Valentino Rossi znovu vládl Monze
Na závodní okruh do Monzy se jako již tradičně na závěr sezóny sjela velká spousta atraktivních soutěžních vozů. Mezi těmi hrály samozřejmě jasný prim speciály nejvyšší specifikace WRC, nechyběly však ani vozy Super 2000, Super 1600, produkční auta nebo různé lahůdky s označením GT. Že je co Italům závidět, dokazují i čísla. Z devadesáti přihlášených plných 20 jezdců odstartovalo se speciálem WRC, poloviční počet čítala další atraktivní kategorie GT.
Foto: www.racingworld.it
Jako velký favorit a obhájce loňského vítězství do soutěže vstoupil Valentino Rossi s pronajatým Fordem Focus WRC z Ramsportu. Hned na první zkoušce se ale musel o 1,6 sekundy sklonit před Peugeotem 206 WRC Alessandra Perica. Na druhé byl o dvě desetiny rychlejší Vale, což jej samozřejmě prozatím do čela neposunulo. Co se po RZ 2 nestalo, po třetí již bylo více než aktuální. Rossi se najednou ocitl ve vedení, a to hned s pěkným náskokem přes dvacet sekund.
Foto: www.racingworld.it
V předposlední sobotní zkoušce si motocyklový závodník úspěšně náskok více než zdvojnásobil. Závěr dne zahalený do mlhy nejlépe sedl Piero Longhimu (Subaru Impreza WRC), jenž se po celý den potýkal s pneumatikami. První den pilot Subaru nakonec zakončil na druhé příčce a tu si ohlídal i během zbylých dvou zkoušek, které tvořily druhou etapu. Obě Longhi ovládl, ale Rossi již byl na míle vzdálen a mohl si tak vychutnat obhajobu triumfu. Závěr podniku se nepovedl Pericovi, když jej překonal Mirko Virag s modernějším Peugeotem 307 WRC.
Foto: www.racingworld.it
Oba piloti francouzských vozů si to rozdali ještě v závěrečné Master Show a znovu se ukázal lepším Virag, když postoupil do finále. Tam narazil na Longhiho, kterému se v semifinále podařilo to, co během soutěže nedokázal. Porazit Rossiho. A nakonec se pilot Subaru mohl radovat z vítězství, které doslova vydřel, neboť jej od Viraga nakonec dělily pouhé 4 setiny!
Foto: www.racingworld.it
Kategorii Super 2000 během celé show v Monze vládl Luca Rossetti se svým tradičním Peugeotem 207 týmu Racing Lions. Velké eso poslala do bojů stáj HF Grifone. Do jejich nového speciálu Toyota Corolla Super 2000 usedl sám někdejší mistr světa Didier Auriol. Na Rossettiho však bývalý tovární jezdec Škody Motorsport nestačil a v závěru se musel vypořádat i s porážkou od Giampaola Tenchiniho s Fiatem Punto Super 2000. Pro zástupce Grifone je však jistě pozitivní, že jejich Corollu zatím šlechtí, byť po pouhých dvou odjetých rally, stoprocentní spolehlivost.
Foto: www.racingworld.it
Pro úplnost je třeba ještě dodat jména vítězů zbylých dvou kategorií. Mezi produkčními auty se radoval z těsného vítězství o 4,5 sekundy před Andrea Dallavillou Luca Cantamessa (oba s Mitsubishi Lancer EVO IX). V kategorii GT vyhrál pilot WTCC Stefano D'Aste s exotickým Lotusem Exige a ve skupině Super 1600, kterou jasně ovládly početně nejvíce zastoupené vozy Renault Clio, nemohl vyhrát nikdo jiný než pilot francouzského vozu. Oním šťastlivcem se stal Paolo Oppizzi.
Výsledky Monza Rally Show 2007 | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Valentino Rossi/Carlo Cassina | I | Ford Focus WRC | 1:10:59,8 |
2. | Piero Longhi/Luca Cassol | I | Subaru Impreza WRC | +33,3 |
3. | Mirko Virag/Domenico Pozzi | I | Peugeot 307 WRC | +54,9 |
4. | Alessandro Perico/Fabrizio Carrara | I | Peugeot 206 WRC | +1:11,0 |
5. | Felice Re/Mara Bariani | I | Škoda Fabia WRC | +2:43,5 |
6. | Rinaldo Capello/Massimo Ciceri | I | Škoda Fabia WRC | +3:07,1 |
7. | Eugenio Mannarino/Massimo Bellelli | I | Subaru Impreza WRC | +3:12,9 |
8. | Giacomo Ogliari/Marco Verdelli | I | Peugeot 206 WRC | +3:24,6 |
9. | Pierfranco Uzzeni/Fausto Bondesan | I | Peugeot 307 WRC | +3:41,3 |
10. | Stefano D'Aste/Linda D'Aste | I | Lotus Exige | +3:53,2 (1. GT) |