Numedalsrally – komentář
Dosavadní část norského šampionátu se nesla ve znamení atraktivních duelů mezi největšími mladými hvězdami této země. Zatímco v úvodní soutěži exceloval úřadující mistr Mads Østberg se Subaru Impreza WRC, ve druhé jej potkala smůla v podobě defektu. To samé vyřadilo z boje o vítězství v první soutěži i jeho hlavního rivala Andrease Mikkelsena s Fordem Focus WRC. Oba dva se tak ustálili na stejném počtu bodů, zatímco z jejich smůly vytěžil Andres Grøndal s dalším Subaru Impreza WRC. Ten jejich tempu ani jednou nestačil, ale dvakrát se mohl radovat ze získaného stříbrného postu.
Vystoupení na bednu zatím dalším jezdcům zůstalo uzavřeno, ačkoliv se jich v boji o toto umístění pravidelně utkává velké množství. Se třetím Subaru Impreza WRC je to otec Madse Morten Østberg, s Peugeotem 307 WRC z francouzského týmu Bozian pak Christian Andresen. Dvě Škody Fabia WRC Jana Kopeckého zamířily do stáje Bernharda Kongsruda, jenž jednu z nich i sám pilotuje. Druhou pak přenechal Tordu Linnerudovi.
Se starším Fordem Focus WRC soutěží Christian August Selmer a s podobným speciálem se nyní představil i Thomas Kvam. Ve skupině N zatím jasný prim sehrává bývalý účastník JWRC Martin Sternshorne, i když mu je těžkým soupeřem například nám dobře známý Eyvind Brynildsen (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).
Do Numedalsrally nastoupil ve větším stylu mladý Østberg, byť na krátké první zkoušce dokázal svému největšímu rivalovi Mikkelsenovi ujet jen o čtyři desetiny. Ve druhé zkoušce pilot Fordu trochu přidal a rázem se ocitl v těsném jednodesetinovém vedení. Na to však Østberg zareagoval nejlépe jak mohl a jasným vítězstvím v RZ 3 vrátil výhodu na svou stranu. Dokonce se již dokázal vymanit z desetinkových rozmezí a najel si na soupeře celé 3 sekundy. Zbylí soupeři se pomalu ale jistě vzdalovali, třetí Grøndal již zaostával o půl minuty.
Ve čtvrtém testu zajel pro změnu nejlepší čas historicky nejmladší bodující jezdec v MS Mikkelsen a stáhnul své manko na 1,9 sekundy. Vzhledem k tomu, že byly následující dvě zkoušky kvůli příliš vysokým rychlostním průměrům z prvních průjezdů zrušeny, nastupovali do závěrečného klání oba hlavní rivalové s nezměněným časovým rozestupem.
A nebyla by to správná norská soutěž, aby zde opět nedošlo u jednoho z hlavních aspirantů na vítězství k defektu. Ten pro tentokrát postihnul Mikkelsena, který ovšem ze svého tempa nepolevil a s vozem létajícím z jedné strany na druhou se i nadále o vítězství hrdinně bil. A nakonec i díky problémům na Østbergově Subaru, u kterého nefungující centrální diferenciál také způsobil výraznou změnu chování, získal druhý domácí triumf v řadě. Úřadující mistr země si soutěž příliš nevychutnal, když jej ještě před stávkujícím diferenciálem pořádně pozlobila i převodovka.
Svou soutěž si stejně jako v předešlých dvou případech jel Grøndal, který nebyl nikým ohrožován ani sám nikoho před sebou neohrožoval. Nikdo z vedoucího dua však tentokrát výrazně nezaostal a tak se jezdec Subaru musel spokojit se ziskem bronzu. Minutu za bednou zůstal Linnerud podruhé pilotující Fabii WRC, zatímco jeho týmový kolega obsadil až sedmou pozici. Ve skupině N se znovu radoval Sternshorne.
Pořadí v cíli: | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Andreas Mikkelsen/Ola Fløene | N | Ford Focus RS WRC 06 | 44:13,1 |
2. | Mads Østberg/Ole Kristian Unnerud | N | Subaru Impreza WRC S12B | +6,1 |
3. | Anders Grøndal/Maria Andersson | N/S | Subaru Impreza WRC S10 | +54,1 |
4. | Tord Linnerud/Ragnar Engen | N | Škoda Fabia WRC | +1:54,4 |
5. | Morten Østberg/Christian Østberg | N | Subaru Impreza WRC S10 | +2:14,7 |
6. | Christian Andresen/Morten Erik Abrahamsen | N | Peugeot 307 WRC | +2:34,9 |
7. | Bernhard Kongsrud/Henning Isdal | N | Škoda Fabia WRC | +3:00,8 |
8. | Martin Stenshorne/Ove Johnny Andersen | N | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:37,0 (1. N4) |
9. | Bernt Kollevold/Thomas Myhre Hansen | N | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:58,6 (2. N4) |
10. | Thomas Kvam/Stian Johnsen | N | Ford Focus WRC | +4:12,9 |
Stav šampionátu: 1. Mikkelsen 78, 2. Mads Østberg 71, 3. Grøndal 64, 4. Andresen 33, 5. Morten Østberg 31, 6. Linnerud 30
http://videos.streetfire.net/video/56dc0bf7-7b38-4232-b20f-9a53011cd353.htm