7. 1. 2008 22:28 − 2214× − 19

Strom ukončil premiéru s vozem S2000

O uplynulém víkendu si posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát odbyla premiéru s vozem s pohonem všech čtyřech kol.

O uplynulém víkendu si posádka AK Rallysportu Příluky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát odbyla premiéru s vozem s pohonem všech čtyřech kol na převážně sněhem a ledem pokryté IQ Jänner Rally v okolí Freistadtu.


Foto: Petr Kunčík

I přes to, že do Rakouska jela hlavně pro první sbírání zkušeností s vozem odlišné koncepce, hned na první rychlostní zkoušce se posádce červenomodrobílého Fiatu Grande Punto S 2000 podařilo zajet v silné mezinárodní konkurenci sedmý čas absolutně a třetí mezi českými jezdci. Časy ve druhé desítce na následujících třech zkouškách lépe odpovídaly plánu učení se s vozem, ovšem už na RZ 5 Jaromír opět zajel sedmý čas a až do RZ 8 posádka okupovala desátou příčku absolutně.

Pak přišla noc, která Jaromírovi tradičně svědčí a s ní i výborný čtvrtý čas na RZ 9 Freistadt/Trölsberg. Malou perličkou je, že se zde posádka dosáhla absolutně nejvyšší rychlosti na radaru v hlavním diváckém místě před cílem, kde pořadatelé měřili okamžitou rychlost jednotlivých posádek. Za to sklidila od publika i rakouského moderátora bouřlivý aplaus a nocí z jeho úst doslovně znělo „Jaromir Tarabuš absoluten špice!“. Do konce první etapy kluci dosáhli ve zkouškách už jenom pěkných sedmých a pátého času, což v cíli první poloviny soutěže znamenalo 7. místo absolutně a třetí mezi českými jezdci.


Foto: Petr Sagner

Takto se k první etapě vrací jezdec: „V pátek to bylo pěkné svezení, jízda se čtyřkolkou na tomto povrchu se mi moc líbila a zvykání si na ní nám nějaké problémy nedělalo. Ale zejména předposlední páteční RZ byla velmi náročná, hodně to klouzalo, byli jsme rádi, že jsme vůbec zůstali na cestě.“


Foto: Roman Kašpárek

Sobotní ráno však přineslo nečekanou událost, která slibně rozjetý závod ukončila. Takhle viděl incident spolujezdec: „Po pátku jsme sice drželi 7. místo absolutně a pomyslný primát v S2000, ale další čtyři vozy byly za námi v sekundových rozestupech, takže jsme chtěli zatáhnout hned na začátku – bohužel v poslední z „televizních“ populárních serpentin kousek za startem RZ 13 jsme se málem přetočili. Míra s tím ale zabojoval a lehce nás to vyneslo ven na vnitřní stranu zatáčky. Před námi se objevila tyč, kterou chtěl objet zprava a to nás stáhlo nás to do škarpy a na jediný strom široko daleko, který zde osamoceně vyčníval z lesa…“

K nešťastnému, poněkud kurióznímu incidentu se vrací i pilot: „Plácek tam byl, opticky se mi z auta zdálo, že by tu tyčku na kraji silnice šlo objet, aniž bych ublížil autu, bohužel tam vedle ní chyběla krajnice a stáhlo nás to dolu. Škoda, že už tu tyč nesrazil někdo před námi, nesnažil bych se jí vyhýbat…Paradoxně jinde jsem problémy s přetočením auta na výjezdu ze zatáček neměl, až právě tady.“ Možno dodat, že v tomto místě mělo problémy i mnoho ostatních jezdců, což lze shlédnout na videích na internetu a patrně i v televizi. Po předešlé Jaromírově kariéře v letech 1998-2006 bez odstoupení pro havárii a po loňské bouračce „z rozskákání“ na Barumce je to další událost, kterou by šlo úspěšně zařadit do kategorie „neobvyklé“.


