Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 6

Škoda Fabia WRC s označením 06 a původní registrační značkou 3S3 1947 je podle počtu svých startů nejvíce využívanou fábií vůbec.

Škoda Fabia WRC s označením 06 a původní registrační značkou 3S3 1947 je podle počtu svých startů nejvíce využívanou fábií vůbec. Na svém kontě má k dnešnímu dni necelé čtyři desítky nasazení…


Premiéra v Austrálii 2003

Prvním jejím pilotem byl v Austrálii 2003 Toni Gardemeister, který si pár dní před závodem při exhibičním hokejovém utkání pořádaném jeho spolujezdcem Paavo Lukanderem poranil zápěstí pravé ruky. Celý závod tak absolvoval se speciální bandáží a výsledkem bylo 11. místo. Za svůj obětavý výkon si od Nickyho Grista vysloužil ocenění „Hvězda rally“. Druhým a zároveň posledním startem pod hlavičkou Škody Motorsport byla ten samý rok Rally San Remo, kde Gardemeister ukončil své působení v soutěži havárií, když ve 2. RZ při dobržďování prošlápl brzdový pedál až na podlahu a vůz narazil do betonové zídky.


Neslavný konec na San Remu 2003, rally2.com, Libor Jungvirt

Fabii se však podařilo opravit a v březnu 2005 byla prodána na britské ostrovy, kde se jejím novým majitelem stal tým ProSpeed. Vůz také dostal novou registrační značku S37 43E. První soutěží na britských ostrovech byla North Humberside rally, kde však Heath odstoupil pro technickou závadu. Dále se s tímto vozem představil Olly Marshall na BRC Live.


Rally Sardinia 2005

Tento rok se vůz vrátil i na tratě MS, konkrétně na Rally Sardínia (Heath – určitě si dobře vybavujete zebrovité zbarvení a malou zebru na kapličce) a na Britskou rally (Middleton). Výsledkem bylo odstoupení před závěrečnou etapou, resp. 17. místo. Mezi těmito starty s ním ještě Nicolas Vouilloz dojel druhý na francouzské Rally Mont-Blanc.


Duna 2006, rallysport.hu

Po ročním působení v ProSpeedu byl vůz v březnu 2006 prodán zpět do ČR, konkrétně do týmu Profiko. Fabia byla přestavěna do verze Evo II a dostala také novou registrační značku 5S1 8743. Od Profika si ho v této sezóně pronajímal Tamás Turi. Vstup do maďarského šampionátu se mu ale vůbec nepodařil – na Eger rally ho vyřadila technická závada, na Miskolc rally havaroval a na Duna rally přišla opět technická závada. Vůz byl posléze opatřen novou registrační značkou 2P8 0151. Prvním startem, kde Turi s fábií konečně spatřil cíl byla šotolinová Rally Szombathely. Výsledkem bylo 4. místo.


Szombathely 2006, rallysport.hu

Na Rally Veszprém si dokázal ještě o místo polepšit a dojet tak na bedně. Na následujících dvou soutěžích Budapešť a Hungária rally Turiho vyřadily znovu technické závady. Pak už se tento maďarský jezdec za volantem tohoto vozu neobjevil. Vůz tak mohl ukázat na domácí půdě jeho majitel Karel Trněný. Při prvním jeho startu v Příbrami však odstoupil hned v úvodu soutěže pro poruchu spojky. Na Labské rally byla v kolonce odstoupení opět technická závada. Trněný se s fábií představil také na Setkání mistrů v Sosnové a na tomto exhibičním klání byl klasifikován jako čtvrtý. Na Pražském rallysprintu fabii zastavila technická závada. Posledním startem v této sezóně byla týden po pražském startu polská Barborka rally. Pilot Mariusz Malyszczycki zde skončil na 30. místě.


Pražský rallysprint 2006

V roce 2007 tento vůz startoval střídavě v automobilových soutěžích (opět Maďarský šampionát, Turiho však vystřídal Csaba Spitzmüller) a na závodech do vrchu (Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski, pilot Mariusz Malyszczycky). Na Eger rally Spitzmüller odstoupil stejně jako Turi minulou sezónu pro technickou závadu, na Miskolc rally dokázal zajet 2. místo. Po těchto dvou soutěžích startoval vůz v Polsku na GSMP Cisna a výsledkem jeho vrchařské premiéry byla dvě 2. místa. GSMP se totiž jezdí systémem dva dny, v každém z nich dvě jízdy a každý den se hodnotí zvlášť. Následovala šotolinová Duna rally, Spitzmüller zde však havaroval.


Duna 2007

Další start byl zase v Polsku, tentokrát GSMP Zaluž a výsledek byl opět dvakrát 2. místo. Posledním startem v Maďarsku byla Szombathely rally, Spitzmüller zde však cíl nespatřil, neboť odstoupil pro technickou závadu. Následovaly starty na polských kopcích, v GSMP Sopot skončil Malyszczycky na 1. a 2. místě, v Sienně z toho bylo 1. a 3. místo. Vrchařský šampionát si pak odskočil na jeden závod na Slovensko, konkrétně GSMP Banovce (Jankov vršok) a polský jezdec zde dokázal zvítězit v obou dvou dnech. Stejný výsledek se mu podařilo dosáhnout i v GSMP Rosciszow.


GSMP Rosciszow 2007, Krzysztof Babisz

V závěru roku, stejně tak jako předešlý rok, ukázal Karel Trněný Fabii WRC českým fanouškům. Na Rally Jeseníky však havaroval a na uklouzaném Vsetíně dojel na nelichotivém 11. místě. Před Vsetínem s vozem startoval ještě Mariusz Malyszczycky na GSMP Korczyna, která skončila 2. respektive 1. místem a polský pilot tak mohl oslavit titul šampióna pro rok 2007.


