Petr Zedník a sezona 2007
Pro Ford Autoeden Rally team byla sezona 2007 první plnohodnotnou sezonou s vozem Ford Fiesta S1600. Tento vůz s výrobním číslem 3 z dílen Borehamského Ford Motorsportu mě během předminulého roku 2006 velmi trápil, a proto jsem od letošních závodů hodně očekával. Příprava vozu kategorie S1600 je extrémně finančně a technický náročná a vzhledem k tomu, že sportovní oddělení Fordu odsunulo projekt JWRC na druhou kolej, zbyli jsme na vývoj Fiesty spolu s několika dalšími evropskými týmy sami. I z tohoto důvodu mě dvojnásob těší letošní výsledky, které ukazují, že se i v našich skromných podmínkách můžeme přiblížit mistrovským autům poslední evoluce.
Jednoznačně mohu říci, že Fiesta má dnes fantastické jízdní vlastnosti, výbornou převodovku a je v oblasti základních požadavků velmi spolehlivá. Pořád nám však proti konkurenci chybí nějakých 15 – 20 koní a to je opravdu moc. Z nedostatku výkonu pramenily i dílčí problémy, které se projevovaly zejména při jízdě na hranici a za hranicí možností auta…
Naším úkolem číslo jedna je proto před nadcházející sezonou 2008 příprava nového motoru. Po několika špatných zkušenostech v této oblasti jsme nyní v kontaktu pouze s renomovanými firmami a týmy a obracíme se zejména na zdroje známe z mého období s Escortem Maxi. Ten mě také zpočátku zlobil a pak to bylo vynikající a rychlé auto.
Konkrétní výsledky letošních závodů mají pro mě hodnotu zejména z pohledu vývoje vozu a jsem rád, že se mi na Šumavě, v Jeseníkách a v Praze podařilo dosáhnout i na stupně vítězů.
V roce 2008 uděláme vše pro to a abychom byli ještě rychlejší a budeme dělat radost všem skalním rally fanouškům, kteří mi dávají morální podporu a vždy mě ujišťují že moc rádi vidí Fiestu v akci mezi ostatními vozy kategorie S1600.
Na tomto místě chci poděkovat za podporu svojí rodině, která mě stále velmi povzbuzuje v mých aktivitách, mechanikům Pavlovi Hřibovi a Petrovi Janovskému, spolujezdcům Milanovi Pražákovi a Pavlovi Fišerovi a dále děkuji svým sponzorům a všem kdo se podíleli na chodu našeho týmu v roce 2007.
Děkuji za podporu i vám – sportovním fandům a těším se na vás podél trati na závodech v roce 2008.
Christian Loriaux se sam vyjadřil ze S2000 nedává moc smysl.