Foto: Petr Sagner

Celkově shrnuje účinkování „přílucké“ posádky v prvním podniku letošního českého a rakouského šampionátu Daniel Trunkát: „Náš plánováný cíl – dojet a nasbírat co nejvíce zkušeností, se dodržet nepodařilo, nicméně neodjíždíme zcela zklamáni. První páteční etapa ukázala, že vůz se podařilo dobře nastavit na složité podmínky a sžívání s ním probíhalo nad očekávání dobře. Zejména noční erzety znamenaly pár slibných časů, samozřejmě jsme byli několikrát dlouzí na brzdy a jednou jsme se díky tomu přetočili, ale to se dalo čekat. Míra si jízdu bokem vysloveně užíval a vzhledem k tomu, že se během uplynulých 18 měsíců učil se třetím autem, nota bene čtyřkolou, tak to šlo dobře.“

„Na příštích soutěžích na asfaltu se budeme se čtyřkolkou učit na pevném povrchu vlastně znovu, takže uvidíme, jak to půjde,“ dodává Jaromír Tarabus.

Na závěr Dan prozrazuje informaci, která by mohla potěšit zejména moravské fanoušky: „Oproti původnímu plánu jsme se rozhodli rozšířit náš program i populární domácí Kopnou.“

Komentářů celkem: 19
7. 1. 2008 22:40
0 0
Já musím prostě smeknout.Jsou to fakt borci.Ten ťukanec byla jenom smůla.Jeli fakt super a hlavně jsou to super pohodáři.Miro a Dane , Příště to bude bedna! smajlíksmajlík
8. 1. 2008 08:20
0 0
Pro mě osobně nejmilejší překvapení Janneru! Jeli parádně, škoda jen té smůly při výjezdu z vracáku. Držím palce do dalších soutěží a doufám, že kluci "provětrají" mitsu cup.
8. 1. 2008 10:24
0 0
Hodne zdaru do dalsich zavodu, jeli jste skvele. smajlík Uz se tesim az vas uvidim na zivo. Technika snad tolik neutrpela po te stromove epizode.
8. 1. 2008 11:13
0 0
Tarabus jel určitě nejlépe ze všech s2000. Ta chyba ale byla úplně zbytečná. No co se dá dělat. Osobně jsem ale čekal všechny S2000 ve výsledcích trochu na jiných pozicích než se pohybovaly.
8. 1. 2008 11:34
0 0
super na že jede kopnousmajlík
8. 1. 2008 11:35
0 0
MravenecZ neblazni.. auto na to urcite ma byt vys, ale k tomu je taky treba s nim chvili jezdit. To co kluci predvedli bylo pro me naprosto super (samozrejme az na nepovedenou sobotu) Mira byl rozhodne nejlepsi s S2000. A to ze se tyhle auta moc nepredvedli.. no Odlozilik s nim jel 2. zavod (2. se 4-kolkou), Mira 1. zavod (1. se 4-kolkou) a kukušáci na tom nebyli o moc lip a navic toho meli misty ocividne plny ruce.. narozdil od Miry ktery pusobil velmi jiste a rychle. Na nejuzsi spicku nemeli ale byt 7. neco pres pul minuty za Paasonenem a pred Trojanem, Arazimem, Stajfem, Stepankem atd. je mnohem vic nez sem pred startem cekal. Sou to BORCI
8. 1. 2008 12:06
0 0
No myslím, že eště tak """""2, 3 závody učení se a Vašek Pechsmajlík bude mít co dělat"""""smajlík
8. 1. 2008 12:29
0 0
Úplně souhlasím s MravencZem. Nebýt Tarabusových krásných průjezdů, začal bych o kategorii S2000 pochybovat. Zdá se, že bude i značný rozdíl mezi Poly a Punty. Celkem dost mě štvalo, že Pola v každý prudší zatáčce skoro zastavila. Teda aspoň tam, kde jsem bylsmajlík
8. 1. 2008 12:39
0 0
Napsal jsem, že Tarabus jel nejlépe ze všech s2000. To že jede první závod vím. Před závodem bych ho tipnul ještě hůř. Věřím že časem zrychlí. Odložilík ale jel už třetí soutěž s S2000. Domnívám se, že jezdec, který odjel Barum rally si už na auto zvykl. Podobně rakušák Waldherr. S autem už má najeto x set km a nedá se mluvit o tom, že by si na něj zvykal. Rosemberg jel podle prvně. Celkově ale stále zastávám názor, že auto s cenou 3x vyšší než N4 by mělo být výsledkově zcela jinde.
