Rozhovor s Petrem Stiborem
Jeden z prvních, kdo odhalil plány na letošní sezóny v oblasti amatérské rally byl Petr Stibor, brázdící tratě RZ se Škodou 1000 MB VPRC se spolujezdkyní Janou Lindovou. Drobet jsem ho vyzpovídal…
Začneme pěkně od začátku. Jaké bylo Tvé první setkání s fantomem zvaným rallye?
První setkání bylo ještě v pravěku, kolem roku 1989, co by mechanik na Škodě 130 L v úpravě A, později jako spolujezdec a následně jako jezdec, obojí v té době s licencí.
S jakou technikou vyrazíš na tratě soutěží Rallye Cupu 2008? V jaké třídě budeš bojovat o co nejlepší umístění?
Ve třídě H3 s vozem Škoda 1000 MB VPRC s motorem 1298 ccm.
Můžeš objasnit, co znamená v názvu auta ono „VPRC“?
VPRC – Volný Pohár Rallye Car, tedy auto stavěné pro Volný pohár. Jinak samozřejmě mne okamžitě napadlo přejmenovat auto na RCRC – Rallye Cup Rallye Car, ale je to jen z recese, nebudu měnit, nechám původní název, jen možná změním EVO.
Jsi srdcem škodovkář nebo bereš svoji závodní Škodu za jedno z nejdostupnějších nářadí? Dokážeš odhadnout na kolik Tě přijde jeden závod Rallye Cupu?
Jsem srdcovej škodovkář klasické koncepce, předky mne vůbec nelákají. No a jeden závod – velice zhruba bych tipoval tak kolem 6-8 tisíc (tréninky, ubytování, jídlo, benál, startovné apod.).
Na poli amatérských soutěží je tým, pod kterým startuješ – Hnáta Racing Team – docela profláknutým seskupením. Jak jsi se do tohoto soutěžního týmu dostal?
Jsme parta starých soutěžáků ještě z dob totality a ke sklonku života jsme se opět dali dohromady. Tenkrát jsme jezdili za ČKD Kompresory pod Svazarmem, Jirka (pozn. Jiří Donát) zase pod Raitknechtkou a tak, tenkrát musel být každý někde organizovaný. Zkrátka před třemi lety mi Jirka nabídl, abych mu jel doprovod na Pardubice, tam byly samé předohraby, nějak mne to nelákalo až do doby, kdy okolo mne projela "stotříca"! Nějak mne to chytlo u srdce, rozpoutalo to šílený kolotoč shánění, práce, debat a bylo… …zrodila se "tisícovka na širokém podvozku s motorem z Feldy“. Tu tisícovku mi nabídl Jirka s podmínkou, že budu jezdit za HRT a tak jsem začal stavět.
Z jaké soutěže, kde jsi do teď startoval, jsi měl nejlepší pocit? Kde se Ti líbilo?
Asi nejlepší pocit jsem měl na soutěžích pořádaných Danem Krobem, tedy Švihov, Kramolín, Starý Smolivec.
Máš nějaký sportovní cíl, čeho by jsi chtěl dosáhnout? Kdo je Tvůj rallyidol?
Pro mne cíl, no těžko říct, třeba mít Subaru Impreza, umět s ním a závodit. Idol pro mne je „El Matadore“, tedy Carlos Sainz, z našich Jirka Sedlář, blahé paměti…
Pomáhají Ti ve Tvém závodění sponzoři? Jací to jsou? Zkus je představit.
Pomáhají, je to můj zaměstnavatel, ETC s.r.o., firma zabývající se výrobou pružin. Dále ČD Telematika, firma, která zajišťuje komunikaci Českých drah, správu PC sítí a HBB s.r.o, žárové zinkování.
Co očekáváš od Rallye Cupu 2008? Hodláš jet všechny závody? Jaké si dáváš cíle v tomto šampionátu?
No, co očekávám, především zajímavý seriál amatérských soutěží, dobře organizačně zvládnutý, zajímavé tratě a vstřícnost pořadatelů, které nebudu obtěžovat tím, že se chci svézt za rozumnou cenu s technikou mne dostupnou.
Sleduješ rally i na internetu? Co Ti chybí ve zpravodajství o rally (třeba na serveru eWRC.cz)?
Sleduji, možná by tam mohlo být víc článků o amatérských soutěžích a více fotek.
Děkuji za rozhovor.
Zdroj fotek: http://www.hrt.estranky.cz
To Romus: Tvoje chvíle taky přijdou...