4. 1. 2004 00:00 − 2406× − 0

Honza a Filip z Rakouska – 2

Dnes pokračujeme v seriálu telefonických informací z rakouského Freistadtu od členů posádky Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek.

Dnes pokračujeme v seriálu telefonických informací z rakouského Freistadtu od členů posádky Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek.

Filipe, změnilo se nějak počasí oproti včerejšku?
"Dnes bylo opět celý den zataženo. Hustě sněžilo a teplota se ráno v 8:15 hodin pohybovala kolem -6 stupňů Celsia. Máme ovšem upozornění pro české fanoušky. Dnes byla silnice Kaplice – hraniční přechod Dolní Dvořiště – Freistadt naprosto neupravená. Komunikace nebyla ošetřena chemicky, posypem ani dokonce nebyl odklizen sníh! Dávejte tedy pozor při cestě na Jänner Rallye."

Jak probíhají seznamovací jízdy na Jänner Rallye?
"Dnes jsme natrénovali další rychlostní testy a máme tedy projeté již všechny rychlostní zkoušky. Z devadesáti procent pokrývá povrch rychlostních vložek sníh a led. Zbylých deset procent kilometrů rychlostních testů je povrch mokrý asfalt. Při tréninku je minimální provoz na silnici. Pokud nějaký řidič spatří trénující posádku, tak se snaží ihned korektně uvolnit cestu trénující posádce. Všichni jsou poměrně dobře informováni."

Můžete potvrdit fanouškům některé další jezdce v centru soutěže? "Dnes jsme například potkali Pavla Valouška, Karla Trněného, Martina Prokopa a Jozefa Béreše. Jelikož se může trénovat jakýkoliv rychlostní test bez omezení průjezdu prakticky kdykoliv, potkáváme při tréninku málokoho. Seznamovací jízdy jsou povoleny od 7.00 do 22.00 hodin a každý může projet rychlostní zkoušky kolikrát chce. Na hotelu bydlíme společně s Beppo Harrachem, který bude mít startovní číslo 11 na dveřích svého vozu Mitsubishi Lancer EVO 6. Dle jeho informací se očekává výrazné oteplení. V sobotu by dokonce měly přijít dešťové přeháňky!"

Honzo, kdy se poprvé seznámíte s vozem Škoda Fabia WRC na pneumatikách s hřeby? "Poprvé bychom se měli s Fabií WRC svézt ve středu po obědě nebo ve čtvrtek dopoledne, kdy proběhne optimalizační test. S největší pravděpodobností se nezúčastníme oficiálního shakedownu. Je krátký pouze 1,5 kilometru a podle neoficiálních informací není ani pokryt sněhem, ale povrch je pouze mokrý asfalt."

Máš nějaké doporučení pro fanoušky, kterou rychlostní zkoušku by si rozhodně neměli nechat ujít? "Skvělý zážitek přichystali pořadatelé již na 1.rychlostní zkoušku. Ta je pokrytá z plných 90% čistým ledem. Tedy nikoliv sníh, ale samotný led. To bude na samotný úvod prubířský kámen. Všem fotografům doporučujeme účast již na 1.rychlostní zkoušce, protože na dalších testech některé vozy již nenafotí (smích, pozn. red.). Rozhodně nedoporučujeme divákům sledovat úvodní sobotní rychlostní zkoušku RZ11 Freistadt – Lasberg-St. Oswald. Tento úsek se jede ještě jednou jako RZ14. Je to jednoznačně nejhorší test celé soutěže. Ze dvou třetin se jede pouze na mokrém širokém asfaltu. O snížení průměrné rychlosti by se měly postarat 3 umělé retardéry. Tento úsek je na úvod sekce zařazen zcela nešťastně. V servisní zóně obujeme nové pneumatiky a na tomto holém asfaltovém povrchu zničíme hřeby ještě před startem do dvou následujících relativně dlouhých testů."

Děkuji za aktuální informace posádce Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!