Jan Kopecký dokončil Britskou rallye dvanáctý

Posádka CRT Kopecký ve složení Jan Kopecký-Filip Schovánek se rozloučila s letošním světovým šampionátem dvanáctým místem.

Posádka Czech Rally Teamu Kopecký ve složení Jan Kopecký-Filip Schovánek se rozloučila s letošním světovým šampionátem dvanáctým místem v Britské rallye, která byla závěrečnou soutěží Mistrovství světa v rallye 2007.


Soutěž vedoucí po nezpevněných tratích ve Walesu je pověstná nepříznivým počasím, ale letošní klimatické podmínky byly mnohem náročnější než všichni očekávali. Vydatné dešťové přeháňky doprovázely mlhy, které především během páteční etapy způsobovaly téměř nulovou viditelnost na rychlostních testech. Silný nárazový vítr situaci také rozhodně neulehčoval.

Jan Kopecký v letošní sezóně odstartoval s vozem Škoda Fabia WRC do deseti světových soutěží a v polovině startů dokázal vybojovat bodované umístění. Především páté místo v Německé rallye patří mezi velmi cenné výsledky, neboť vůz Škoda Fabia WRC lze upravovat pouze v rámci platné homologace. Bez zajímavosti není také skutečnost, že Jan Kopecký bodoval letos třikrát v rallye, které nejsou klasickými asfaltovými soutěžemi.


„Spokojen jsem pochopitelně s faktem, že se nám podařilo dokončit Britskou rallye v podmínkách, které byly extrémně náročné. Tento start nám dal mnoho zkušeností do budoucna.
Letošní Britskou rallye jsme zakončili dvouletý program spolupráce se společností Škoda Auto a.s. týkající se startů s vozem Škoda Fabia WRC ve vybraných soutěžích světového šampionátu. Jsem velmi vděčný nejenom mladoboleslavské firmě, ale i našim ostatním partnerům, kteří nám v tomto neskutečně náročném programu pomáhali. Obrovské poděkování, které nelze slovy vyjádřit, patří mému otci. Bez něho bychom se zcela rozhodně nemohli vydat na tuto náročnou cestu.
Doufám, že získané zkušenosti budeme mít možnost v budoucnu zúročit,“
řekl v cíli Britské rallye pilot Jan Kopecký.


„Musím se přiznat, že při startu do závěrečné rychlostní zkoušky Britské rallye mě přepadl smutek. Rychle jsem zavzpomínal na vše, co jsme s Janem a celým týmem v kolotoči světové rallye zažili.
Každý chce závodit v té nejlepší lize a mně se tento velký sen splnil. Dva roky jsme měřili síly s absolutní světovou špičkou. Snad můžeme považovat naši účast za úspěšnou.
Děkuji členům týmu, především mechanikům, našim partnerům a všem dalším, kteří mi splnění mého velkého snu umožnili,“
dodal spolujezdec Filip Schovánek.


„Dvanáctá příčka v Britské rallye za daných podmínek je odpovídající našim možnostem, na bodovanou pozici jsme reálně pomýšlet nemohli.
S letošní účastí v Mistrovství světa v rallye jsem však maximálně spokojen. Dokázali jsme naši účast pětkrát proměnit v bodovanou pozici. Jan s Filipem vybojovali skvělé páté místo v Německu a bodovali i v zimních podmínkách a na klasické šotolinové soutěži. Jednoznačně prokázali, že patří ke světové špičce.
Náš dvouletý program s vozem té nejvyšší specifikace byl úspěšný a získané zkušenosti mezi nejlepšími světovými týmy a posádkami jsou obrovskou devizou do budoucna. Za tuto možnost pochopitelně děkuji všem partnerům a především společnosti Škoda Auto a.s.
Závěrem je třeba zmínit, že špičkovou práci v extrémně náročných podmínkách odvedl kompletní Czech Rally Team Kopecký. Za každým odjetým kilometrem rychlostní zkoušky se skrývá obrovské množství pečlivé práce mechaniků a techniků,“
doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.



