16. 2. 2008 07:35 − 3424× − 30

31. ročník ankety o Zlatý volant

Mezi soutěžními jezdci se v roce 2007 prosadil stejně jako o rok dříve úspěšný účastník mistrovství světa v rallye Jan Kopecký.

Tomáš Enge v pátek podeváté v kariéře převzal Zlatý volant. Jediný český automobilový jezdec, který se představil v závodě formule jedna, vyhrál v 31. ročníku novinářské motoristické ankety kategorii závodů na okruzích. Podruhé se součástí slavnostního vyhlašování, jež se tentokrát konalo v pražském hotelu Hilton, stala i anketa o Zlatá řidítka určená motocyklovým jezdcům, kterou zcela ovládl Lukáš Pešek.

Pešek, čtvrtý muž loňského světového šampionátu třídy do 125 ccm, získal 257 bodů a druhého Romana Michalíka porazil o propastných 192 bodů. Za evropským mistrem v enduru skončil na třetím místě plochodrážník Lukáš Dryml.

Mezi soutěžními jezdci se v roce 2007 prosadil stejně jako o rok dříve úspěšný účastník mistrovství světa v rallye Jan Kopecký. Nejlepším vrchařem je vicemistr Evropy Petr Vojáček. V mimořádně nabité konkurenci v disciplínách autokros a rallyekros nakonec triumfoval stejně jako v předešlých dvou letech úřadující kontinentální autokrosový šampion Petr Bartoš. Tomáš Pivoda pak nenašel přemožitele mezi motokáristy.

Cenu Elišky Junkové pro nejlepší závodnici si odnesla první dáma evropských vrchů Gabriela Jermanová. Cena Jiřího Sedláře pro nejúspěšnějšího jezdce do 23 let věku ozdobí vitrínu formulového pilota Josefa Krále, který jinak skončil druhý za Engem. Spolujezdcem roku se stal Kopeckého navigátor Filip Schovánek, který tak také dokázal navázat na svůj předešlý triumf.

Nejrychlejším mužem mezi českými závodníky se v roce 2007 stal Jan Charouz, který při čtyřiadvacetihodinovce Le Mans absolvoval jedno kolo průměrnou rychlostí 227,368 km/h a získal díky tomu ocenění Speed Award. Cenu Zdeňka Vojtěcha, která je určena osobnosti, jež se výrazným způsobem zapsala do dějin českého automobilového sportu, tentokrát získala legenda domácí rallye sedmdesátých a osmdesátých let Václav Blahna.

Mezi téměř stovkou přihlášených fotografií v soutěži Zlaté oko 2007 byl porotou jako nejlepší vybrán snímek Souhvězdí velkých a malých závodních vozů autora Martina Straky.

31. ročník ankety o Zlatý volant:

Závody na okruzích: 1. Tomáš Enge 190 bodů, 2. Josef Král 111, 3. Erik Janiš 99, 4. Jan Charouz 85, 5. David Vršecký 63, 6. Adam Kout 56.

Rallye a maratóny: 1. Jan Kopecký 247, 2. Martin Prokop 150, 3. Václav Pech 124, 4. Aleš Loprais 107, 5. Roman Kresta 37, 6. Josef Peták 25.

Závody do vrchu: 1. Petr Vojáček 227, 2. Otakar Krámský 112, 3. Dušan Nevěřil 76, 4. Miroslav Jakeš 57, 5. Dan Michl 41, 6. Milan Svoboda 34.

Autokros a rallyekros: 1. Petr Bartoš 196, 2. Tomáš Kotek 135, 3. Ladislav Hanák 79, 4. Jaroslav Hošek 61, 5. Roman Častoral 49, 6. Jaroslav Kalný 38.

Motokáry: 1. Tomáš Pivoda 91, 2. Zdeněk Gróman 59, 3. Patrik Hájek 47, 4. Lucie Panáčková 29, 5. Libor Toman 23, 6. Martin Tlustý 18.

Cena Elišky Junkové (pro nejlepší ženu): Gabriela Jermanová.

Cena Jiřího Sedláře (pro jezdce do 23 let): Josef Král.

Cena Zdeňka Vojtěcha (za přínos motoristickému sportu): Václav Blahna.

Spolujezdec roku: Filip Schovánek.

Speed Award: Jan Charouz – 227,368 km/h, 17. června 2007, 24 hodin Le Mans.

2. ročník ankety o Zlatá řidítka: 1. Lukáš Pešek 257, 2. Roman Michalík 65, 3. Lukáš Dryml 54, 4. Libor Podmol 49, 5. Víťa Kuklík 44, 6. Karel Abraham 38.

3. ročník fotografické soutěže o Zlaté oko: Souhvězdí velkých a malých závodních vozů – Martin Straka.

