8. 1. 2008 21:17 − 3121× − 27

Přestěhuje se příští rok Dakar do Argentiny?

Dakarská rallye se musí změnit zásadním způsobem. Bude se příští ročník konat v Africe, nebo na jiném kontinentě?

To že se v budoucnu bude muset Dakarská rallye zásadním způsobem změnit, je po zrušení letošního ročníku více než jasné. Jak moc změní slavný podnik svou tvář se dozvíme v následujících týdnech. Možní organizátoři ale o sobě dávají vědět již nyní.

Dakar bez písečných dun si v tuto chvíli asi dokáže představit málokterý z nás. Ale možná si na takovýto obrázek budeme muset již od příštího ročníku zvyknout. Po zrušení 30. Ročníku Dakarské rallye z důvodu možných teroristických útoků nás čekají velmi markantní změny.


Mnozí účastníci jsou stále ještě na cestě domů z Lisabonu a již se ozývají první zájemci o pořádání v příštím roce. Úplně prvním z nich je Argentina, která má enormní zájem o pokračování legendárního maratonského závodu. Již zítra bude v pařížském sídle FIA jednat argentinská delegace o možnostech převzetí pořadatelství dakarské rallye. V příštím týdnu by FIA měla uvolnit první informace o konání ročníku 2009. V jižní Americe by trať mohla kromě Argentiny vést i přes území Bolivie a Peru. Dalšími možnými kandidáty jsou také Čína, Rusko a Austrálie.

Komentářů celkem: 27
10. 1. 2008 17:2921
0 0
No už vidim to nadšení,až projedou posádky bývalé SSSR,očesané a okradené a co jim zbyde,jim ukradnou v Číně.To bude ten pravý vrchol.smajlík Myslim,že rally Argentina nezní vůbec špatně,ostatně už taková existuje.A že se to nebude jmenovat Dakar?A vadí vám,že IRC je IRC a ne MS?Mě teda ne.Naopak se mu MS snaží přiblížit.
10. 1. 2008 17:4622
0 0
marty66: Tady to vypadá na neznalost poměrů... Ono by to chtělo ty země nejprve navštívit, než něco takhle plácnout... Rusko, Kazachstán, Čína, to je všechno naprosto v pohodě. Velkoměsta jsou stejně "nebezpečná" a "bezpečná" všude na světě a je jedno, jestli vezmete Prahu, Londýn, Paříž, New York, Moskvu, Petrohrad, nebo Peking... Všude najdete místa, kde se není radno jen tak potulovat. Troufám si tvrdit, že takový Petrohrad není o nic nebezpečnější, než Praha, možná je na tom i líp díky přísné policii. To stejné platí o Pekingu. A rozlehlé území Asie? Rusové jsou velmi pohostinní, stejně jako Číňané. Řekl bych, že soutěž v těchto končinách bude naprosto, ale naprosto bezpečná. Koho z letitých účastníků Dakaru neokradli v Africe, v kterékoliv zemi černého kontinentu, v Asii ho neokradou. Byl jste někdy v samotném Dakaru? Nebo třeba v takovém Zueratu? Zkuste to! A jak jste přišel na to, že by Argentina po bezpečnostní stránce na tom byla lépe? Byl jste tam??? Jestli ne, tak šťastnou cestu a doufám, že Vás neokradou už na prvním letišti o všechno...
10. 1. 2008 18:1923
0 0
Já jsem o tom mluvil s těma, co Dakar jeli s Liazem a vyprávění bylo mazec. Když měl někdo vyndaný batoh a hledali ještě něco dalšího, tak stál na popruzích toho batohu. Když pak našel, co hledal, batoh byl pryč a zbyly mu pod nohama jen ty popruhy. Takže s tím Ruskem si taky myslím, že je to bezpečnější. Nejprve to chce číst. Vyšlo o Dakaru toho dost na ucelení představ. Ovšem na mém názoru, že lepší Dakar pohřbít než jet jiné trasy v jiných zemích, to nemění. nejlepší by bylo (pokud se už za rok tohle nenaplánuje), aby to skončilo a uzavřelo mnoha ucelenýma knihama o Dakaru od počátku do dneška. Pokud má začít jiný prestižní závod, ať se tak stane, jen dobře. Ale není dobré plést jednu historii s něčím jiným. Je to jako, když někdo (David Hunt a spol.) chce znovu oživit legendu LOTUS v F1. To taky jde, ale bylo by to nefér, kdyby tomu tak bylo. Stejně to vidím s Dakarem. Takově legendy si to nezaslouží.
13. 1. 2008 13:5224
0 0
Pořád mluvíte o Asii. Ale mě třeba vůbec Austrálie nepřipadá špatná. Politická situace je tam poměrně klidná. Písečné duny tam jsou taky. A to že je to daleko? Z Pekingu zpátky do Evropy to bude podobné... Nemyslíte? A navíc jiná příroda, ale hlavně "BEZPEČÍ" oproti Asii nebo Jižní Americe. Toť můj názor. Opravte mne jestli se pletu...
13. 1. 2008 17:2825
0 0
Petr M.: Stejná otázka jakou zodpověděl pan Vrátil...Kolik jelo australanů a novozélanďanů Dakar? BARRIERE VARJU a HUGHES jeli loni na motocyklech. Michael Tanaka jel ve 2005 coby mechanik Tatry s Tomečkem. Jediný známý australan byl Andy Caldecott, který na Dakaru zahynul (přitom do dakarské rallye málem vůbec neodstartoval. Do stáje rakouské továrny se dostal až v polovině prosince místo Španěla Jordiho Durana, který se zranil). Slavný motocyklista Chris Birch z Nového Zélandu taky nestartoval v Dakaru, takže ani tam to nemá smysl. DAKAR JE JENOM JEDEN a pokud se pojede v jiných zemích, nemá to smysl. A náhražky nejsou potřeba, vždyť soutěží je spousta, jen nemají popularitu a to je pořádají i slavní jezdci jako Cyril Neveu.
13. 1. 2008 18:4826
0 0
2Gill: "DAKAR JE JENOM JEDEN" souhlas, ale myslel jsem to jako náhradu s tím, že tam je podobná příroda jako v Africe, ne, že by to mělo zastoupit Dakar, natož se to po něm jmenovalo...
13. 1. 2008 19:2527
0 0
Jo z Pekingu je to taky daleko,ale aspon jedna cesta je po ose jako závod - kdezto Argentina nebo Australie je daleko na dopravu tam i zpatky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!