Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 5

Druhým vozem Škoda Fabia WRC, který byl u premiéry, byla karoserie s pořadovým číslem 05 a registrační značkou 3S3 1942.

Druhým vozem Škoda Fabia WRC, který byl u premiérového nasazení tohoto modelu, byla karoserie s pořadovým číslem 05 a registrační značkou 3S3 1942. Tento vůz se počtem svých startů řadí k těm nejvíce vytíženým. Ale hezky postupně…

Svoji soutěžní premiéru si tato fabia odbyla 25. 7. 2003 na Německé rally a do jejího kokpitu usedl francouzský jezdec Didier Auriol. Velmi očekávaná premiéra ovšem nedopadla nikterak slavně, neboť fabia byla sužována dětskými nemocemi a nakonec nedorazila ani do cíle první etapy. Důvodem byla porucha motoru. V době odstoupení se Auriol držel na 16. místě.

Další soutěží byla Finská rally, opět s Auriolem. Díky zdravotním problémům jezdce však vůz absolvoval pouze shakedown a večerní superspeciálku a do vlastní soutěže vůbec nezasáhl.

V roce 2004 absolvoval vítězně německou Saarland rally, tentokrát s Arminem Schwarzem. Pro následující soutěž ve Finsku byl do týmu Škoda Motorsport angažován domácí jezdec Jani Paasonen, který odstartoval právě s tímto vozem. Nováček za volantem škodovky dosáhl pro tým nejlepšího umístění Fabie WRC v MS, kterým bylo vynikající a pro mnohé překvapivé 6. místo. Je zajímavé poznamenat, že toto umístění dokázal překonat až náš Jan Kopecký, a sice pátým místem ve Španělsku 2006, později ještě v Německu 2007. Jani Paasonen byl po právu vyhlášen „Hvězdou rally“.

Na tento senzační výsledek ovšem nedokázal na následující Německé rally navázat Roman Kresta, který sice bojoval v popředí výsledkové listiny a po první etapě mu patřilo skvělé 7. místo. Na první rychlostní zkoušce druhé etapy bohužel havaroval a poškodil zavěšení kol svého vozu. Nejednalo se sice o vážnou závadu, ovšem do servisu zbývalo 80 km a tři rychlostní zkoušky, takže byl nucen svou fabii odstavit.

Posledním startem v tomto roce byla Britská rally, kde se za volant vrátil „hrdina z Finska“ Jani Paasonen. Fanoušci od něj čekali podobný výkon jako na Finské rally, ale Jani za svým výkonem z Finska tentokrát zaostal a v polovině druhé etapy byl dokonce nucen odstoupit pro poruchu spojky z průběžného 12. místa.

Před sezónou 2005 byla tato fabia prodána do českého týmu Juka Motorsport. Prvním jejím startem mimo tovární tým byla Rally Oberland (D), kde s ní Matthias Kahle obsadil 7. místo. Následující dvě soutěže německého mistrovství – Welfen rally a Rally Vogelsberg – dokázal Kahle vyhrát, na Sachsen rally ho zastavila technická závada. Chuť si spravil na Rally Saarland, kterou vyhrál. Před červencovou Eifel rally, na které Matthias opět zvítězil byla fabia opatřena novou registrační značkou 3U0 3863. Sezonu 2005 zakončil německý pilot vítězstvími na Castrol rally a Lausitz rally.


Eiffel Rally 2005

Rok 2006 absolvoval tento vůz opět německý šampionát, tentokrát nově vzniklý DRS (Deutsche Rally Serie). Pilotem byl znovu Matthias Kahle. Na zahajující soutěži, Sachsen rally, obsadil 5. místo, v Erzgebirge rally a Helfenstein rally zvítězil.

Tento rok Kahle absolvoval také jednu soutěž MS, a to domácí Německou rally. Štěstí mu však nepřálo, neboť byl nucen odstoupit pro technickou závadu svého vozu.

Následovala znovu dvě vítězství na Niederbayern rally a Rally Thuringen. Posledním startem Matthiase byla Lausitz rally, kde skončil na 8. místě. Při Setkání mistrů v Sosnové (ne však v sobotu kdy se oficiálně závodilo, ale den předtím) se s touto fábií svezl švédský jezdec Barry Johnson. V prosinci s tímto vozem startoval Tamás Turi na maďarské Mikulas rally, odstoupil však pro technickou závadu. Tento start Turiho byl jen testem na sezónu 2007, kdy tento pilot startoval v celém maďarském šampionátu.