Komentářů celkem: 30
19. 2. 2008 08:2721
0 0
Vojto, jsou ty důvody publikovatelné? Já třeba znam Pepu Petáka osobně už od dob kdy jezdil sidecary, ale nemyslim si, že je lepší jezdec než Prst.
Zajímalo by mě to. Díky za odpověď.smajlík
19. 2. 2008 09:1222
0 0
Nechtěl bych se o tom příliš šířit, ale byl jsem osobně v Irsku. O Martinových jezdeckých kvalitách není vůbec žádný pochyb a vždycky jsem říkal, že celý jeho tým a Martin sám postupuje krok za krokem správně a jeho program má hlavu a patu. Tím, co bylo okolo jeho nepřipuštění na start v Irsku si ale dost uškodil nejen v očích poučené veřejnosti a novinářů, ale hlavně lidí od FIA a důležitých lidí v MS. Víc se o tom šířit nechci a Martin ví, že si tu pošramocenou pověst musí co nejrychleji napravit. Právě kvůli tomuto jsem ho nedal výš. Jak říkám, jestli to byla opravdu jen hloupá chyba, Martinův čas ještě určitě přijde a Zaltý volant si pak jistě zaslouží.
19. 2. 2008 10:2823
0 0
Ve výsledcích anktey jsem viděl pouze jméno Loprais, tak mě automaticky napadl Karel. Neuvědomil jsem si, že se může jednat o Aleše. To je moje chyba uznávám. Jak jsem uvedl, Dakar mám rád a uznávám, že si to Aleš Loprais zaslouží. Takže ano, trochu jsem se seknul. Omluva z mé strany.
19. 2. 2008 10:3824
0 0
nemyslím si, že by anketa Zlatý volant měla být o nějakých sympatiích a pověsti, jak píše pan Štajf, ale o tom co který jezdec za uplynulý rok dokázal. A vyhrát závod v IRC a skončit celkově třetí je největší úspěch loňské sezóny.
19. 2. 2008 10:4125
0 0
a to lobování tam určitě bylo, když se mohlo v anketě objevit i jméno Trněný..
19. 2. 2008 11:3126
0 0
Leone, určitě jsi myslel JRC, ne IRC smajlík
19. 2. 2008 15:0427
0 0
2 leon leon: V tom s Vámi nesouhlasím. Myslím si, že právě anketa Zlatý volant by měla být nejen o sportovním výsledku, ale celkově o tom kterém závodníkovi, jaký je to člověk, v jakých podmínkách dokázal to, co dokázal a právě o jeho pověsti. I z toho důvodu pořadatel ankety (agentura Sport-press) vybírá hlasující tak, aby to byli lidé, kteří dané závodníky znají i z jiných stránek, než jen podle výsledků, které si mohou přečíst v novinách. V ankteě, která hodnotí pouze výsledky ať hlasuje veřejnost, tj. sportovní a motorističtí fandové. V takové anketě by klidně Martin Prokop zvítězit mohl. Toť pouze můj osobní názor, nicméně podle něj jsem v anketě hlasoval a mám na to plné právo, stejně jako dalších asi 30 hlasujících. Na druhou stranu nemám sebemenší povinnost svůj hlas někomu vysvětlovat a před někým jej obhajovat, každopádně tak zde činím. Každý můžeme na věc mít svůj názor a navzájem spolu nesouhlasit.
19. 2. 2008 16:3828
0 0
Anketa musí být vždy trochu - vlastně spíš dost - zjednodušující a měřit hrušky s jablky (WRC/MČR/JRC/výsledky/osobnost/...) nemůže být než subjektivní, takže oceňuji pana Štajfa, že nám svůj názor řekl, zvlášť poté, co se mu zde dostalo dosti nezdvořilého označení.
Já třeba do jisté míry chápu i ty jezdce, kteří se snažili ovlivnit výsledky. U někoho to může být ješitnost, jiný se třeba snaží najít jakoukoliv cestu pro to, aby přesvědčil své sponzory a mohl jezdit... My třeba máme takovou srandovní anketu Právník roku, tam nejsou k dispozici ani ty jasně měřitelné výsledky, a to byste se divili, jak se někteří "v zákulisí" snaží.
19. 2. 2008 16:4029
0 0
P.S. Vypadlo mi slovo "ale" za slovy "jiný se". I když pro ješitnost bych asi taky měl mít pochopenísmajlík
19. 2. 2008 20:0930
0 0
Po přečtení této diskuse mi to nedalo, abych také nepřispěl svým názorem. Nechci snižovat kvality Martina Prokopa, jistě mu starty v MS daly mnoho, ale jak ho vůbec může někdo porovnávat s Kopejdou ??? Kopejda bojoval s obstarožní fabii, která už jako nová byla prachbídná, se světovou špičkou. Martin s top technikou v JRC prohrál v šampionátu s jedinými borci se srovnatelnou technikou. Kolikátý asi podle Vás měl skončit ? Vždyť za ním skončili pouze mladíci s minimem zkušeností a piloti s technikou R2. A Ášín v konfrontaci s Krestou stíhá jen výjimečně, takže ani jeho bych tam neprosazoval. Roman startoval sporadicky, takže Kopejda byl jediná rozumná volba. Žádná anketa nemůže být stoprocentně objektivní, protože těžko někdo ocení ať už sebelepší výkony borců se slabšími vozy, ale Kopejda je opravdu oceněn oprávněně.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!