22. 11. 2007 10:01 − 2495× − 0

Ohlédnutí za sezónou 2007 Michala Srba

S prvním sněhem a blížícím se koncem roku přichází čas k rekapitulaci a zároveň k novým plánům.

S prvním sněhem a blížícím se koncem roku přichází čas k rekapitulaci a zároveň k novým plánům. Zprostředkujeme Vám tyto záležitosti pohledem Michala Srba jednoho z nejmladších jezdců

Nejprve ohlédnutí: Jak vidíš rok v Rallyesprintech

Když vezmu sezonu jako celek, tak asi nejpodstatnější je to co je i v otázce, byla to sezona první, taková učednická, spousta nových poznatků a zkušeností, hledání a nacházení. Střídání světlejších a temnějších okamžiků ale i totálních zatmění.

Samozřejmě, že s umístěním ke konci roku jsem spokojen, nic takového jsme před Vysočinou určitě nečekali. Průběh dalších dějů už je věc jiná, ale na kdyby se nehraje. Nejlepší může být jen jeden.

Co hodnocení jednotlivých soutěží, nebo nějaké perličky?

Vysočina – bylo to první setkání s realitou a velkými chlapci. Počasí příšerné a jezdecký výkon na nic. Vyhráli jsme první RZtu a pak už jen inkasovali. Pepa Koupal jel úplně jiné závody, ale z druhého místa jsme byli nadšeni.

Lužické Hory- tratě se mi líbily, ale to asi platí pro všechny soutěže, protože všechno bylo poprvé a tak není moc co srovnávat. Už 14 dní před soutěží začal kolotoč problémů a trval snad až na cílovou rampu. Začal zničeným motorem na soutěži Carbonia Capu a nutnost stavby nového, což se za pomoci sponzorů a šikovného mitfáry Zbyňdi podařilo. Bohužel nový motor vykazoval problém s mazáním tedy nutnost dalších prací a výměn, které stejně nepřinesly kýžený výsledek. Ve středu v noci jsme tedy dovezli od Honzy Dohnala promotor, nastrojili jsme nové příslušenství z našeho a ve čtvrtek v pět se auto rozjelo. Po pár kilometrech se dostavil následek skoku z Vysočiny a ohnutého výfuku, když začala téct propálená nádrž. Místo přípravy a balení na závody začala další anabáze výměn. První nádrž kterou jsme vymontovali z náhradní karoserie měla v sobě totiž dirku od vrtáku (V německu si potřeboval někdo vyndat benzín) a té jsme si všimli až po demontáži. Poslední šance byla vyndat nádrž z budoucího tréninkového Pola a ta byla v autě asi tak ve 2:30 v pátek ráno. Musel jsem jít chvilku spát, neboť od sedmi se už v Hrádku trénovalo. Táta auto dodělal a vše zabalil, ale málem neodjel, když nám před domem vichřice vyvrátila strom a ten zatarasil silnici. Po přejímkách se zdálo vše být v pořádku ale pravda se bohužel ukázala 15min před ranním servisem. Nepodařilo se nám odemknout dveře od spolujezdce. Nakonec když jsme málem šli odevzdat jízdní výkaz pomohli nám mechanici z Impromatu kteří měli stejnou zkušenost s Kitem pro Honzu Kopeckého. Taky pár minut před startem.

Celou soutěž jsme se protrápili, protože motor jel až od 4000 otáček a v 5000, pro změnu přestával nebo blikala kontrolka mazání. Vyměnili jsme čidlo a to pro změnu prasklo a začal téct olej. Utrpěli jsme první místo a tak se vše zůročilo. Kuba Brázda má vzpomínky asi ještě horší.

Tišnov – Tišnov se mi moc líbil. Pěkné tratě, nádherné počasí, perfektní bydlení s bazénem, spousta startujících dokonce i ve třídě nás bylo zase jak na závodech. Bohužel výsledek byl špatný, kvůli zaseklému plováku v nádrži a špatnému vyhodnocení stavu paliva a odstoupení z prvního místa pro nedostatek paliva. Od té doby raději víc než nic…

Kopná- Rallysprint Kopná je malá Barumka, mistrovství Moravy a okolí. Pěkně těžké tratě, spousta posádek a prestižní touha uspět. Dokonce i N1 bylo devět . Také je zde vidět jaký je rozdíl v našem seznamování s tratí a tréninkem v podání domácích borců. Začali jsme opatrně a s respektem a dostali 13 nebo 14 vteřin a zjistili že se závodí od rána. Druhou jsme vyhráli a vypadalo to že bude lépe. Bohužel jsem si z pilnosti kontroloval motorový prostor a zapomněl zajistit kapotu což jsme zjistil v zápětí zkrz rozbité čelní sklo.Proti sluníčku a ty střepy nebyli opravdu to pravé… Touha uspět na Kopné si ale vybral svou daň i v naší třídě, když naši největší soupeři opustili trať. Pak jsme již dorazili do cíle pro stříbrné poháry, protože snaha honit domácí bratry Vladikovi by byla marná.

