Mitsubishi: návrat do MS po změně pravidel možný

Nové technické předpisy v Mistrovství světa by mohly přilákat tým Mitsubishi zpět do nejvyšší kategorie automobilových soutěží

Nové technické předpisy v Mistrovství světa by mohly přilákat tým Mitsubishi zpět do nejvyšší kategorie automobilových soutěží. Na konci března bude FIA rozhodovat o důležitých změnách pravidel, které mají ulehčit továrním týmům návrat do MS. Již od roku 2009 bude stávajícím vozům WRC snížen výkon a vozy Super 2000 by měly být nově vybaveny turbodmychadlem. Od roku 2011 budou oblíbené vozy WRC tak jak je známe z tratí MS a v minulosti i z českých tratí úplně zakázány a jejich název převezmou vozy S2000 vybavené turbodmychadlem.


Vyroste z tohoto vozu nové WRC?

FIA má představu, že by pro přestavbu stávajícího vozu S2000 do vyšší kategorie mělo být třeba vyměnit pouze 30 % dílů a přestavba by neměla trvat déle, než 48 hodin. V této chvíli stojí špičkové S2000 přibližně 250 000 € a nové vozy WRC by neměly stát více než 300 000 €. Turbo by mělo včetně všech dílů určených pro přestavbu stát do 50 000 € a za dalších 30 000 € by se měla dát upravit pohonná jednotka tak, aby byl k dispozici výrazně vyšší kroutící moment. Zda se podaří tyto plánované ceny výrobcům dodržet nikdo neví, ale zatím se vždy reálná cena oproti té plánované u jednacího stolu FIA výrazně zvýšila.

Pokud FIA tyto změny pravidel opravdu na svém březnovém zasedání posvětí, mohly by se do nejvyšší ligy automobilových soutěží vrátit nejen Fiat, ale také Mitsubishi. Sportovní ředitel Fiatu Claudio Berro se nechal slyšet, že FIA chce přestavbu vozů použitím standardizovaného kitu do nejvyšší kategorie umožnit i z nových vozů skupiny N, jako bude například Mitsubishi Lancer Evo X. Přestavba by měla být možná výměnou přibližně 30 % dílů, stejně jako u vozů S2000. Sportovní ředitel Mitsubishi Isao Torii již loni v září na automobilové výstavě IAA ve Frankfurtu mluvil o tom, že by jeho společnost má eminentní zájem o návrat, pokud by pravidla byla upravena tak aby vozy WRC vycházely také z vozů skupiny N.

Komentářů celkem: 38
6. 3. 2008 19:58
0 0
to ti nejak nevyslo .))) 890 kg byla vaha S4 .)))
6. 3. 2008 20:04
0 0
Souhlas s CHoli CZ.smajlík
6. 3. 2008 20:11
0 0
meca: Ajtakrajta, zaměnil jsem limit za skutečnou hmotnost. Limit byl 890 kg, ale na ten se nedostalo žádné auto, ani Delta, ani Peugeot. Ostatní byly těžší... smajlík
6. 3. 2008 20:36
0 0
205 t16 mela 910 kilo .)smajlík ne samozrajme se tu nebudem hadrkovat, ale myslim ze to frizer myslim dost obrazne tak nema cenu mu to davat sezrat presnejma cislama .) a kdyz se salonen vic najedl tak mela 911-912 .))smajlíksmajlík
6. 3. 2008 20:40
0 0
+salonen .)) samozrejme .)))
6. 3. 2008 21:26
0 0
čo sa týka sk.B doporučil by som pozreť film Groupe B Le Best Of.Ma to skoro 90 min.Je to bez komentára a bez hudby.Len rev motorov.Je tam videť nasadenie s akým sa vtedy jazdilo.Je to aj na Youtube pod názvom Best Of Group B alebo tak nejak.Ja to mám z torentu.
6. 3. 2008 21:44
0 0
Pekna debata a opravdu nevim o nikom,kdo by tyhle stare casy nechtel zpatky a ta zminovana vaha vozu gr. B byla jen orientacni,mel jsem za to,ze minimum bylo neco kolem 800 kilo,ale ted jsem si to overoval a bylo to opravdu minimalne 890 dle predpisu,to jen tak pro uplnost... smajlík
7. 3. 2008 11:02
0 0
Tak je to MS nebo národní šampionát, připadá mi že se to vrací stejnou cestou o 150 let zpátky všechno... Hrůza, myslím že se na celou rally vyseru... Když vidím jak tady ty žebráky naletí do vracáku a zaseknou se tam, tak je mi blbě... Největší ovace mají veterány. To je teda paráda nosmajlík
7. 3. 2008 11:30
0 0
Podle Tvé logiky byly největší s.r.a.č.k.y béčka, protože ta v každém druhém vracáku couvala...
7. 3. 2008 12:52
0 0
Jenze ty" becka" covat musela, jelikoz nemeli na vyber. Vzhledem k tehdejsi technice. Ale soucasna "N" jsou podvozkove a elektronikou nekde uplne jinde. Ty uz couvat nemuseji. To "zaseknuti se" ve vracaku je o jezdci, ne o aute.
7. 3. 2008 12:56
0 0
mirek....to se stavalo jen na corsice a vetsinou se to tykalo jen 4kolek, 037, R5 MT, Porsche SCRS, Manta 400, 6R4 s tim problemy nemivaly...tak bylo to dano oplastovanim, pritlacakama...ale troufam si rici ze dost velkou zasluhu mel mensi rejd.
7. 3. 2008 16:36
0 0
Mirek-607: To je určitě pravda že turbo se vyvíjet nebude. Jen jsem chtěl říct, že se snaží něco zlevnit a pak tam daj turbo, které určitě nestojí pár euro, a to že jedno turbo pro sezonu nestačí, je snad jasné. Repasování turba není taky zrovna levná záležitost. Když už chtějí dělat levné závodění, tak ať po nějaké době nepovolují další nové díly navíc. To za chvilku skončí jako WRC, bude super auto ale nebude se na to dát koukat, jak to ostatně nejdenou řekl i Sainz. A jinak držím palce Mišákům ať jim to jede. Bylo by dobrý je zase vidět, přece jenom jsou ikona rally sportu smajlík
7. 3. 2008 17:01
0 0
meca: Ale ne, přítlačné plochy nemají v rychlosti nájezdu do vracáku žádnou funkci a že trochu prodlužují auto taky nehraje roli, ty prodlužovaly jen Quattro S1. Důvod byl ten, že nešlo odpojit zadní nápravu s ruční brzdou. Některá auta neměla centrální diferenciál vůbec! Prostě auto šlo dostat do smyku jen plynem. A stávalo se to běžně nejen na Korzice, ale třeba na Sanremu nebo Monte taky. V podstatě na každém asfaltu.

