19. 2. 2008 16:24 − 2827× − 13

Suzuki SX4 S2000 na jaře na testovací tratě

Novinka na poli vozů specifikace Super 2000 značky Suzuki je již připravována a s přicházejícím jarem se vydá na testovací tratě.

Suzuki World Rally Team letos vyrazil do svého premiérového plného ročníku v elitní světové kategorii WRC. A nutno říct, že začátek sezóny jim vyšel na jedničku. V obou soutěžích dokázali piloti svůj nový speciál umístit na bodech a body si také oba borci PG Andersson a Toni Gardemister připsali na svá jezdecká konta. V souvislosti s budoucností světového šampionátu se však dost hlasitě skloňuje kategorie Super 2000, z níž by měla budoucí WRC vycházet. Suzuki proto nehodlá ve vývoji zaspat a kromě stále vyvíjeného speciálu WRC připravuje na bázi modelu SX4 i vůz Super 2000.

Tato žhavá novinka by měla spatřit světlo světa na jaře. První testy nového speciálu jsou naplánovány někdy na konec března nebo začátek dubna. Zatímco se Andersson s Gardemeisterem naplno věnují světovému šampionátu, do nového vozu usedne maďarský pilot Robert Bútor. Ten je jedním z nejlepším a také nejoblíbenějších pilotů země paprik a klobás. Dost dlouhou dobu pilotoval v domácím mistrovství vůz Citroën Saxo Kit Car. Před dvěma roky z něj přezbrojil do elitní kategorie WRC, ovšem se Škodou Octavia se mu příliš nedařilo a vloni se vrátil zpět k dvoukolkám.

Už se však nevrátil ke značce Citroën, nýbrž zamířil k Suzuki Sport Europe, které má právě v Maďarsku své sídlo. Ve své kategorii samozřejmě i tak těžko hledal rovnocenného soupeře a znovu zde kraloval. V závěru roku se vydal do Švýcarska na Rallye du Valais, kde se Swiftem Super 1600 obsadil druhou příčku v rámci třídy A6. Letos by se měl se stejným speciálem objevit v IRC hned třikrát. Znovu se hodlá vydat do Švýcarska, ovšem ještě předtím okusí Barum Rally a některou ze dvojice Portugalsko nebo Ypres. Daleko nejzajímavější pro něho jistě budou testy nového speciálu Suzuki SX4 Super 2000, který by měl do soutěží vyrazit až příští rok. Není tomu ale tak dávno, kdy při prezentaci plánů ohledně tohoto speciálu Monster Tajima zmiňoval jako první ostré nasazení Rally New Zealand.

Komentářů celkem: 13
19. 2. 2008 17:111
0 0
Tak začátek sezóny na jedničku si tedy představuji trochu jinak... (vypydá to jako by všechny v minulosti debutující WRCa byly na tom hůř-ano byly, ale ne všechna)
19. 2. 2008 17:332
0 0
Wladimeer: Nezapomeň také, že aut jede víc (Stobarty+pár soukromníků) a taky ten čas co už utekl. Ano, jsou tam ve vedení lidi, co mají zkušenost s WRC, ale ne s tímto autem a informace před rokem je stará. Podle mě Suzuki je skvělá v prvních dvou závodech smajlík Rally je už dnes technicky skoro tam co F1 a podívej na zbrusu nové týmy a ani Toyota s obrovským rozpočtem není úspěšná. Pravdou ale je, že i jí se premiérový rok zdařil na jedničku.
19. 2. 2008 17:363
0 0
Suzuki bude mít pojištěný všechny hlavní třídy..WRC, S2000 ,S1600,..ty nic nerozhodí smajlík
19. 2. 2008 17:444
0 0
Gill: Trošku tomu nerozumím, jak s tím souvisí Stobart a soukromnící (beru to z pohledu nasazení nového WRCa továrnou (ne nové evoluce)) a taky ta "rok stará informace"
Dík... (pravda technika se posunula, to ale hold nikdo nezastaví)
19. 2. 2008 17:515
0 0
Ty budou mít aut :D
19. 2. 2008 17:576
0 0
Wladimeer: Myslím tím Nandana a spol., že za rok než se dalo auto do pohybu, už ostatní byli dál a oni neměli nejnovější poznatky a ty auta...WRC jezdí letos více než loni a auta jsou čím dál spolehlivější.
19. 2. 2008 18:087
0 0
Nandan už u týmu není. Podle všeho měl jiné představy než Japonci...
krb
19. 2. 2008 18:158
0 0
ROBI ZE SUZUKI JEZDIL I V ROCE 2006 TAKŽE S DVOUKOLKAMA JEZDIL I PŘED DVOUMA ROKY smajlík JEZDIL S BÍLO-MODRÝM IGNÁCEM A LÍTAL SNÍM VÍC JAK JEZDCI S WRC smajlík
19. 2. 2008 18:299
0 0
Pred par hod. som to pisal do ineho fora! - Butor jazdil s Octaviou WRC v roku 2005 a v polovičke sezóny ked po štyroch pretekoch mali len dve(2) bezproblémové RS-ky sa vrátil k citroenu a všetky štarty vtedy vyhral. V roku 2006 zavodil s Ignisom a stal sa majstrom v S1600 vlani zo Swiftom to uz je OK. (http://www.butorrobi.hu/team_robi.htm)
19. 2. 2008 18:4510
0 0
tak suzukaci, pred vami klobuk dolu!!! tomu sa uz hovori rozhodit siete...smajlík
19. 2. 2008 21:4011
0 0
Asi maji dost penízků na rozhazování.I kdyz S1600 pokud se nepletu tak nevyvíjí přímo hlavní tým.
19. 2. 2008 22:2012
0 0
Mno když nejsou peníze na to aby bylo víc týmů v A8 tak ať se aspoň přidá co nejvíc automobilek do super 2000 ,ono až se zruší wrc a vlítnou do toho továrny tak to zase dojde dost daleko tak aspoň bude startovní pole pestřejší o nějaký to autosmajlík
20. 2. 2008 10:5413
0 0
Po zrušení skupiny B a začátku A8 to taky vypadalo na katastrofu pro MS. A všichni vidíme kde jsou dnes. S2000 bych předem rozhodně nezatracoval. Chce to čas a uvidíme kam to dospěje po vstupu automobilek.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!