5. 2. 2008 17:49 − 3273× − 17

Rozhovor s Petrem Stiborem

Proč nepředstavit i jezdce, kteří jezdí čistě na amatérské úrovni?

Jeden z prvních, kdo odhalil plány na letošní sezóny v oblasti amatérské rally byl Petr Stibor, brázdící tratě RZ se Škodou 1000 MB VPRC se spolujezdkyní Janou Lindovou. Drobet jsem ho vyzpovídal…

Začneme pěkně od začátku. Jaké bylo Tvé první setkání s fantomem zvaným rallye?

První setkání bylo ještě v pravěku, kolem roku 1989, co by mechanik na Škodě 130 L v úpravě A, později jako spolujezdec a následně jako jezdec, obojí v té době s licencí.

S jakou technikou vyrazíš na tratě soutěží Rallye Cupu 2008? V jaké třídě budeš bojovat o co nejlepší umístění?

Ve třídě H3 s vozem Škoda 1000 MB VPRC s motorem 1298 ccm.

Můžeš objasnit, co znamená v názvu auta ono „VPRC“?

VPRC – Volný Pohár Rallye Car, tedy auto stavěné pro Volný pohár. Jinak samozřejmě mne okamžitě napadlo přejmenovat auto na RCRC – Rallye Cup Rallye Car, ale je to jen z recese, nebudu měnit, nechám původní název, jen možná změním EVO.

Jsi srdcem škodovkář nebo bereš svoji závodní Škodu za jedno z nejdostupnějších nářadí? Dokážeš odhadnout na kolik Tě přijde jeden závod Rallye Cupu?

Jsem srdcovej škodovkář klasické koncepce, předky mne vůbec nelákají. No a jeden závod – velice zhruba bych tipoval tak kolem 6-8 tisíc (tréninky, ubytování, jídlo, benál, startovné apod.).

Na poli amatérských soutěží je tým, pod kterým startuješ – Hnáta Racing Team – docela profláknutým seskupením. Jak jsi se do tohoto soutěžního týmu dostal?

Jsme parta starých soutěžáků ještě z dob totality a ke sklonku života jsme se opět dali dohromady. Tenkrát jsme jezdili za ČKD Kompresory pod Svazarmem, Jirka (pozn. Jiří Donát) zase pod Raitknechtkou a tak, tenkrát musel být každý někde organizovaný. Zkrátka před třemi lety mi Jirka nabídl, abych mu jel doprovod na Pardubice, tam byly samé předohraby, nějak mne to nelákalo až do doby, kdy okolo mne projela "stotříca"! Nějak mne to chytlo u srdce, rozpoutalo to šílený kolotoč shánění, práce, debat a bylo… …zrodila se "tisícovka na širokém podvozku s motorem z Feldy“. Tu tisícovku mi nabídl Jirka s podmínkou, že budu jezdit za HRT a tak jsem začal stavět.

Z jaké soutěže, kde jsi do teď startoval, jsi měl nejlepší pocit? Kde se Ti líbilo?

Asi nejlepší pocit jsem měl na soutěžích pořádaných Danem Krobem, tedy Švihov, Kramolín, Starý Smolivec.

Máš nějaký sportovní cíl, čeho by jsi chtěl dosáhnout? Kdo je Tvůj rallyidol?

Pro mne cíl, no těžko říct, třeba mít Subaru Impreza, umět s ním a závodit. Idol pro mne je „El Matadore“, tedy Carlos Sainz, z našich Jirka Sedlář, blahé paměti…

Pomáhají Ti ve Tvém závodění sponzoři? Jací to jsou? Zkus je představit.

Pomáhají, je to můj zaměstnavatel, ETC s.r.o., firma zabývající se výrobou pružin. Dále ČD Telematika, firma, která zajišťuje komunikaci Českých drah, správu PC sítí a HBB s.r.o, žárové zinkování.

Co očekáváš od Rallye Cupu 2008? Hodláš jet všechny závody? Jaké si dáváš cíle v tomto šampionátu?