Vsetín 2007

V závěru roku se za volantem tohoto vozu vystřídalo několik jezdců v italských soutěžích. Prvním byl Giovanni Galleni na Rally Elba (2. místo), dalším pak Roberto Bertolutti na Carnia Alpe Ronde (6. místo). Na populární Monza rally show si vůz zapůjčil Rinaldo "Dindo" Capello (6. místo). Posledním startem tohoto vozu v Itálii pro tento rok byla Rally Rubicone, kde se za volantem objevil Fabio Mezzatesta (12. místo). Rok 2007 tato fabie zakončila, stejně tak jako ten minulý, na polské Barborka rally, kde se s ním opět představil Mariusz Malyszczycky a výsledkem bylo 21. místo.

Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 6 mimo MS
prodáno – březen 05
S37 43E
2005N. Humberside (GB)Heathtech. z.
2005BRC Live (GB)Marshall???
2005SardínieHeathtech. z.
2005Mont-Blanc (F)Vouilloz2.
2005BritánieMiddleton17.
prodáno – březen 06
5S1 8743
2006Eger rally (H)Turitech. z.
2006Miskolc rally (H)Turihavárie
2006Duna rally (H)Turitech. z.
2P8 0151
2006Szombathely (H)Turi4.
2006Veszprém (H)Turi3.
2006Budapešť rally (H)Turitech. z.
2006Hungária rally (H)Turitech. z.
2006PříbramTrněnýtech. z.
2006Labská rallyTrněnýtech. z.
2006SM SosnováTrněný4.
2006PrahaTrněnýtech. z.
2006Barborka rally (PL)Malyszczycki30.
2007Eger rally (H)Spitzmüllertech. z.
2007Miskolc rally (H)Spitzmüller2.
2007GSMP Cisna (PL)Malyszczycki2., 2.
2007Duna rally (H)Spitzmüllerhav.
2007GSMP Zaluž (PL)Malyszczycki2., 2.
2007Szombathely (H)Spitzmüllertech. z.
2007GSMP Sopot (PL)Malyszczycki1., 2.
2007GSMP Sienna (PL)Malyszczycki1., 3.
2007GSMP Banovce(SK)Malyszczycki1., 1.
2007GSMP Rosciszow (PL)Malyszczycki1., 1.
2007JeseníkyTrněnýhavárie
2007GSMP Korczyna(PL)Malyszczycki2., 1.
2007VsetínTrněný11.
2007Rally Elba (I)Galleni2.
2007Carnia Alpe Ronde (I)Bertolutti6.
2007Monza rally (I)Capello6.
2007Rally Rubicone(I)Mezzatesta12.
2007Barborka rally (PL)Malyszczycki21.

Více fotek a odkazy na konkrétní časy v jednotlivých závodech najdete na stránkách eWRC-results.com.

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 6.

Komentářů celkem: 15
8. 3. 2008 09:021
0 0
Nějak trošku nerozumím větě: "Mezi těmito starty s ním ještě Nicolas Vouilloz dojel druhý na francouzské Rally Mont-Blanc a skončil na 30. místě."
8. 3. 2008 09:032
0 0
Moje chyba při vkládání článků, trochu se mi promíchaly odstavce;)
8. 3. 2008 10:233
0 0
Neprilis lichotiva historie vozu v automobilovych soutezich...smajlík
Walach.WRC
8. 3. 2008 12:294
0 0
Bohužel v případě Fabie WRC pravdivá.Jak Kopejdovi nefandím,uznávám ho za to jak ty fabky dokázal vyladit.smajlík
8. 3. 2008 13:435
0 0
Co závod, to jiný design, což je při střídání teamů pochopitelné...ale to musí být nánosy laku...či se mýlím? Díky za objesnění.
8. 3. 2008 14:056
0 0
pevok:mýlíš.Kastle je bílá a lepí se na ni barevné folie.
8. 3. 2008 18:137
0 0
Folie chápu, ale že by byla celá polepená do červena? - viz obrázek výše...
8. 3. 2008 18:218
0 0
to pevok: Ano, klidně je polepená celá karosérie.
Walach.WRC
8. 3. 2008 22:079
0 0
Díky kluci ted už sem si jistej.Pravě u te červené sem nad tím dumal taky...
9. 3. 2008 08:4010
0 0
Když se to auto dostane do správných rukou tak je radost se na to dívat a jet s tím.Cena je taky celkem přijatelná tak proč nezkusit Česko-Německé auto....smajlíksmajlíksmajlík
9. 3. 2008 09:5011
0 0
Tak u nas teda na Jankovom Vrsku som ju mohol obdivovat osobne. Pilot podal pekny vykon vtedy ale viac menej to auto chodilo samo ale uzasne smajlík
9. 3. 2008 09:5912
0 0
Walach, PEVOK, vzpominate jak tu byl v praze KUZAJ ´06 s tou krasnou imprezou

http://www.ewrc.cz/images/2006/ostatni/praha/mf_a_158_kuzaj_1.jpg

to cele je polep!! pod tim to byla jeho modra impreza!
9. 3. 2008 12:5013
0 0
Nemůžu si pomoct, ale stejně nejhezčí design je ten zebrovitý s malou zebřičkou nahoře na kapličce smajlík
9. 3. 2008 17:4514
0 0
OK, díky za vysvětlení.
10. 3. 2008 08:4815
0 0
Takže ve zkratce tohle auto fungovalo jenom na krátkých "kopcích", kde se nestihlo rozsypovat a čistě náhodou vydrželo "cyklistovi", který dojel na 2. místě ve Franciismajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!