20. 11. 2007 09:40 − 2590× − 3

Čínské zakončení druhého ročníku IRC

Letošní ročník IRC měl ve svém kalendáři pouhé dvě soutěže, díky nimž se mohl pyšnit označením „interkontinentální“.

Letošní ročník IRC měl ve svém kalendáři pouhé dvě soutěže, díky nimž se mohl pyšnit označením „interkontinentální“. Částečně evropskou Rally Turkey nepočítaje. Jednalo se o šampionát otevírající Safari Rally v Keni a uzavírající podnik celé série v Číně. Zatímco na pokračovateli legendární Safari se objevil alespoň tovární tým Abarthu, do Asie již žádný z pravidelných účastníků nedorazil. Po Rallye du Valais vypadl Abarth ze hry o tituly a konkurenční Peugeot se rozhodl do Číny jen kvůli duelu dvou svých svěřenců o jezdecký primát nejet a raději šetřit peníze na příští rok.


Foto: www.ircseries.com

Nedávno spatřil světlo světa kalendář série pro příští rok a nutno říct, že znovuzařazení africké a asijské soutěže není asi zrovna nejvhodnější volbou. Pokud budeme předpokládat pokračování letošního trendu, pak se celé soutěžení v IRC de facto omezí na osm soutěží a z toho pouze dvě šotolinové. A to je na ambiciózní šampionát přeci jen trochu málo. Nyní se ale vraťme zpět do letošního roku a podívejme se, co se vlastně za Velkou čínskou zdí odehrálo.


Foto: www.ircseries.com

Na start dorazili především piloti z asijsko-pacifického mistrovství. Se startovním číslem jedna se prezentoval po letošku již dvojnásobný mistr APRC Australan Cody Crocker se Subaru Impreza Sti N12. S Imprezami startovali i Japonec Hiroshi Yanagisawa a Ind Rifat Sungkar. Za volanty konkurenčních Mitsubishi Lancer EVO IX je měli trápit zejména piloti MRF Tyres týmu Fin Jussi Valimäki a Japonec Katsuhiko Taguchi, osmý muž Rally Japan. V Číně jsou vzhledem ke svému soutěžnímu programu zaměřenému právě na tuto vzdálenou zemi jako doma Britové David Higgins a Martin Rowe (oba Mitsubishi). Z Evropy ještě dorazil Fin Juha Salo a z Austrálie pak Dean Herridge (oba Subaru).


Foto: www.ircseries.com

Soutěž odstartovala páteční diváckou superspeciálkou, kterou ovládli asijští piloti. Taguchi před zraky několika tisícovek fanoušků o 1,3 sekundy porazil domácího Lang Xu pilotujícího také Mitsubishi Lancer EVO IX. V sobotu ráno převzal otěže do svých rukou letošní australský mistr mezi soukromníky Herridge. Po RZ 3 měl na svém kontě již náskok 12,5 sekundy na Xu. Místní borec se dočkal také nejrychlejšího času a na čtvrté zkoušce stáhl svůj odstup na 9,3 sekundy. V boji o třetí příčku mezi Taguchim a Rowem zatím zůstával vpředu první jmenovaný.


Foto: www.ircseries.com

Po projetí předních posádek šestým testem došlo k výrazným změnám v pořadí. Vedoucího Herridge zradila převodovka, ve které zůstal jediný, třetí rychlostní stupeň. Problémům se nevyhnul ani Xu a do čela soutěže se tak vyšvihl Crocker, za nímž byl o 13 sekund Taguchi. V závěru etapy si australský pilot připsal další tři dílčí vítězství a jasně dokázal, že ráno ztrácel jen díky nevydařené volbě příliš tvrdých pneumatik. Na konci dne mu již první příčka patřila s komfortním náskokem skoro celé jedné minuty. Na provizorních stupních vítězů australského borce doplnili dva rodáci z ostrova Man Higgins a Rowe.


Foto: www.ircseries.com

Nedělní etapa se stala jasnou kořistí značky Subaru, jejíž jezdci si mezi sebe rozdělili dílčí vítězství. Crocker si již bez potíží dojel pro vítězství, jímž oslavil již předem zajištěný titul mistra APRC, ke kterému díky čínskému triumfu přidal ještě primát pro značku Subaru. Na druhém místě do cíle náročné soutěže jedoucí se na úzkých horských silničkách mnohdy rychlostí jen kolem padesáti kilometrů v hodině dojel David Higgins. Ten si tak ani v páté soutěži čínského mistrovství nenechal uniknout největší bodový obnos.

Higginsova krajana Martina Rowe zradilo v neděli turbo a tak spadl ze třetí až na šestou příčku za jiného Evropana Juhu Sala se Subaru. Jako dárek k nedělním narozeninám spadlo do klína třetí místo domácímu Lang Xu. Do cíle náročného podniku, jenž definitivně uzavřel druhý ročník IRC, se nakonec dostavilo pouhých 13 posádek.

Pořadí v cíli
1. Cody Crocker/Ben Atkinson (AUS) Subaru Impreza WRX STI 3:28.03,3
2. David Higgins/Ieuan Thomas (GB) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.29,8
3. Lang Xu/Yu Huang (RC) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.31,9
4. Caodong Liu/Anthony McLoughlin (RC/AUS) Subaru Impreza WRX STI +3.17,7
5. Juha Salo/Mika Stenberg (FIN) Subaru Impreza WRX STI +5.10,8
6. Martin Rowe/Dale Moscatt (GB/AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.13,8
7. Brian Green/Fleur Pedersen (NZ) Mitsubishi Lancer Evo IX +16.36,1
8. Wei Li/Douglas Pickering (RC/MAL) Subaru Impreza WRX STI +17.36,9
9. Qingxian Hua/Jian Zhang (RC) Mitsubishi Lancer Evo IX +24.58,0
10. Shinichiro Karakama/Tamotsu Minamino (J) Honda Civic SiR +43.52,2 (1. A6)

Konečný stav IRC: 1. Ojeda 47, 2. Vouilloz 42, 3. Navarra 32, 4. Rossetti 20, 5. Basso 18, 6. Alen a Scandola 15, 8. Casier 13, 9. Higgins 10, 10. Miyoshi, Magalhaes a Xu 8

Konečný stav APRC:1. Crocker 86, 2. Välimäki 49, 3. Taguchi 47, 4. Green 30, 5. Kumar 28, 6. Yanagisawa 27, 7. Sungkar 24, 8. Gill a Ikemachi 6

Komentářů celkem: 3
20. 11. 2007 09:55
0 0
Tratě malinko famózní smajlík Ty fotky mě pobavily, speciálně čtvrtá...
20. 11. 2007 18:30
0 0
ty traťe sou nádherný, co se týče scenénerií tak bych to přirovnal k zelandu nebo austrálii, fakt nádhera.
20. 11. 2007 21:23
0 0
Famozní tratě v největším vězení lidstva :-(
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!