5. 1. 2004 00:00 − 2657× − 0

Honza a Filip z Rakouska – 3

Dnes bylo opět celý den zataženo. Skutečně velmi hustě sněžilo a dnes napadlo místy až třicet centimetrů nového sněhu.

Dnes pokračujeme třetím dílem v seriálu telefonických informací z rakouského Freistadtu od členů posádky Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek.

Filipe, začněme již tradiční otázkou, změnilo se nějak počasí oproti včerejšku?
„Dnes bylo opět celý den zataženo. Skutečně velmi hustě sněžilo a dnes napadlo místy až třicet centimetrů nového sněhu. Dnes jsme znovu projížděli rychlostní testy Liebenau – Liebenstein – Windhing a Windgföll – Weitersfelden, které se jedou v sobotu jako RZ12, RZ13 a podruhé jako RZ15 a RZ16. Tyto úseky vedou v nadmořské výšce kolem 950 až 980 metrů nad mořem. Co nás tam ovšem dnes čekalo za počasí, to byla neskutečná kalamita. Trať rychlostní zkoušky od okolních polí jsme poznali pouze podle dřevených kolíků zaražených v zemi ohraničujících původní komunikaci. Jelikož většina úseků vede na otevřených planinách, tak dnešní počasí lze s určitou mírou nadsázky přirovnat ke sněhové bouři. Naprosto neskutečně těžké podmínky pro všechny jezdce a málokdo z Čech se s obdobným počasím při jakékoliv soutěži setkal. V poledne se teplota pohybovala kolem –4 stupňů Celsia a my neočekáváme, že by do startu soutěže mohl sníh roztát. Tyto úseky jsme projížděli v sobotu a dnes jsme prakticky jeli seznamovací jízdu jiné rychlostní zkoušky. Tak výrazně se změnily od soboty podmínky. V sobotu ležel na silnici pouze sněhový poprašek a dnes byla silnice pokryta pětadvaceti centimetry nového sněhu a byla velmi snížená viditelnost. Všude kolem tratě byly sněhové jazyky a závěje.“


Foto: Dan Porazil

Můžeš potvrdit další posádky v centru soutěže?
„Dnes jsme hovořili s Tomášem Vojtěchem i jeho mladším bratrem Štěpánem. Ten potvrdil, že dnes v Rakousku sice Tomáš Enge není, ale trénoval již v předchozích dnech a na startu nebude chybět. V centru soutěže se objevili prakticky již skoro všichni jezdci z české špičky.“

Honzo, už příprava na takovou soutěž musí být skvělým zážitkem.
„Určitě. Největší zážitky jsme dnes měli s řidiči nákladních vozů s pluhy. Ti protahují silnice neskutečnou rychlostí a samozřejmě vůbec neřeší, zda jsou na silnici také ostatní vozidla či nikoliv. Dnes jezdili nákladní vozy s pluhy ve směru rychlostních zkoušek a dokonce i v protisměru. Jeden takový řidič nás doslova natlačil mimo silnici a my jsme zůstali v závěji sněhu. Nemohli jsme se dostat zpět na silnici. Naštěstí si tento řidič všiml toho, co způsobil, couvl a půjčil nám lopaty, abychom si mohli alespoň odházet sníh pro návrat tréninkového Mitsubishi zpět na silnici. My jsme naopak za pomyslným cílem této rychlostní zkoušky pomáhali dostat jedno civilní auto ze závěje.“

Jak bude dle tebe probíhat soutěž?
„Vůbec si nedovedu představit, jaké zvolíme tempo. Stačí sjet malinko do příkopu, kde bude spousta sněhu, a soutěž může skončit, i když vůz nebude mít ani škrábanec. Navíc jsme dnes s Filipem přemýšleli, jestli na povrchu s tolika navátým sněhem bude vhodné zvolit pneumatiky s hřeby či nikoliv. Začínáme uvažovat, že v takových podmínkách budou hřeby k ničemu. My jsme nikdy v obdobném počasí nestartovali a tak pro nás bude volba pneumatik a správného nastavení tempa složitá. Přesto se ohromně na start soutěže těšíme a snad zvolíme nakonec správně.“

Máš dnes nějaké doporučení pro fanoušky?
„Rozhodně si do vozu vezměte lopaty a možná i pytel s pískem. Může se velmi hodit, bez lopat budete zapadnuté auto těžko dostávat zpět na silnici. Menší obavy mám z diváckých zón. Většinou k nim vede pouze jedna prohrnutá úzká cesta přímo k trati rychlostní zkoušky a pokud jeden vůz zablokuje tuto cestu, tak mají všichni diváci na tomto příjezdu smůlu. Určitě si při parkování ihned otočte vůz do směru odjíždění, při odjezdu to velmi oceníte. A především buďte stále velmi opatrní.“

Děkuji za aktuální informace posádce Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!