Německo byla cenná zkušenost, míní Milan Liška

Posádka Milan Liška a Jaroslav Jugas sice nedorazila do cíle letošní Německé rallye, ale účasti nelituje.

Posádka plzeňské stáje Klub Fox Racing Milan Liška a Jaroslav Jugas sice nedorazila do cíle letošní Německé rallye, 10. podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, ale účasti nelituje. Liška soutěž označuje jako jednu z nejobtížnějších, jakou kdy v kariéře absolvoval.

Dvojice plzeňského týmu opustila rallye na začátku druhého dne. Ten začal dramaticky, úvodní rychlostní zkouška byla totiž kvůli havárii Panizziho zrušena a posádky se na start druhé sobotní erzety přesouvaly po náhradní trase. Na RZ 10, asi v polovině dvacetikilometrové trasy, zaznamenal Liška defekt pravé zadní pneumatiky.

„Jeli jsme po vojenské cestě, která byla vlastně betonka se zalitými kameny. Na začátku byly okolo silnice betonové jehlany a všichni drželi auta jen a jen na silnici. Ale po pár kilometrech už to bylo jinak a jezdilo se trávou. A tam jsme zřejmě gumu poškodili. Ovšem kde přesně, to jsem si vůbec neuvědomil,“ uvádí Milan Liška.

Jeho Proton Perth EVO VII pokračoval dál, i když už ne v takovém tempu. Asi tři kilometry před cílem zkoušky přišel druhý defekt. „To už bylo horší. Prázdná byla pravá přední. Z ní odletující kusy gumy nejprve utrhly blatník, ale pak poškodily olejový chladič. Musel jsem vypnout motor. A bylo na soutěži,“ konstatuje Plzeňan.

Liška považuje Německu Rallye i přes to, že jí nedokončil, za cennou zkušenost. Říká, byla mnohem obtížnější, než si představoval. A to už od úvodní rychlostní zkoušky vedené mezi vinicemi nad Moselou.

„Bylo to úplně něco jiného než ostatní soutěže v Německu. Trať byla hodně klouzavá. Spousta zatáček, samé řazení. Jedničku jsem tam dával, ani nevím kolikrát. To v Česku nezažiji za několik podniků. Totéž platí o používání ruční brzdy. Prostě toho jsou plné ruce i nohy. Počasí bylo každou chvíli jiné, dokonce v jednu chvíli připomínalo soutěž ve Walesu. Klobouk dolů před každým, kdo je tady v cíli,“ říká jezdec.

Liška startoval s vozem Proton Perth EVO VII upraveným pro skupinu N. Tvrdí, že asfaltová soutěž je hodně náročná i na techniku. „Měli jsme menší problémy s třetím rychlostním stupněm už během úvodní sekce. Ale asfaltové cesty vyžadují nejen hodně řazení, ale jsou také náročné na brzdy. S těmi měl potíže kde kdo. Mám naštěstí fungovaly a přitom dostávaly pořádně zabrat. První den se například jelo po trati tradičního závodu do vrchu, který se počítá do evropského šampionátu – jenže obráceně, tedy s kopce,“ sděluje plzeňský pilot, který se na trať Německé Rallye vydal poprvé v kariéře.

Start a cíl soutěže byl ve starobylém městě Trevír (Trier). Plzeňan říká, že atmosféra, jaká ve městě panovala během rallye byla neuvěřitelná. Startovní rampa byla v historické městské bráně a vozy se od startovní rampy doslova probíjely davem fanoušků.

„Už jsme toho zažil hodně, ale tolika autogramů jsem ještě nikdy nedával. Lidé si před auta téměř lehali, jen aby je zastavili a získali do programů podpisy posádky. Špalír fanoušků byl snad kilometrový. Je vidět, že tohle je oblast, kde automobilovému sportu lidé hodně fandí. Byli v hojném počtu i okolo erzet. Druhý den jich ale bylo ještě více. To se mně moc líbilo,“ doplňuje šestačtyřicetiletý Milan Liška.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!