frizer: Hele, nemyslím si, že by šlo jednoznačně říct, že vysokootáčková atmosféra bez turba je na provoz levnější než motor s turbem. Oboje má své nevýhody z hlediska opotřebení. Já bych si na hodnocení fakt počkal, až budou zcela konkrétní pravidla. Zatím je to jen plácání, protože nikdo z nás neví, jak přesně budou ty Kity udělané.
7. 3. 2008 17:10
0 0
No... Teď se tady tak krásně vzpomíná na skupinu B a 2011 smajlík Jinak příchod nové značky do MS bude určitě super, ale za jakou cenu
7. 3. 2008 18:38
0 0
mirku nenene...vubec mi neslo o pritlacne plochy v souvisti rychlosti v najezdu .))) to jsi snad nemyslel vazne. slo o jejich urazeni...jinak se ted nekdy podivej na P205 T16 EVO II jo co melo vepredu. jinak s tou racnou mas asi pravdu... ale na monte se to nestavalo si myslim a san remo se v dobe becek jezdilo na prachu a jinych tratichsmajlík
8. 3. 2008 00:03
0 0
No, 205 evo 2 tam ty plochy má, ale před auto při pohledu z boku vyčnívají opravdu minimálně a i s nimi je to prťavé vozítko menší než drtivá většina soupeřů.

Sanremo se jezdilo snad mix povrchů, ne?
8. 3. 2008 08:45
0 0
jo je fakt ze minimu se odehravalo na asfaltu, prujezdy mesteckem, a pak nahore, ale kdyz se podivas na profilna san remo tak to neni tak kriticky, vracaky ano, ale docela s polomerem, vetsinou to je jak v katalansku takovy ty hopsacky, no ohledne Ty evo 2ky dopredu do vycnivalo o kousek ale hlavne do boku, a kdyz si spojis 2 primky do cilového bodu. opsat polomer tak jsme uplne jinde, ale to je jedno .)

http://st.blog.cz/r/rallyteam.blog.cz/obrazky/923805.jpg

myslim ze ten 3ti se nam smeje .)) kam az to opet zeneme .)))smajlík
10. 3. 2008 09:08
0 0
Citace: "V této chvíli stojí špičkové S2000 přibližně 250.000 Euro a nové vozy WRC by neměly stát více než 300.000 Euro. Turbo by mělo včetně všech dílů určených pro přestavbu stát do 50.000 Euro a za dalších 30.000 Euro by se měla dát upravit pohonná jednotka tak, aby byl k dispozici výrazně vyšší kroutící moment."... nějak mi to nevychází početně... turbo do 50000 + úprava pohonné jednotky 30000 + 250000 ( stávající cena S2000 ) = +- 330000... to už je 30000 přes 300000 ?! Nebo jsem to špatně pochopil... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!