Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 6
Škoda Fabia WRC s označením 06 a původní registrační značkou 3S3 1947 je podle počtu svých startů nejvíce využívanou fábií vůbec. Na svém kontě má k dnešnímu dni necelé čtyři desítky nasazení…
Premiéra v Austrálii 2003
Prvním jejím pilotem byl v Austrálii 2003 Toni Gardemeister, který si pár dní před závodem při exhibičním hokejovém utkání pořádaném jeho spolujezdcem Paavo Lukanderem poranil zápěstí pravé ruky. Celý závod tak absolvoval se speciální bandáží a výsledkem bylo 11. místo. Za svůj obětavý výkon si od Nickyho Grista vysloužil ocenění „Hvězda rally“. Druhým a zároveň posledním startem pod hlavičkou Škody Motorsport byla ten samý rok Rally San Remo, kde Gardemeister ukončil své působení v soutěži havárií, když ve 2. RZ při dobržďování prošlápl brzdový pedál až na podlahu a vůz narazil do betonové zídky.
Neslavný konec na San Remu 2003, rally2.com, Libor Jungvirt
Fabii se však podařilo opravit a v březnu 2005 byla prodána na britské ostrovy, kde se jejím novým majitelem stal tým ProSpeed. Vůz také dostal novou registrační značku S37 43E. První soutěží na britských ostrovech byla North Humberside rally, kde však Heath odstoupil pro technickou závadu. Dále se s tímto vozem představil Olly Marshall na BRC Live.
Rally Sardinia 2005
Tento rok se vůz vrátil i na tratě MS, konkrétně na Rally Sardínia (Heath – určitě si dobře vybavujete zebrovité zbarvení a malou zebru na kapličce) a na Britskou rally (Middleton). Výsledkem bylo odstoupení před závěrečnou etapou, resp. 17. místo. Mezi těmito starty s ním ještě Nicolas Vouilloz dojel druhý na francouzské Rally Mont-Blanc.
Duna 2006, rallysport.hu
Po ročním působení v ProSpeedu byl vůz v březnu 2006 prodán zpět do ČR, konkrétně do týmu Profiko. Fabia byla přestavěna do verze Evo II a dostala také novou registrační značku 5S1 8743. Od Profika si ho v této sezóně pronajímal Tamás Turi. Vstup do maďarského šampionátu se mu ale vůbec nepodařil – na Eger rally ho vyřadila technická závada, na Miskolc rally havaroval a na Duna rally přišla opět technická závada. Vůz byl posléze opatřen novou registrační značkou 2P8 0151. Prvním startem, kde Turi s fábií konečně spatřil cíl byla šotolinová Rally Szombathely. Výsledkem bylo 4. místo.
Szombathely 2006, rallysport.hu
Na Rally Veszprém si dokázal ještě o místo polepšit a dojet tak na bedně. Na následujících dvou soutěžích Budapešť a Hungária rally Turiho vyřadily znovu technické závady. Pak už se tento maďarský jezdec za volantem tohoto vozu neobjevil. Vůz tak mohl ukázat na domácí půdě jeho majitel Karel Trněný. Při prvním jeho startu v Příbrami však odstoupil hned v úvodu soutěže pro poruchu spojky. Na Labské rally byla v kolonce odstoupení opět technická závada. Trněný se s fábií představil také na Setkání mistrů v Sosnové a na tomto exhibičním klání byl klasifikován jako čtvrtý. Na Pražském rallysprintu fabii zastavila technická závada. Posledním startem v této sezóně byla týden po pražském startu polská Barborka rally. Pilot Mariusz Malyszczycki zde skončil na 30. místě.
Pražský rallysprint 2006
V roce 2007 tento vůz startoval střídavě v automobilových soutěžích (opět Maďarský šampionát, Turiho však vystřídal Csaba Spitzmüller) a na závodech do vrchu (Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski, pilot Mariusz Malyszczycky). Na Eger rally Spitzmüller odstoupil stejně jako Turi minulou sezónu pro technickou závadu, na Miskolc rally dokázal zajet 2. místo. Po těchto dvou soutěžích startoval vůz v Polsku na GSMP Cisna a výsledkem jeho vrchařské premiéry byla dvě 2. místa. GSMP se totiž jezdí systémem dva dny, v každém z nich dvě jízdy a každý den se hodnotí zvlášť. Následovala šotolinová Duna rally, Spitzmüller zde však havaroval.
