Vlastimil Resl - eWRC.cz
13. 1. 2008 07:31 − 2469× − 9

Problémy i poháry z Rakouska

Jako na houpačce probíhal úvodní podnik MMČR, IQ Jänner Rallye, pro posádku Lukáš Pondělíček – Monika Maříková.

Jako na houpačce probíhal úvodní podnik MMČR, IQ Jänner Rallye, pro posádku Lukáš Pondělíček – Monika Maříková. Úvodní etapa přinesla tolik problémů, kolik by stačilo snad na půl sezóny. Přesto však nakonec mají důvod ke spokojenosti. Soutěž totiž dokončili a navíc na třetí pozici ve třídě A6.

Český mezinárodní šampionát je pro Ponďu a Moniku letošní prioritou. Nemohli proto chybět v Rakousku. Těšili se na svezení na sněhu, sportovní osud jim však připravil nejednu komplikaci. „Celý pátek mě trápila střevní chřipka. Už před startem se nám navíc nepodařilo kvůli špatným startovacím svíčkám nastartovat felicii. Museli jsme auto tlačit z uzavřeného parkoviště až do servisu. Šestiminutové zpoždění pak znamenalo minutovou penalizaci. A hned na úvodní erzetě následoval výlet mimo trať při odbočení z hlavní cesty a ztráta dalších čtyřicet vteřin. Podobně jsem v tomto místě dopadl i loni. Ta zatáčka mi prostě nesedí,“ popisuje Ponďa peripetie úvodu soutěže.

Tím však trable litoměřicko-plzeňské posádky neskončily. „Po čtyřech bezproblémových měřených úsecích jsme odstartovali do zkoušky číslo 6. A přišel další problém. Prasklo nám plynové lanko. Snažil jsem se vše opravit, když v tom kde se vzal, tu se vzal, Rakušák a říká: „Mám tady garáž a v ní úplně všechno.“ Pípl dálkovým ovladačem a patnáct metrů od auta se otevřela vybavená garáž se vším potřebným. Vzal jsem šroubovák a elektrikářskou čokoládu a vše jsem sešrouboval. Sice jsem to blbě nastavil a vložku dojel na čtvrt plynu se ztrátou dvanácti minut, ale pokračovali jsme. V cíli erzety jsem nastavení dodělal. Chtěl bych mu proto na dálku moc poděkovat.“

Vzhledem k obrovské časové ztrátě, ale zároveň třetímu místu ve třídě, se Ponďa s Monikou rozhodli jet v sobotu na jistotu a pro radost. „Nemělo cenu závodit. Těšilo mě perfektně fungující auto. Snažil jsem se šetřit pneumatiky a techniku a vyvarovat se případnému sklouznutí ze stráně do lesa. Na sněhu a hrotech jsem jel poprvé a fungovaly skvěle. Naopak nevýhodu jsme měli v absenci sněhového podvozku. Celou soutěž jsme absolvovali na zvednutém asfaltovém. Třetí místo se každopádně počítá. Máme radost a také spoustu bodů,“ vysvětluje Ponďa sobotní taktiku.

Pokud vše půjde podle plánů, byl Jänner poslední soutěží s felicií. Na Valašské Rally by se měli Pondělíček s Maříkovou premiérově představit s vozem Citroën C2 R2.

Komentářů celkem: 9
13. 1. 2008 08:511
0 0
je takova pomoc legalni ?
13. 1. 2008 09:252
0 0
Nepochybně není a kdyby se to včas dozvěděl někdo od nejvíc háklivých soupeřů (např. od Minaříků nebo Tlusťáků), hned by letěl protest...smajlík
13. 1. 2008 09:443
0 0
marec .))) noooo, ale jeden z nich nestartoval .))) myslim ze, sis zrovna vzal do pusy spatny typy Minu a Tlustika.....kdyz by byl protest tak bych to videl na Kopelentovi .)))) smajlík
13. 1. 2008 09:454
0 0
to ani mi vypadlo nejak ani jeden z nich........smajlík
13. 1. 2008 09:565
0 0
to meca: A Kopelent snad v Rakousku startoval ??? Já ho nějak nestačil zaregistrovat. Rád se nechám od odborníka typu Meca poučit.
13. 1. 2008 10:306
0 0
no tak to si děláte srandu, tohle kdyby viděl Mrkvan tak se asi po.... Ponďo seš docela odvážnej že to i takhle zveřejníšsmajlík
13. 1. 2008 10:377
0 0
LJ samozrejme ze ne. registroval jsi spravnesmajlík
13. 1. 2008 10:388
0 0
Mrkvan je technik, ne? Toto by měli řešit sporťáci, ale není žalobce ...
13. 1. 2008 10:579
0 0
ale podekovani je to hezkee........smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!