Komentářů celkem: 56
3. 12. 2007 14:19
0 0
radim pusta: je to prostě realita ......................a ne jak většina létá v oblacích
MPI
3. 12. 2007 14:34
0 0
tttt: však neboj dočkáš se, nemám čas sledovat diskuzi 24hodin denně. Ano, správně říkáš po tolika letech ježdění v této kategorii,ale nezapoměl jsi že to auto se taky pár let už nevyvíjí? Podívej se jaká auta jsou před ním-kromě jedné Xsary samá auta nejnovější specifikace....Jasně není to výsledek z říše snů, to zas musím bejt soudný, ale na druhou stranu ty buď soudný a uznej že to auto už prostě na o moc lepší výsledky nemá. Pilot má sice na šotolině taky jisté rezervy asi,ale technika a její zastaralá homologace je myslím značně limitující. Nelítám v oblacích, ale podle mě kluci rozhodně ostudu ve světě nedělali.Navíc soudit od monitoru, že to a to není nic moc....šel bys jim to říct třeba v servisce do očí ,,hele kluci ten Wales jste zajeli fakt na h*vno"? Já myslím že ne, a i proto byla moje reakce taková jaká byla, polož si otázku jestli ty sám, jsi ve svém oboru dosáhl aspoň částečně srovnatelné úrovně, na jakou se CRT dostali ve svém oboru(v několika závodech myslím předvedli že v širší světové špičce mají co dělat), a potom se zamysli nad tím příspěvkem na který jsem reagovalsmajlík
3. 12. 2007 14:34
0 0
Radim Pusta,tttt smajlík
3. 12. 2007 15:53
0 0
pa.vouk:Ty asi budeš jen přicmrdávač bez vlastního názoru.Nějak jsem si nevšiml že bys tady něco napsal,kromě té jaloviny tady na konci.
3. 12. 2007 16:57
0 0
Bison má pravdu a souhlasim s jeho příspěvkem v plném rozsahu,rovněž se pripojuji ke GRATULACI za celou sezonu..DIKY!!Hlavně jde o to aby se ti kluci nezakopali a pořád jezdili!Ale co ted??Jet příští rok znova svět s Fabkou???Nebo Irc s konkurenčnim autem??Mužeme jen doufat že na příští sezonu něco pěkného vymyslí smajlík Roman L.
3. 12. 2007 19:54
0 0
mpi: myslím že nemáš moc pravdu auto má starší homologaci ale upravy na podvozku a motoru dělat mužou a mimo to je jediné auto které jede aktivní dif.tak má trochu proti ostatním v tomto navrch neříkám že je bude porážet ale ta stráta je propastná a nikde není napsáno že když sedne do jiného vozu že pojede líp např Stohl s peugotem jel a s citronem se potácí .................není to jen o homologaci ale taky o nasazení rozpisu a zkušenostech škoda že se nemuže porovnat např. s Duvalem a ten jel mech.dif a pokud neboural nebo tech.závada tak Honze pěkně proháněl
3. 12. 2007 19:57
0 0
Veliká gratulace Honzovi a Filipovi a celému týmu CRT za úspěch a radost, kterou českým fanouškům děláte. Držte se i nadále. Pro mě jste nejlepší!!! smajlíksmajlíksmajlík
MPI
3. 12. 2007 20:51
0 0
Ty zas nemáš pravdu s tím motoremsmajlík Pokud sis nevšim tak nejen v tiskovkách je stále omýlaná jedna věc a to je výkon motoru který NEMŮŽOU zlepšit v rámci stávající homologace. Ano můžou si hrát s nastavením podvozku a podobnýmy ,,drobnostmi" (je to v uvozovkách, protože detaily tvoří celek a tudíž nic neni nedůležité). Jinak ano, nikde není psáno že by třeba s novým focusem zajel bednu, ale taky nikde není psáno že ne, o tom se dá maximálně spekulovat a to je asi tak vše. O čem se ale spekulovat nedá,naopak je to podložené výsledky je to, že fabie nebyla špička ani v době své poslední homologace (hlavně nevytahuj argument Colin a Austrálie, Colin si prostě s fabií sedl a soutěž mu taky sedla,což