Mikulas Rally 2006

Lepší vstup do sezóny 2007 si Turi nemohl přát, neboť hned první soutěž, Eger rally, dokázal vyhrát. Následovalo 3. místo na Miskolc rally, na Duna rally znovu zvítězil. Rally Szombathely dokončil na 3. místě a ve Veszprému skončil druhý.

Dosud poslední rally tohoto vozu je Hungária rally, kde Turi havaroval v souboji o první místo a vůz docela dost poškodil.


zdroj: www.saca.hu

V nejbližší době tento vůz pravděpodobně změní svého majitele (nyní Juka Motorsport), protože v únoru 2008 se na stránkách www.rallycarsforsale.net objevil inzerát k jeho prodeji za 240 000 €.

Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 5 mimo MS
2004Saarland (D) Schwarz1.
prodáno – leden 05
2005Oberland (D) Kahle 7.
2005Welfen (D) Kahle 1.
2005Vogelsberg (D) Kahle 1.
2005Sachsen (D) Kahle tech. z.
2005Saarland (D) Kahle 1.
3U0 3863
2005Eifel (D) Kahle 2.
2005Castrol (D) Kahle 1.
2005Lausitz (D) Kahle 1.
2006Sachsen (D) Kahle 5.
2006Erzgebirge (D) Kahle 1.
2006Helfenstein (D) Kahle 1.
2006Niederbayern (D) Kahle 1.
2006Thuringen (D) Kahle 1.
2006Lausitz (D) Kahle 8.
2006Mikulas rally (H) Turi tech. z.
2007Eger rally (H) Turi 1.
2007Miskolc rally (H) Turi3.
2007Duna rally (H) Turi 1.
2007Szombathely (H) Turi 3.
2007Veszprém (H) Turi 2.
2007Hungária rally (H) Turi havárie

Více fotek a odkazy na konkrétní časy v jednotlivých závodech najdete na stránkách eWRC-results.com.

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 5.

Komentářů celkem: 13
28. 2. 2008 20:451
0 0
pekne rozpravanie tesim sa na dalsiu fabku. smajlík
28. 2. 2008 20:492
0 0
tak co kuci bude zas nejaka prestrelka .)))
28. 2. 2008 21:273
0 0
Dneska mi nabourali Rapida, tak jdu vybrat kasičku a jdu do JuKa koupit si nové auto... smajlík Fabii WRC jentak někdo v Čechách (bohužel)nemá... smajlík
28. 2. 2008 21:304
0 0
Tahleta Fabka má asi nejvíce věnců ze všech. A těch prvních míst - neskutečné. By mě zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR u dalších Fábek chybu.smajlíksmajlík
28. 2. 2008 21:405
0 0
Hrazda: Ostatni jezdily MS
28. 2. 2008 21:556
0 0
ako WRC je to krasne auto skoda ze ho uz neuvidime v rukach kopeckeho v MS smajlík
28. 2. 2008 22:457
0 0
To byla naše Rumburská Fábkaaaaa peckaaa smajlíksmajlík
28. 2. 2008 23:488
0 0
jo, jo, taky jsem ji parkrát u nadraží viděl smajlík
pm4
29. 2. 2008 07:449
0 0
Přesně tak naše Rumburská Fábka,loni se při nějáké svatbě proháněla po Rumburku jak na RZ.. smajlík)
29. 2. 2008 07:5710
0 0
všiml jsem si, že na první fotce s Auriolem má auto výfuk na levé straně, ale na poslední fotce má auto již výfuk napravo, znamená to, že vůz byl během let přestavěn na EVOII...?
29. 2. 2008 14:4711
0 0
steti: Mrkni na úvodní díl seríálu - je to vysvětleno v tom odstavci nad třetí fotkou od konce. Tady je odkaz http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=7716
8. 3. 2008 11:2212
0 0
60000000 za starou fábku to je trochu moc ne?????
23. 3. 2008 11:3613
0 0
maleky:.....máš tam o jednu nulu navíc.....smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!