No, co očekávám, především zajímavý seriál amatérských soutěží, dobře organizačně zvládnutý, zajímavé tratě a vstřícnost pořadatelů, které nebudu obtěžovat tím, že se chci svézt za rozumnou cenu s technikou mne dostupnou.

Sleduješ rally i na internetu? Co Ti chybí ve zpravodajství o rally (třeba na serveru eWRC.cz)?

Sleduji, možná by tam mohlo být víc článků o amatérských soutěžích a více fotek.

Děkuji za rozhovor.

Zdroj fotek: http://www.hrt.estranky.cz

Komentářů celkem: 17
MPI
5. 2. 2008 18:34
0 0
Zase hezkej rozhovor, jsem rád že si amatérská rally našla cestu na eWRCsmajlík Mám takovej návrh - bylo by možný třeba u těhle rozhovorů třeba udělat nějakou tabulku ve který by byly nějaký údaje o technice (úpravy atd.)?smajlík
5. 2. 2008 18:40
0 0
pěkné, pěkné. Tito borci si zaslouží medializaci a děkuji ewrc, že nám takové příspěvky přínašejísmajlík
5. 2. 2008 18:41
0 0
...jen tak dál,konečně si někde můžu přečíst něco i z amatérskejch soutěží!!! Super!!! ...jinak bližší informace o technice by byly taky skvělí!!!!smajlík
5. 2. 2008 19:18
0 0
Jo přesně tak,plně s vámi souhlasim.Myslím si,že ty amatérské soutěže jsou kolikrát zajímavější než nějaké z vyšší kategorie a děkuji ewrc
5. 2. 2008 19:33
0 0
Taky mám radost, že konečně někdo "začal dělat do amatérů". Hlavní dík patří maevadovi, který se do toho pustil a samozřejmě i redakci za poskytnutí prostoru.
5. 2. 2008 19:54
0 0
To MPI: Tabulka s technickými údaji je dobrý nápad, zkusím to zakomponovat do dalších rozhovorů. smajlík
To Romus: Tvoje chvíle taky přijdou... smajlík
5. 2. 2008 20:50
0 0
Rád se dozvím více o amatérských soutěžích a jejich protagonistech,díky.
5. 2. 2008 20:55
0 0
Super a hlavně krastný autosmajlíksmajlík
5. 2. 2008 21:14
0 0
Kdo má zájem o technické údaje, koukněte na naše stránky,odkaz pod poslední fotkou.To cyberdog- děkuji.
5. 2. 2008 22:00
0 0
Pěkný auto, skoro by byla škoda s ním dát ránu. Ale těmto nadšencům přeji smajlíksmajlík
5. 2. 2008 23:25
0 0
Jo, pěkný článek a hezounký auto...nejlepší je ale ten název - VyPRC....smajlíksmajlík.........................To asi vznikne až se sločí jednou PcWRC a S2000 a zruší WRC................
5. 2. 2008 23:51
0 0
za všechno může meaved.smajlíksmajlík díky. jen tak dál
6. 2. 2008 09:01
0 0
Vivat eWRCsmajlíksmajlík Tento sever se mi už přede dlouhou dobou vryl pod kůži ale ted už se zažral i do srdcesmajlíksmajlík Jen at kvetou amatérské soutěže, jejich protagonisti a další články o Rallye Cupusmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
6. 2. 2008 09:02
0 0
SRY... server samozřejmě...smajlík
6. 2. 2008 10:57
0 0
Jen tak dál, je to skvělý nápad představovat jezdce amaterských rally. Díky maevade. A Petrovi přeji skvělou sezonu.smajlík
6. 2. 2008 11:16
0 0
Jen se přidám že je to paráda tato prezentace na této úrovni. Většinou jsou medializována pouze top jezdci a top technika a když jsem ještě brázdil s podobnou 1000MB rallysprinty českých tratí v H1, toto chybělo. Dobrý nápad eWRC ! smajlík
8. 2. 2008 22:49
0 0
Kde se objeví Dan Krob jako pořadatel, vše funguje na výbornou.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!