Severský deník I. část

V neděli vyrazila první skupina Sherlog Racing týmu směr švédský Karlstad.

V neděli vyrazila první skupina Sherlog Racing týmu směr švédský Karlstad. Cesta z Prahy přes Drážďany a Berlín do severoněmeckého přístavu Sassnitz proběhla bez nejmenších problémů, a tak se konvoj čítající obytný automobil, VW Multivan s vlekem a tréninkovou cvičkou EVO IX, nalodil ve 22:15 na trajekt. Vcelku poklidná čtyřhodinová plavba, jen s mírnými vlnkami, a kajuty pro cestující dovolily krátký odpočinek, a o půl třetí ráno jsme se již na švédském území vydali na cestu směrem na Kristineham, kde máme zajištěné ubytování. Pro ubytování jsme vybrali rodinný pension asi 20 kilometrů od Karlstadu. Cesta do servisu umístěného na kraji města nám tak bude trvat něco kolem 20 minut, což je dobré pro soutěžní posádku během rally.


Povrch superspeciálky v Karlstadu

V pondělí večer se celý tým rozhodl pro návštěvu Karlstadu, kde jsme jednak v půjčovně vyzvedli náhradní vůz pro seznamovací jízdy a dále jsme provedli administrativní přejímku. Během přejímky jsme zahlédli několik známých tváří z Mistrovství světa a pozdravili se i s Janem Kopeckým, který zde rovněž trénuje. Vedení rally je umístěno hned vedle dostihového závodiště, kde se již připravovala super rychlostní zkouška. Po letmém prozkoumání trati je vidět, že bude stejná jako v loňském roce. Povrch rychlostní zkoušky tvoří šotolina, která již byla prolévána vodou a pokud počasí dovolí bude vytvořen ledový povrch zkoušky. Počasí je jednou velkou neznámou celé rally a dost zřejmě ovlivní průběh soutěže. Zde dole v Karlstadu není po sněhu prakticky ani památky a teploty, které se během dne pohybují lehce nad nulou nedávají mnoho šancí na umělé „zalednění“. Jiná situace ale panuje nahoře v lesích, kde je všude sněhová pokrývka od 10 do cca 30 cm. Cesty jsou navíc pokryty docela silnou vrstvou ledu a pokud se zde radikálně počasí nezmění, měly by to být ideální sněhové podmínky podobné loňskému roku. Bohužel i zde ve Švédku je globální oteplení dobře patrné a na vysoké sněhové bariéry, či rychlostní zkoušky vedoucí po zamrzlém povrchu některého ze zdejších jezer již se bude nejspíš jen vzpomínat.


Příjezd k RZ 9-12

Dnes v úterý ráno se celý tým vydal na první část seznamovacích jízd. Na plánu byly zkoušky kolem Hagfors, které se jedou ve druhé etapě soutěže. Jak již jsem uvedl, tak povrch těchto zkoušek tvoří sníh a led. Na seznamovací jízdy vyrazila jednak posádka Sherlog Racing týmu, ale také „technická podpora“ ve druhém-záložním voze a obytný automobil, který slouží jako zázemí, a pro přípravu jídla během seznamovacích jízd. Harmonogram seznamovacích míst je dost našponovaný a na dlouhé vysedávání v restauraci na oběd prostor určitě není. Bohužel počasí si s námi cestou zpět do Karlstadu opět zašpásovalo a ranní krátké sněžení, které vneslo naděj na lepší sněhové podmínky bylo vystřídáno deštěm.


Příprava servisu

Večer nás ještě čeká doplnění některých materiálů a tiskovin na ředitelství rally a mechanici, kteří dorazili dnes s servisním truckem si prohlédnou servis. Pokud vše půjde podle plánu, tak by zítra měly být na pořadu dne seznamovací jízdy první etapy v oblasti Sunne. Pokusím se vám zítra přinést další informace o Švédské rally, které se letos premiérově účastní posádky Sherlog Racing teamu ve složení Josef Semerád a Bohuslav Ceplecha.


Příprava tréninkového Mitsubishi před hotelem

Komentářů celkem: 21
7. 2. 2008 16:2721
0 0
neno:a kdo by koukal na auta na přejezdu?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!