5. 2. 2008 19:26 − 3563× − 25

Colin McRae – jeho život a kariéra – IX. díl

Do konce sezóny 1998 byl Colin stále vázán u Subaru a byl odhodlán zakončit své působení u týmu dalším ziskem titulu mistra světa.

Tak dnes se vám musím omluvit, že jsem vás nechal na nový díl trochu čekat, ale teď už pojďme na to.

Colin McRae – jeho život a kariéra – I. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – II. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – III. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – IV. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – V. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – VI. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – VII. díl
Colin McRae – jeho život a kariéra – VIII. díl

Do konce sezóny byl ale Colin stále vázán u Subaru a byl odhodlán zakončit své působení u týmu dalším ziskem titulu mistra světa. Na řadě ale bylo Finsko, kde se mu nikdy nedařilo a kde ho provázela smůla. Asi to byl jeho osud, ale stejné to bylo i tentokrát. Vyhrál sice dvě z prvních čtyř rychlostních zkoušek, pak ale trefil zadním kolem pařez, poškodil zavěšení a závod pro něj skončil. Vyhrál Makinen před Sainzem, takže situace po Finsku vypadala následovně – Sainz 47 bodů. Makinen a McRae 38.


Neslavný konec ve Finsku 1998

Ani San Remo nedopadlo podle jeho představ. V první etapě si stěžoval na pneumatiky a na nastavení vozu, a tak hodně ztrácel a byl až devátý. V druhé etapě začal bojovat a propracoval se na třetí místo před Carlose Sainze. S ním sváděl boj i v závěrečné etapě. Nakonec ho sice o 1,7 sekundy porazil, ale to bylo svým způsobem vítězství i pro Sainze. Druhý v závodě totiž dojel Piero Liatti, týmový kolega Colina. Čekalo se, že si Liatti nechá dát v závěru na příkaz týmu penalizaci a pustí Colina na druhé místo. Jenže tak těsný výsledek mezi Colinem a Carlosem znamenal, že to nemá smysl. Penalizace se dává po desítkách vteřin, takže Liatti by byl buď stále před Colinem, nebo naopak za oběma.


Třetí na San Remu 1998

Klíčovým se nakonec stal závod v Austrálii. První dva dny se Colin potýkal s mnoha technickými problémy, především s poloosou, a byl až šestý. „Potřeboval jsem v Austrálii vyhrát. To se po dvou dnech zdálo prakticky nemožné, ale zabrali jsme a dvě zkoušky před cílem se ujali vedení. Pak ale přišlo jedno z největších zklamání mé kariéry. Turbo přestalo fungovat a my se propadli na čtvrtou pozici. Přišli jsme o možnost získat titul mistra světa a objevily se i slzy.“ Nebylo to ale jeho poslední australské zklamání.


V Austrálii jezdil Colin vždy naplno

Třetí závod za sebou vyhrál Makinen a dostal se do čela MS. Jeho vítězství ale provázela velká aféra. Na speciálce v Langley odstartoval předčasně a dostal minutovou penalizaci. Makinen se ale odvolal. „Na této soutěži jsou na startu světla a hodiny, Nelze sledovat oboje najednou. Řídil jsem se hodinami a jsem si jist, že jsem neodstartoval dříve.“ Tým Mitsubishi se odvolával na to, že předpisy jasně neurčují, čím se řídit. Penalizace byla nakonec zrušena a Sainz byl maximálně vytočený. „Je to skandál. Pokud porušil pravidla, měl být penalizován. Jak pak můžeme závodit, pokud neexistují pravidla?“ Toto diskutabilní rozhodnutí mělo zásadní vliv na vývoj šampionátu. Pokud by totiž penalizace zůstala, dojel by Makinen až šestý a nestal by se pak mistrem světa.

Vzhledem k tomu, že jsem k tomuto dílu nenašel konkrétní video, dáme si dvě vzpomínková. Tady je první.

Colin byl po Austrálii hodně zklamaný. „Cítil jsem se hrozně, dokonce jsem přemýšlel o tom, že doma ani nepojedu. Je třeba ale překonávat překážky a já se rozhodl, že se mým fanouškům představím naposledy se Subaru v tom nejlepším světle.“


Poslední závod se Subaru

Pro britská média nebyl duel mezi Makinenem a Sainzem až tak zajímavý, a tak si našla nové téma – rivalitu mezi Colinem McRae a Richardem Burnsem. Vše bylo podtržené i tím, že právě Burns měl nahradit Colina u Subaru. „Všichni se těšili na náš vzájemný souboj. Pro Británii bylo skvělé, že má dva zástupce mezi nejlepšími jezdci světa. Začalo se debatovat, kdo je lepší, ale já o tom samozřejmě neměl pochyby. Z Richarda se ale stal opravdu dobrý jezdec, což na závodě dokazoval.“

První rychlostní zkouška byla zajímavá z pohledu rodiny McRae, protože Colin i Alister zajeli nejrychlejší čas a dělili se o vedení v soutěži. Pak už to ale byl jen souboj mezi Colinem a Richardem. Colin měl dlouho navrch, pak mu sice na jednu zkoušku přenechal vedení, ale hned mu to zase vrátil. Na přejezdu k RZ20 ale najednou motor zastavil a byl konec. Prohlídka později odhalila, že se propálil píst. Richard Burns si dojel pro vítězství.


