Suzuki SX4 S2000 na jaře na testovací tratě
Suzuki World Rally Team letos vyrazil do svého premiérového plného ročníku v elitní světové kategorii WRC. A nutno říct, že začátek sezóny jim vyšel na jedničku. V obou soutěžích dokázali piloti svůj nový speciál umístit na bodech a body si také oba borci PG Andersson a Toni Gardemister připsali na svá jezdecká konta. V souvislosti s budoucností světového šampionátu se však dost hlasitě skloňuje kategorie Super 2000, z níž by měla budoucí WRC vycházet. Suzuki proto nehodlá ve vývoji zaspat a kromě stále vyvíjeného speciálu WRC připravuje na bázi modelu SX4 i vůz Super 2000.
Tato žhavá novinka by měla spatřit světlo světa na jaře. První testy nového speciálu jsou naplánovány někdy na konec března nebo začátek dubna. Zatímco se Andersson s Gardemeisterem naplno věnují světovému šampionátu, do nového vozu usedne maďarský pilot Robert Bútor. Ten je jedním z nejlepším a také nejoblíbenějších pilotů země paprik a klobás. Dost dlouhou dobu pilotoval v domácím mistrovství vůz Citroën Saxo Kit Car. Před dvěma roky z něj přezbrojil do elitní kategorie WRC, ovšem se Škodou Octavia se mu příliš nedařilo a vloni se vrátil zpět k dvoukolkám.
Už se však nevrátil ke značce Citroën, nýbrž zamířil k Suzuki Sport Europe, které má právě v Maďarsku své sídlo. Ve své kategorii samozřejmě i tak těžko hledal rovnocenného soupeře a znovu zde kraloval. V závěru roku se vydal do Švýcarska na Rallye du Valais, kde se Swiftem Super 1600 obsadil druhou příčku v rámci třídy A6. Letos by se měl se stejným speciálem objevit v IRC hned třikrát. Znovu se hodlá vydat do Švýcarska, ovšem ještě předtím okusí Barum Rally a některou ze dvojice Portugalsko nebo Ypres. Daleko nejzajímavější pro něho jistě budou testy nového speciálu Suzuki SX4 Super 2000, který by měl do soutěží vyrazit až příští rok. Není tomu ale tak dávno, kdy při prezentaci plánů ohledně tohoto speciálu Monster Tajima zmiňoval jako první ostré nasazení Rally New Zealand.
Dík... (pravda technika se posunula, to ale hold nikdo nezastaví)