8. 1. 2008 16:35
0 0
Byly to dvě zrady naráz. Strom nebyl v řádku a zatáčky byly hodně klopené a proto auta v poměrně malé rychlosti jinak vyjížděla ze smyku. Proto tolik potíží i ostatních.
8. 1. 2008 18:35
0 0
mravenec...co ti na tech Skach tak vadi? pominuli zmlsanost z wrc a wrc .) nejak je tu dost modni posledni dobou "ty to neplatis, tak drz hubu"...rad bych to pouzil, ale nejsem hrubian..... .)))))smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
8. 1. 2008 18:36
0 0
jo a ber to pls s rezervou.)
8. 1. 2008 18:37
0 0
Obrovská gratulace k výkonu chlapci. Určtitě půjdete ještě o hodně výš, takže držím všechny palce, ať je to brzo ta úplná špička.
8. 1. 2008 20:03
0 0
mecirku, nejsem MravenecZ, ale za sebe ti odpovím, aniž bych to platil: No víš, ono to za ty prachy nejede, to je vše, co mi na eskách vadí, nic víc smajlík
8. 1. 2008 21:36
0 0
a je to tu.))) potrefena husa se vzdycky ozve .)smajlík ...........v tom pridade .))a ty to platis??? .)))smajlík
8. 1. 2008 21:49
0 0
tarabus i petak vedeli proc si to koupili a x dalsich jezdcu............tarabusovi a petakovi i nic jinyho dnes nejde. ted jsou v elite CR. tudis ocekava se boj o titul. myslis, ze by si to koupili jen proto, ze petak ma rad acka at to stoji co to stoji. tvl spousta lidi srovnava dnesni N4 s WRC z roku min 2000 a najednou kdyz neni S2000 o popularni "parnik" ve predu tak je to sracka co....a jeste k tomu za ty penize. nechapes jak to jde tempen dopredu??? uznavam, ze je to 2,5-3 drazsi..a co. podivej se co je dneska v evo 9 a co bylo pred 5ti lety....zadni sedacky, maly brzdy.........to bylo fakt Nko jen 4x4, dneska N4 je zavodak!!! a ty sunce S2000 chybi to zasadni !turbo!. ale to si zas X lidi bude myslet ze uz to je skoro wrc, kdyz v tom bude turbo. tak a takhle se v tom budem motat donekonecka ne!!smajlík
8. 1. 2008 21:56
0 0
k cemu byly velky kity (A7) taky v postate k nicemu. na wrc to nemelo...do A6 byl zas taky velkej skok dolu.pokud se srovnavaji takhle tridy je to na hovinko. S2000 se nikdy nemelo srovnavat s zadnou N4. jsou tak takovy rozdily. kazdy ma svoje pro a proti. vis proc me se libi. pripomina mi to prave ty velky kity....ty uzasny auta s jedovatym zvukem a bugalski co na corsice dokazal naklepat s dvoukolem prdel WRCckum. proto se mi libi i trida R3. jen bych chtel aby tam byly upravy karoserie. me se ty Ska libej uz jen kdyz to vidim. Na lancery jsme si zvykli a proste tam neni ten zvuk. a jsou to maly vozy a ja jsem na mala uticka .) nejsou to sedany. jo a at me zdrnete Libi se mi SUBARU IMPREZA WRX STI (N14) taaaaak .))))))))smajlíksmajlíksmajlík
8. 1. 2008 22:02
0 0
no to se asi budem motat do nekonečna furt. ja si nemyslim že by S2 za ty prachy nejeli. Bohemka tomu dukazem. I sám V. Pech přiznal, že nečekal že jim budou dávat S2 tolik.
meca - ano, tarabus, peták a další určitě ví proč si to koupili. A rozhodně si nemyslí že je to krok zpátky. Podle mě dvě tři soutěže a pojedou bednu všichni smajlík
8. 1. 2008 22:19
0 0
davam Pechovi rok maaaaximalne 2 .))) smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama