16. 8. 2004 00:00 − 2263× − 0

V Pačejově i v Budapešti bylo Profiko úspěšné

Jak posadit čtyři posádky do tří octavií, to byla otázka, kterou řešil Karel Trněný před minulým víkendem.

TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU
http://rally.profiko.cz/

Jak posadit čtyři posádky do tří octavií, to byla otázka, kterou řešil Karel Trněný před minulým víkendem. Nakonec rébus vyřešil celkem originálně, když pro sebe zajistil corollu a bylo to. Zatímco v Blovicích bojovali Jiří Volf s Billy Latifem a Viktor Szabó s Michalem Ježkem, tak v Maďarsku na Rallye Budapešť srovnával na přání partnerů svou výkonnost Karel Trněný s maďarskou špičkou a samozřejmě také s Tamásem Turim, na třetí týmové octavii. Nutno říct, že na obou soutěžích byly všechny vozy úspěšně v cíli a tři z nich útočily na stupně vítězů.


foto: Petr Sagner – eWRC.CZ

Začněme v domácích luzích a hájích. Jezdecká sestava pro domácí sprinty je dána dopředu a se dvěma octaviemi WRC EVO III Profiko Rally Teamu startovali a nyní se již dá říci tradičně, Jiří Volf s Billy Latifem a domácí Viktor Szabó s Michalem Ježkem. Třetí dvojicí tvořil jako obvykle Jiří Kulhan, tentokráte s Věrou Nešporovou. Blovická Rallyšou byla domácí soutěží i pro „českou“ část týmu, vždyť z Meclova je to do Blovic ještě blíž než do Pačejova a mechanici trávící spoustu času na cestách to přivítali. Soutěž samotnou charakterizovaly kratší, ale přesto pekelně rychlé rychlostní zkoušky, na nichž se dosahované rychlostní průměry blížily k ještě tolerované hranici. Jiří Volf bohužel chyboval hned na první vložce a než se mu po několika pokusech podařilo opět probudit srdce jeho stroje k životu, uteklo moře času. Přesněji řečeno v cíli této vložky ztratil na později třetího Tomáše Vojtěcha dvacet šest vteřin. S obhajobou pačejovského bronzu to začínalo být vážné. Pouhých sedmdesát kilometrů, na kterých se při sprintech závodí nedává moc příležitostí k velké stíhačce. Pokud se pak velká část soutěže jede na plný plyn, je dohánění ještě těžší. Přesto Jiří s Billem, zvláště v závěru soutěže, dělali vše pro to, aby se co nejvíce stupňům pro vítěze přiblížili. V cíli činil jejich odstup na Tomáše Vojtěcha dvacet sedm vteřin, takže nebýt chybičky, mohl se mezi nimi odehrávat podobný souboj, jako sváděl Tomášův bratr Štěpán s Václavem Pechem na špičce.


foto: Petr Sagner – eWRC.CZ

Viktor Szabó se od první vložky potýkal s řazením, které mu znepříjemňoval odpojovač motoru a po vteřinkách ztrácel. I proto byl po druhé vložce až jedenáctý. Během dalších dvou erzet se dokázal vyhoupnout o pět míst výše a zbytek soutěže absolvoval ve vteřinkovém souboji s Ottovou celicou a Štajfovým lancerem EVO VII, když obě posádky těžily mimo jiné i z vysokých maximálních rychlostí. O tom, že nakonec skončili Viktor s Michalem na sedmém místě nakonec zřejmě rozhodly druhé ze tří průjezdů trojicí rychlostních zkoušek, když klouzající spojka zařídila rozhodující desetivteřinový náskok ve prospěch Ludvíka Otta. Vzhledem k tomu, že Szabo závodil s nově postaveným autem a to absolvovalo jen pačejovský sprint, kde s ním jel Karel Trněný, jsou drobné potíže pochopitelné, přesto tým dělá již nyní vše pro to, aby na dalších soutěžích i tato octavia fungovala a byla dobrým přítelem a pomocníkem své posádce při snaze o dosažení co nejlepších časů.


foto: Petr Sagner – eWRC.CZ

Jiří Kulhan s novou spolujezdkyní měl zpočátku potíže s ruční brzdou, která se blokovala. Po jejím úplném vyřazení z provozu absolvoval zbytek ostrých kilometrů bez této, mnohdy důležité řidičské pomůcky a skončil ve třídě N1 na šestém místě.

Druhá, interně nazývaná „maďarská“, skupina se vydala do metropole na Dunaji a tam je čekal start na soutěži nesoucí jméno hlavního města Maďarska. Týmovou octavii opět řídil Tamás Turi. Karel Trněný se obrátil na JM Engineering se žádostí o zapůjčení vozu, se kterým by mohl splnit přání firmy Slovnaft, partnera pro slovenský šampionát, a změřit svojí rychlost s maďarskou špičkou. Jednání se vedlo o tom, zda Karel s Václavem Pritzlem pojedou s Fordem Focus WRC, nebo modelem Lexus Toyoty Corolla WRC. Jak to již bývá, ze dvou variant se nakonec potvrdila ta třetí, takže k dispozici dostali sice corollu, ale nejstarší specifikace, důvěrně nazývanou „Babča“.


foto: www.rallysport.hu

V rámci Budapešť rallye se jelo několik šampionátů dohromady, včetně evropského poháru s koeficientem 10 a také volného mezinárodního závodu. Páteční prolog na břehu Dunaje byl zařazen do samostatného šampionátu prologů a nejúspěšnější byla Škoda Octavia WRC EVO III s Tamásem Turim za volantem. Karel Trněný s Václavem Pritzlem si zapsali čtvrtý čas.

Ostrý závod však skutečně začal až v sobotu, kdy se jelo devět rychlostních zkoušek a i zde se Turimu dařilo. Díky třetímu místu se opět vrátil do hry o maďarský titul a bodově se přiblížil doposud vedoucímu Benikovi. V závěru dne se neočekávaně spouštěl déšť, nebo naopak stejně nečekaně přestával a tak se domácím jezdcům hodila nejen znalost tratí, ale i početní příznivci, kteří poskytovali cenné informace o stavu vody na maďarských silnicích. Vzhledem k tomu a také i proto, že „Babča“ již není žádný velký atlet, bylo čtvrté místo Karla Trněného možno označit za slušné, když už ne za úspěch.

Na neděli bylo připraveno osm klasických a jedna superspeciální vložka na Népstadionu. V porovnání s Blovicemi byly tyto vložky ještě rychlejší, protože na jedné naměřili žlutobílé corolle průměrnou rychlost 135 km/h. Protože „maďarské“ body již byly rozdány, nepokračovala již většina vozů A8 a závodilo se o evropské vavříny a také o vítězství ve volném podniku. To byla šance kterou Karel Trněný s Václavem Pritzlem nemohli nevyužít a přestože počasí si nadále s posádkami zahrávalo, s přehledem a jistotou si udrželi získané vedení až do cíle. Jedna soutěž tak měla hned tři vítěze. Evropský pohár vyhrál domácí Butor, maďarský šampionát „ASI“ v barvách hlavního partnera soutěže MOL. Radost této olejářské společnosti udělali prvním místem ve volném podniku i Karel s Václavem, protože Slovnaft je, jak známo, členem skupiny MOL.

Po sprintu v Pačejově si Profiko Rally Team mohl zapsat další úspěšný víkend a všichni věří, že podíl smůly na letošní rok již mají vyčerpán. Ostatně již na Barum rallye, kde s octaviemi pojedou Karel Trněný a Martin Prokop se všichni budou moci sami přesvědčit.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!