Škoda Motorsport před OMV ADAC Rally Deutschland

Pomyslné první narozeniny má před sebou tovární Škoda Fabia WRC při nadcházejícím startu v Německé rallye (20. – 22. srpna).

Pomyslné první narozeniny má před sebou tovární Škoda Fabia WRC při nadcházejícím startu v Německé rallye (20. – 22. srpna). Právě na této soutěži MS si v loňském roce odbyl nástupce úspěšné Octavie WRC svůj debut. Stabilní dvojici jezdců týmu Škoda Motorsport Armina Schwarze a Toniho Gardemeistera doplní během desátého podniku letošního mistrovství světa zkušený český jezdec Roman Kresta.

Stejně jako ve Finsku, kde se třetí Fabií WRC startoval Jani Paasonen, je hlavním důvodem nasazení dalšího vozu získání co největšího množství dat a poznatků pro další vývoj stále se zlepšujícího vozu. Tým Škoda Motorsport čeká do konce roku start ještě v pěti světových soutěžích. Vzhledem k tomu, že v měsíci srpnu je zakázané jakékoli testování, bude účast tří vozů v Německu velmi důležitým zdrojem cenných informací.

Německá rallye je v celém MS považována za soutěž s nejrozmanitějšími podmínkami. Přestože získala statut asfaltové soutěže, charakter rychlostních zkoušek během jednotlivých dní je natolik rozdílný, že je často označována jako tři soutěže sloučené v jednu.

Armin Schwarz: „Na Německé rallye jsem doma a je to pro mě velmi důležitý podnik. Hodně jsme v Německu testovali a také jsem v červnu vyhrál Sárskou rallye, kterou jsme absolvovali jako součást našeho vývojového programu. Německá rallye nabízí každý den něco jiného. V pátek jsou to úzké a zatáčkovité tratě mezi vinicemi, v sobotu nečistý povrch v Baumholderu a v neděli krásné plynulé tratě v Sársku. Na první a poslední den potřebujete opravdu dobré auto na asfalt, ale v sobotu by se na některých úsecích hodil téměř šotolinový podvozek!“

Toni Gardemeister: „Je to jeden z mých nejoblíbenějších podniků, protože mám opravdu rád kraj v okolí Trieru. Doufám, že pojedeme za pěkného počasí, protože na mokru může být tato soutěž hodně těžká, zejména v Baumholderu.“

Roman Kresta: “Jsem velmi rád, že jsem dostal od značky Škoda šanci a mohu se na této soutěži připojit k týmu Škoda Motorsport. Pro každý den jsem zvolil jiné vlastní nastavení Fabie WRC a cítím se být dobře připraven. Sobota bude velmi náročná a dlouhá, ale loni jsem byl na Panzerplatte druhý a St. Wendel jsem vyhrál – takže by to pro mě mohl být dobrý den.“

Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport: “Výsledek z Finska předčil naše očekávání, ale ukázal možnosti Fabie WRC na šotolině. Na asfaltu zatím nemáme žádné srovnání a je těžké předem říci, zda se dá takový výkon očekávat i v Německu. Věřím ale, že můžeme být dobří.“

Novinky z týmu:
Finská rallye znamenala zatím nejlepší dosažený výsledek pro Fabii WRC. Jani Paasonen skončil v absolutní klasifikaci na šestém místě, což byl zároveň jeho nejlepší osobní výsledek s vozem kategorie WRC. Toni dokončil náročnou soutěž jako osmý a dosavadní nejlepší umístění Fabie WRC vylepšil také.

Jani převzal za svůj výkon v domácí soutěži ocenění Hvězda rallye, udělované společností Inmarsat. Je to již podruhé, kdy se jezdci týmu Škoda Motorsport dostalo takovéhoto vyznamenání. Stejnou cenu obdržel Toni Gardemeister po loňské Australské rallye.

Německá rallye v datech:
Základnou Německé rallye je Trier, nejstarší město v Německu, ležící v samém srdci moselského vinařského kraje. Servisní zóna se nachází asi 40 kilometrů jihovýchodně od tohoto města. Poprvé se soutěž jela jako součást mistrovství světa v roce 2002, 20 let po jejím vzniku. Zatím je tu stoprocentně nejúspěšnějším jezdcem současný vedoucí jezdec šampionátu, Sebastien Loeb, který vyhrál oba dosavadní ročníky.

Páteční etapa měří 135,02 km a zavede jezdce do vinic mezi Trierem a Bostalsee. Sobotní den bude nejdelší (177,66 km) a zahrnuje úseky vedoucí bývalým vojenským prostorem v Baumholderu, ještě dále na jihovýchod od servisního zázemí. Mezi osmi naplánovanými rychlostními zkouškami jsou i dva průjezdy nejdelším úsekem Panzerplatte (40,30 km) s populárním skokem Gina. Nedělní etapu pak tvoří pouze tři rychlostní zkoušky projížděné dvakrát a druhá návštěva v St. Wendel. Celkem měří 98,38 kilometrů a soutěž skončí ve 13:05 v servisní zóně. Slavnostní cílová rampa v Porta Negra v Trieru očekává první vůz v 15:30 hodin.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!