samozřejmě nijak nesnižuje jeho výkon), stejně tak je výsledky podloženo že Kopečtí dostali fabii s dva roky starou homologací na úroveň, kam jí továrna nikdy nedostala-kdyby (vím na kdyby se nehraje) bylo o auto ,,pečováno" v dobách ŠM tak, jako u CRT a netočili se jezdci jak ponožky, tak by to auto zřejmě nemuselo jezdit na chvostu tak, jak jezdilo.... Jinak pokud chceš porovnávat s Duvalem, ano na šotolině byl rychlejší ALE s jeho (ne)citem pro auto fabinka jeho zacházení nikdy dlouho nevydržela (otázkou je jestli to nebylo přípravou auta), navíc pro Duvala hraje mnohem více zkušeností na šotolině, což jsem ale zmínil už předtím, že Honza má přecejen na šotolině asi ještě určité rezervy... A k aktivním diferům-ta ,,výhoda" oproti těm pasivním je už dnes myslím neznatelná, aktivní Xsara už dnes taky asi nebude stačit na pasivní C4....
4. 12. 2007 08:15
0 0
mpi:jsi trochu mimo co se tyče homologace vyděl jsu vubec co tam je napsano a v příloze
4. 12. 2007 08:34
0 0
Pro znalce homologací a přílohy J doporučuji shlédnout zadní nápravu Kopeckého fabie,která byla vyvynuta ve Škodovce a nebyla nikdy homologována,takže to zase tak staré auto není,jak tady někteří píšou.
4. 12. 2007 09:01
0 0
radim pusta :podle toho co píšeš bych řek že se fábka pořád homologuje nebo homologovala /to je jen názor bez ověření/
4. 12. 2007 09:08
0 0
tttt:Aby si to správně pochopil,právě s tou homologací je trošku problém,ta jaksi nikdy neproběhla,takže je v autě to co by tam být vůbec nemělo.
4. 12. 2007 09:28
0 0
RadimPusta: vtom přidě vyvoj je ale ne homologovanej takže pan MPI je trochu více vedle
4. 12. 2007 10:34
0 0
tttt:Navíc vývoj motoru může pokračovat,minimálně ve věcech které nejsou předmětem homologace (vačky,písty,elektronika a další), což také pokračovalo.Snad mi nikdo nechce tvrdit,že nynější fabie Kopeckého je technicky totožná s vozem z roku 2005,jak se tímto rokem tady většina jeho fanoušků ohání.
MPI
4. 12. 2007 11:50
0 0
tttt: přiznávám se, že jsem to nepročítal nějak extra důkladně(neboj napravím to), takže je možný že mi něco uniklo, nicméně tobě asi unikla na základní škole hodina českého jazyka,protože napsat vYděl, no to je masakrsmajlík (nicméně to nesouvisí s tématem).
Radim Pusta: o Kopeckého zadní nápravě nic nevím,nikdy jsem se po tom nepídil ani neměl tu možnost (nicméně pokud by neodpovídala homologaci, tak jak je možné, že auto na technických přejímkách bez problému prochází-že by byly všude benevolentní komisaři?U fordů jim vadilo tenké okénko a nehomologovaná náprava by nevadila? Trochu podivné se mi to zdá....) A k motoru-pokud je výkonový deficit viditelný už jen pouhým okem (např.nedá se přehlédnout, jak třeba na výjezdech z prudkých zatáček, ,,nejlépe" ještě do kopce to auto oproti ostatním WRC odjíždí řekněme dost neochotně), tak s tím asi jezdec mnoho nenadělá. Už to říkám po x-té- neříkám, že výkon posádky byl Walesu kdoví jaký, ale svůj nezanedbatelný podíl na tom má i použitá technika, to mi nikdo nevymluví a zřejmě se na tom opravdu neshodnem, a tudíž končím s touhle diskuzí, a jdu studovat ty homologace,ať neumřu hloupý a neinformovanýsmajlík
4. 12. 2007 12:20
0 0
MPI: toje fakt hrubka ale myslím překlep ale to stím co tu řešíme nemá nic společného......tu homologaci si mužeš na fasu vyžádat rádi ti ji pošlou na dobírku
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!