Duna 2007
Další start byl zase v Polsku, tentokrát GSMP Zaluž a výsledek byl opět dvakrát 2. místo. Posledním startem v Maďarsku byla Szombathely rally, Spitzmüller zde však cíl nespatřil, neboť odstoupil pro technickou závadu. Následovaly starty na polských kopcích, v GSMP Sopot skončil Malyszczycky na 1. a 2. místě, v Sienně z toho bylo 1. a 3. místo. Vrchařský šampionát si pak odskočil na jeden závod na Slovensko, konkrétně GSMP Banovce (Jankov vršok) a polský jezdec zde dokázal zvítězit v obou dvou dnech. Stejný výsledek se mu podařilo dosáhnout i v GSMP Rosciszow.
GSMP Rosciszow 2007, Krzysztof Babisz
V závěru roku, stejně tak jako předešlý rok, ukázal Karel Trněný Fabii WRC českým fanouškům. Na Rally Jeseníky však havaroval a na uklouzaném Vsetíně dojel na nelichotivém 11. místě. Před Vsetínem s vozem startoval ještě Mariusz Malyszczycky na GSMP Korczyna, která skončila 2. respektive 1. místem a polský pilot tak mohl oslavit titul šampióna pro rok 2007.
Vsetín 2007
V závěru roku se za volantem tohoto vozu vystřídalo několik jezdců v italských soutěžích. Prvním byl Giovanni Galleni na Rally Elba (2. místo), dalším pak Roberto Bertolutti na Carnia Alpe Ronde (6. místo). Na populární Monza rally show si vůz zapůjčil Rinaldo "Dindo" Capello (6. místo). Posledním startem tohoto vozu v Itálii pro tento rok byla Rally Rubicone, kde se za volantem objevil Fabio Mezzatesta (12. místo). Rok 2007 tato fabie zakončila, stejně tak jako ten minulý, na polské Barborka rally, kde se s ním opět představil Mariusz Malyszczycky a výsledkem bylo 21. místo.
Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 6 mimo MS | |||
---|---|---|---|
prodáno – březen 05 | |||
S37 43E | |||
2005 | N. Humberside (GB) | Heath | tech. z. |
2005 | BRC Live (GB) | Marshall | ??? |
2005 | Sardínie | Heath | tech. z. |
2005 | Mont-Blanc (F) | Vouilloz | 2. |
2005 | Británie | Middleton | 17. |
prodáno – březen 06 | |||
5S1 8743 | |||
2006 | Eger rally (H) | Turi | tech. z. |
2006 | Miskolc rally (H) | Turi | havárie |
2006 | Duna rally (H) | Turi | tech. z. |
2P8 0151 | |||
2006 | Szombathely (H) | Turi | 4. |
2006 | Veszprém (H) | Turi | 3. |
2006 | Budapešť rally (H) | Turi | tech. z. |
2006 | Hungária rally (H) | Turi | tech. z. |
2006 | Příbram | Trněný | tech. z. |
2006 | Labská rally | Trněný | tech. z. |
2006 | SM Sosnová | Trněný | 4. |
2006 | Praha | Trněný | tech. z. |
2006 | Barborka rally (PL) | Malyszczycki | 30. |
2007 | Eger rally (H) | Spitzmüller | tech. z. |
2007 | Miskolc rally (H) | Spitzmüller | 2. |
2007 | GSMP Cisna (PL) | Malyszczycki | 2., 2. |
2007 | Duna rally (H) | Spitzmüller | hav. |
2007 | GSMP Zaluž (PL) | Malyszczycki | 2., 2. |
2007 | Szombathely (H) | Spitzmüller | tech. z. |
2007 | GSMP Sopot (PL) | Malyszczycki | 1., 2. |
2007 | GSMP Sienna (PL) | Malyszczycki | 1., 3. |
2007 | GSMP Banovce(SK) | Malyszczycki | 1., 1. |
2007 | GSMP Rosciszow (PL) | Malyszczycki | 1., 1. |
2007 | Jeseníky | Trněný | havárie |
2007 | GSMP Korczyna(PL) | Malyszczycki | 2., 1. |
2007 | Vsetín | Trněný | 11. |
2007 | Rally Elba (I) | Galleni | 2. |
2007 | Carnia Alpe Ronde (I) | Bertolutti | 6. |
2007 | Monza rally (I) | Capello | 6. |
2007 | Rally Rubicone(I) | Mezzatesta | 12. |
2007 | Barborka rally (PL) | Malyszczycki | 21. |
Více fotek a odkazy na konkrétní časy v jednotlivých závodech najdete na stránkách eWRC-results.com.
Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 6.
http://www.ewrc.cz/images/2006/ostatni/praha/mf_a_158_kuzaj_1.jpg
to cele je polep!! pod tim to byla jeho modra impreza!