Pačejov- Agropa je také jeden ze sprintů který je mezi jezdci oblíben ,ale v naší třídě se to na třech startujících posádkách moc neodrazilo. Před startem byla jasná priorita udržet náskok na prvním místě v celkovém pořadí třídy. To se hezky řekne ale když jsou pak helmy na hlavách je to jinak. Na první jsme jeli s Honzou Jinderlem ve dvou vteřinách a na druhé už jsem v muničáku ťuknul o strom. Další RZ na uklidněnou a pak již závodění. Zřejmě ale ani kdybych jel pomaleji neodvrátil bych následnou tech. Závodu a požár. Rázem bylo první místo ve třídě v pr….

Prachatice- Zase se mi líbily tratě, počasí a atmosféra super. Velmi pěkné bylo i závodění, ale pro nás nedopadlo tak jak jsme potřebovali. Nejdříve nás v první sekci zazlobilo řazení a Honza nás předstihl. Po dalších dvou RZ jsme si již pořadí vyměnili o pouhých 0,7 s a na tu třetí sekci jsem si zapomněl nařídit budík, dostal jsem 11vteřin a studenou sprchu. Následující 2 RZ jsme vyhráli a stáhli ztrátu na nicotné dvě desetiny, ale poslední letecká RZ Honzovi a jeho 106ce velmi vyhovovala a tak se radoval z vítězství o 2,3v a dalšího navýšení náskoku v celkové klasifikaci.

Proč jsi už nezkusil štěstí na Jeseníkách?

Jednoduchá odpověď, šance byla již jen matematická a i ta zmizela když jsme se dozvěděli, že Jiří Sojka s Ignisem se také nedostaví. To by Honza musel nedojet, což se samozřejmě stát nemohlo. Raději jsme si pošetřili korunky a techniku na šotolinu. Místo Jeseníků jsem si absolvoval zápočet z fyziky.

Co tvůj výlet do Německa na Lausitz?

Lausitz je úplně něco jinného než naše závody. Nejen že je to šotolina,ale i startovní pole a přístup všech. Je to jiné, ale také ne vše lepší, třeba pořadatelská služba na trati je slabší. Lausitz měl být o získávání zkušeností. Kilometrů jak na třech sprintech, jiný povrch, jiná konkurence. Získané zkušenosti jsme měli v plánu zužitkovat na Rallye Waldviertel v Rakousku. Bohužel opět s nasazením helmy došlo k posunutí zdravého úsudku až za hranice které vymezuje Fyzika svými zákony.

Výsledkem je poškození auta, silná díra do rozpočtu a hlavně jsem naštval lidi kolem sebe, protože a hlavně o nic nešlo a důležité bylo pouze dojet do cíle a najíždět kilometry.

Letošní sezona končí, co bude u tebe dál? Vzhlížíš ke světlejším zítřkům?

K příští sezoně musím zatím hledět skrze otazníky, zatím nic nevím.Vlastně neexistuje ani kalendář, aby se dalo něco víc plánovat. Chtěl bych samozřejmě u soutěží zůstat, ale to bohužel nezáleží na mých přáních. Pokud pojedem tak to bude určitě Vw Polo a pravděpodobně N1. Sice tato dříve populární třída upadá,ale přestavět na A5 je nerealistické a někam výš zatím nekoukám.

Doufám, že se podaří sehnat dostatek prostředků na jeden kompletní seriál a na konci roku reparát na šotolině. Gumy to nějak přežily. Máme v plánu postavit ještě jedno Polo pro N1, které snad najde své místo ve slibně rozjetém Poháru mládeže a snad pomůže třídu N1 trochu povzbudit. Momentálně jsem to ale ránou na Lausitzu drobet přibrzdil.

Určitě nesmím zapomenout všem kteří nás podporují, partnerům, fanouškům a spolujezdcům z nich každý mě něco nového naučil

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!