Wales 98

Neuvěřitelným způsobem se rozhodlo i o titulu mistra světa. Makinen hned v RZ7 havaroval na olejové skvrně a Sainzovi tak stačilo v poklidu dojet na čtvrtém místě. Byl třetí, když mu pár set metrů před cílem poslední rychlostní zkoušky vypověděl službu motor jeho Corolly. Z titulu se tak rázem radoval Makinen, potřetí v řadě. Colin Carlose litoval. „Dovedu si představit, jak se cítil. Někoho to sebere více, někoho méně. Jeho to sebralo hodně, vždyť se o další titul pokoušel léta. Bylo to kruté.“

Závěr sezóny se Colinovi vůbec nepodařil, ne ale jeho vinou. „Moje účinkování u Subaru skončilo zklamáním. Bylo to završení velkých problémů se spolehlivostí vozu. Nebýt toho, mohli jsme vyhrát poslední dva závody a slavit titul. V tom okamžiku jsem cítil, že dělám dobře, že jdu k Fordu.“


Konec u Subaru byl frustrující

Vedle toho se Colin dočkal i jinde. 17. prosince 1998 se Colinovi a Alison narodila dcerka Hollie Jane. „Narození dítěte byla obrovská zkušenost. Chtěl jsem změny ve svém životě a ty přišly. Teď už navždy.“


O pár let později – spokojená rodinka s dcerou

Příště si povíme o tom, jak Colin začal u Fordu.

Na závěr ještě slíbené druhé vzpomínkové video.

Komentářů celkem: 25
5. 2. 2008 20:17
0 0
pekne poctenicko
5. 2. 2008 20:19
0 0
jo,je to sila...Opet super vyber fotek a videii.
5. 2. 2008 20:26
0 0
Krásné to čtení, sice bych řekl že to to bylo o něco slabší než ty minulý, ale stále to nemá konkurenci nikde jindesmajlík
5. 2. 2008 20:37
0 0
Budu se opakovat: prostě skvělej "seriál", dík za něj, Shackismajlík Jen je mi s přibývajícími díly víc a víc ouzkosmajlík
Koukola J
5. 2. 2008 20:59
0 0
Není co dodat , jen jedno: proč musíme vzpomínat,proč tu nejsi s náma,Coline..............smajlík
5. 2. 2008 21:07
0 0
tak je toho méně,ale o to více mi chybí smajlík
5. 2. 2008 21:08
0 0
Skoda ze bracha Alister se vic nechytil, mel talent a mohl to nekam dotahnout. I ted jezdi mnohem vetsi motaci nez byl on..
5. 2. 2008 21:13
0 0
Colin byl boží, kdykoliv čtu tyto úterky nemůžu uvěřit tomu,že tady už není. Sakrasmajlík
6. 2. 2008 10:10
0 0
Opět skvělý článek....... smajlík
6. 2. 2008 10:29
0 0
díky za pokračování, při kterém má člověk rozporuplný pocity. přestože zbyly než ty vzpomínky ještě jednou , díky za ně smajlíksmajlíksmajlík
6. 2. 2008 10:31
0 0
Cim dal vic me mrzi, ze Colin neziskal tech titulu vic, protoze byt tehdy spolehlivost aut jako dnes, mohl byt mistrem sveta 4x za sebou...
6. 2. 2008 12:14
0 0
Nadseni strida smutek, paradni prace Šaki smajlíksmajlík
6. 2. 2008 12:39
0 0
colinek, nemyslel jsi: kdyby toho nerostriskal tolik aut........smajlík
6. 2. 2008 12:47
0 0
meca: auta měli hrozně nespolehlivý karoserie tenkrátsmajlík
ondik
6. 2. 2008 14:24
0 0
skvělá práce shacki líp to napsat už vůbec nejde a colin mi schází stále vícsmajlík
6. 2. 2008 15:05
0 0
Ono se není čemu divit, že s tím občas Colin praštil, když jel pořád takovou hranu, jak je ostatně vidět i na těch videích, ale o to zajímavější byl jeho jezdecký styl a té smůly si opravdu vybral až moc, čest jeho památce... A opravdu díky za tohle skvělé čtení!!!
6. 2. 2008 15:55
0 0
Ta "spolehlivost" se jim nějak opakuje....
6. 2. 2008 15:59
0 0
uzasný jak nekdo dokaze neco takovy naspsat.nejlepš počtení!!!smajlík
6. 2. 2008 17:53
0 0
marty66:Jo,jo,kluci od Subaru to nedoladili do teď.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama