22. 8. 2004 00:00 − 2303× − 0

Duval exceloval v promáčené Německé rally

Na druhé místo absolutního pořadí se po závěrečné rychlostní zkoušce druhé etapy Německé rallye propracovala posádka týmu Ford BP Francois Duval a Stephane Prévot.

Tisková zpráva – 2. etapa

Na druhé místo absolutního pořadí se po závěrečné rychlostní zkoušce druhé etapy Německé rallye propracovala posádka týmu Ford BP Francois Duval a Stephane Prévot. Týmoví kolegové Markko Märtin a Michael Park jsou s identickým Focusem WRC na čtvrtém místě.

Počasí připravilo posádkám na dnešek neskutečně obtížné podmínky. Přívalové deště zaplavily tratě a několik předních jezdců na nich havarovalo. Vyvrcholením náročného dne byly rychlostní zkoušky v bývalém vojenském prostoru Baumholder, který používala americká armáda k manévrům s tanky. Jeho cesty pokryté pískem a šotolinou jsou velmi kluzké i za sucha. Za mokra se ale mění doslova v past. Jsou lemovány četnými balvany, které číhají na potrestání sebemenší jezdcovy chyby.

Duval s Prévotem startovali do druhého dne na třetím místě se ztrátou 32 sekund na Sainze. První rychlostní zkouška byla kvůli nehodě přerušena, ale během několika dalších rychlostních zkoušek snížil Francois Španělův náskok o téměř 12 sekud. Duval byl pak druhým nejrychlejším při druhém průjezdu čtyřicetikilometrového Panzerplatte, který byl později kvůli další nehodě také zastaven. Sainz do erzety neodstartoval a komisaři mu přidělili náhradní čas. Nejrychlejší před zastavením rychlostní zkoušky byl Markko Märtin a jeho čas obdržel i španělský jezdec. Byl o 13,1 sekundy lepší, než Duvalův a Sainz tak opět zvýšil svůj náskok.

Díky skvělé jízdě na závěrečném městském okruhu v St Wendel se Duval dostal před Sainze a do závěrečného dne má před ním náskok 5,7 sekundy.

"Podmínky byly celý den obtížné a velmi podobné těm v mé rodné Belgii," říká Duval. "Pro mě byly OK, protože jsem na ně zvyklý, ale měli jsme odpoledne pár horkých chvilek. Nejprve jsem zachytil o balík trávy a poškodil jsem předek auta. Blatník se otíral o pneumatiku, ale mohli jsme ho vytáhnout pokračovat dále. Pak jsem vyjel mimo trať a najel do nějakých stromků – opět levým předkem auta.

Zítřejší erzety jsou pěkné a znovu se podobají belgickým. Během obou dnů jsem jel naplno a pokračovat tak budu i zítra. Musím se pokusit udržet Carlose za zády. Mám lepší pozici, protože budu startovat až za ním. Bude to vzrušující den," dodává.

Märtin byl po prvním dni pátý, ale během dnešní první rychlostní zkoušky neměl šanci svou pozici vylepšit. Gilles Panizzi vyjel z trati a narazil do stromu. Když Markko míjel místo nehody, viděl, že spolujezdec Hervé má v ruce tabuli SOS. Zastavil tedy u nejbližšího pořadatele s vysílačkou, aby přivolal lékařskou pomoc.

28-ti letý Estonec zajel dva nejrychlejší a jeden druhý čas a posunul se na čtvrté místo. Časové rozestupy před ním a za ním ale byly příliš velké a tak se rozhodl již odpoledne neriskovat a hlídal si svou pozici. Další druhý nejrychlejší čas zajel na večerním městské testu v St Wendel.

Ranní podmínky označil za "neuvěřitelné". "Voda se valila po cestách dolů a auto bylo každou chvíli v aquplaningu. Až na jeden případ, kdy jsem najel na bláto a sjel do pole, jsem se naštěstí udržel na trati. V takovýchto podmínkách je snadné udělat chybu a dnešek byl hlavně o přežití. Pneumatiky musíme vybírat s velkým předstihem, aniž bychom věděli, jaké bude počasí. Zákaz průzkumných posádek zase znamená, že absolutně nevíme, do čeho jedeme. Výběr pneumatik byl loterií a jsem rád, že je dnešek za námi. Bylo to opravdu těžké."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!