW - CNG má výšší oktanový číslo a lepší výhřevnost, tak proč by měli bejt nějak zvýhodněný, případně proč by měli mít nižší výkon???
11. 11. 2007 20:12
0 0
Až na pár vyjjímek jeli plíseň všichni. Brouk bojoval proti plynovým autům, který naopak výkonem dost oplývají. Každopádně bezchybně rozhodně nejel. Celkově jsem neviděl moc veliké nasazení. Spíš od těch později startujících. Stohlovi stačila jízda tak na 70%. Jevilo se mi, že jede velice v klidu.
12. 11. 2007 08:25
0 0
jo jo roman by je tam pekne prohnal...jinak rally celkem o nicem ne?jak se tak divam tak samy lancer...sem tam nejake to acko..pekny je zaber z te zatacky u toho lesa pred cilem-jak projizdi nejaky lancer a za nim swift...ten ackovy zvuk..jeeeeeeeee
12. 11. 2007 13:19
0 0
Leon Leon: Tvou omezenost a názory na úrovni dítěte naštěstí dokládají výsledky (viz Pech v Sosnové).
12. 11. 2007 14:13
0 0
imprez: Naprostý souhlas!!

GO VOJTĚCH GO!!
12. 11. 2007 14:49
0 0
to imprez: Sosnová není rally, ale jen šou - to bys mohl vědět. Vojtěch nikdy nic pořádného nezajel a to měl i 206 WRC. Pech je schopný potrápit i Krestu. Vojtěch potrápí tak maximálně sám sebe. Nechápu proč Vojtěch nejel Barumku a misto toho jede jakousi provinční rally v Rakousku..
12. 11. 2007 16:23
0 0
Všiml sis, že Barumku nesponzorovalo OMV, narozdíl od Semperitky? Došlo by ti, že prakticky všichni jezdci OMV měli start "povinný". Myslíš, že nějakého Rumuna by to lákalo? Nebo Vlasatého? Co by tam asi dělal Stohl jezdící jinou ligu? Ale už mi to asi dochází, kdo nejel Barumku je zbabělec a svou neúčastí uráží tvůj patriotický jemnocit.
12. 11. 2007 16:38
0 0
Tak konečně je vše při starém. V komentářích pod článkem o Vojtěchovi už došlo na Kopeckého, Pecha, Roman nechyběl a teď konečně Barumka smajlík Já už si říkal, že na ni nedojde smajlík
12. 11. 2007 16:49
0 0
Leon Leon: Podívej se na výsledky MMRC a sprintu 2005 a pak říkej, že Štěpán nikdy nic nezajel!!! Podle mě docela dost potrápil Ašína.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!