1. 2. 2008 08:45 − 3302× − 56

Fotografie Mitsubishi EVO X skupiny N

Přinášíme fotografie nového Mitsubishi Lancer EVO X skupiny N od našeho japonského spolupracovníka

Na motoristické výstavě v japonském Tokiu se světu představilo Mitsubishi Lancer EVO X pro skupinu N z dílen Ralliartu. Fotografie nám poslal náš japonský spolupracovník Shigeki Tajima, kterému tímto děkujeme. Shigeki (zkráceně Shige) je jedním ze zahraničních čtenářů eWRC, a velkým fanouškem českého rally. Osobně jsem se s ním setkal na soutěži Mistrovství světa na Korsice, kdy se k nám fanouškům zdobícím zatáčku českými vlajkami hlásil slovy: „Ahoooj, jakseeee máááč“? Shige slíbil, že využije svoje kontakty v japonském motorsportu a pokusí se pro čtenáře eWRC sehnat nějaké novinky z Japonska z rally, země značek Subaru a Mitsubishi.

Nyní ale zpět k Lanceru EVO X. Automobil již má za sebou první start v roli předjezdce na loňské japonské rally. Tentokrát je to tedy značka Mitsubishi, která bude dotahovat technický pokrok nové verze Subaru Impreza STI N14, které už si svou ostrou premiéru odbylo. Technici značky se třemi diamanty ve znaku se ale netají svým očekáváním, že nová desátá evoluce Mitsubishi Lancer bude spíše revoluce.

EVO X je postavené na úplně nové globální platformě, a z Lanceru předchozí generace si sebou nese jen pozměněný motor, který byl ale patřičně posílen a vyladěn. V případě tohoto šperku se však může jednat jen o lehké přeleštění, radikální změny výkonu se v limitech stávajících pravidel očekávat nedají. Hlavní devizou nového Lancru by ale měly být jízdní vlastnosti, které se opět měly posunout k lepšímu. Nový systém na řízení trakce S-AWC, poslední generace AWD systému s redirekcí distribuce točivého momentu (s aktivním diferenciálem ACD) i brzdné síly, to vše pomůže soutěžnímu jezdci v dosažení lepších výsledků. V sériové variantě bude k dispozici i sekvenční převodovka s volbou rychlostních stupňů na volantu. V soutěžní verzi pro skupinu N ale samozřejmě zůstává manuální převodovka.

Je otázkou, jak se nové Mitsubishi Lancer EVO X uchytí, ale předchozí evoluce byly vždy alespoň malý krokem kupředu. Mitsubishi také avizovalo, že v případě úpravy pravidel pro vozy nejvyšší kategorie v Mistrovství světa v rally by uvažovalo o návratu do tohoto seriálu právě s Lancerem EVO X. Nová kategorie vozů by měla vycházet na jedné straně z upravených vozů skupiny S2000, a na druhé straně ze stávajících aut skupiny N. Jestli se ale někdy v budoucnu podaří tyto charakterem rozdílné skupiny propojit v jeden celek, aby byly vzájemně konkurenceschopné, a zda-li se FIA nakonec pro tuto variantu vrcholného vozu pro MS rozhodne, je ve hvězdách.

Foto: Shigeki Tajima

Komentářů celkem: 56
1. 2. 2008 15:52
0 0
jo ja vim co je ralliartsmajlík ja vam do toho teda nechci kecat, ale porad si myslim ze to je ta predjezdecka sunka. ja si myslim mravence, ze jsi toho uz taky videl dost! tak jen kdyz se podvas do kokpitu N4 treba na palubovku, tak tam je akorat tak, max odpojovac, cudlicky na rampu a na chladic, a tripmaster. nevim nevim, ale uz se jen podivej na uchyt volantu co tam ma treba pech, valousek, trojan.......jinak teda http://www.ewrc.cz/images/2007/wrc/jp/ww_a_177_predjezdec_1.jpg .........no nechci se hadat ale podle me to N4 rozhodne neni! todle je jen komercni ukazovadlo! jak treba trosku vypada zavodak.....aspon ze to ma hydraulickou racnu .) ale treba se fakt pletu.))) smajlík
1. 2. 2008 16:00
0 0
toto je len vystavny kus 90% plastu ako na vsetkych vystavach od specialu to ma daleko
1. 2. 2008 16:24
0 0
Hmmmmm tak jsem přečetl první odstavec a opět hmmmm zahraniční dopisovatelé na eWRC to je opravdu punc kvality. Petře ty máš ale známosti. smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
1. 2. 2008 18:21
0 0
Tohle auto stavěl nějakej japonskej truhlík.....nevěřím že by toto vyšlo z Ralliartu Japan.A mimochodem si myslím, že jsem četl v době kdy vyšla Evo X,pokud si koupíte EVO X ve verzi RS(pro přestavbu na N4), tak v něm je rám již z továrny - pokud se nemýlím tedy....kdyžtak mě opravte.Díky
1. 2. 2008 19:06
0 0
Je to tam napsaný, Group N Rally Car Tarmac Spec. Je to prostý.
1. 2. 2008 20:19
0 0
Ježíš, neřeště to tolik, to auto má půl roku do homologace. K finální verzi má určitě ještě dost daleko smajlík
1. 2. 2008 20:27
0 0
Subaru N14 je peknejsy smajlík
1. 2. 2008 20:33
0 0
Krásný auto, už se těším, až ho Ašín protáhne po RZ. Jen doufám, že první auto nebude mít rádoby pilot pan Tošovský.
2. 2. 2008 01:24
0 0
no uvidíme, nějak mě ty micáky neoslovují. Teda WRC byla krasavice to jo!smajlík
2. 2. 2008 04:19
0 0
Tak třeba ty dveře z nějaké amatérské dílničky rozhodně nejsou. Kecy o "plastech" by jste si taky mohly odpustit. Jsou snad formule jedna "plastové"?
2. 2. 2008 08:10
0 0
Všechny vozy N4 homologované po 1.1.2006 musí mít pouze klec s homologací a ne libovolnou podle přílohy J takže bych to, jak ten rám opticky vypadá vůbec neřešil.
2. 2. 2008 10:15
0 0
bennu: tak ty ses uplne mimo misu, asi jsi nepochopil o cem se dadle debata rozjelasmajlík
2. 2. 2008 12:54
0 0
Ludvík Otto. Díky za upřesnění.
2. 2. 2008 23:41
0 0
meca: To je možné smajlík. Já se vůbec těchto diskuzí účastním jen když jsem mimo smajlík.
3. 2. 2008 10:52
0 0
fakt hustysmajlík
4. 2. 2008 12:59
0 0
masakrsmajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama