8. 3. 2008 21:00 − 21490× − 56

Testování závodních vozů v Praze

Každoroční testování závodních vozidel, kterým musí projít všechny soutěžní vozy, probíhá tento víkend v Praze.

Každoroční testování závodních vozidel, kterým musí projít všechny soutěžní vozy, probíhá tento víkend v Praze, konkrétně na STK Chodovec. Jedná se o absolvování pravidelné STK a měření emisí, které doplňuje kontrola stavu sportovního vybavení vozů, které musí splňovat požadavky Federace Automobilového Sportu.


Atmosféra

Na této akci běžný fanoušek neuvidí žádné sportovní výkony, krizovky ani průjezdy smykem. Je ale možné si všechny vozy v klidu prohlédnout, a to nejen z dálky a z venku. Jednotlivým speciálům lze bez potíží nahlédnout pod sukni, vlastně pod kapotu a prohlédnout si pracoviště jednotlivých pilotů a spolujezdců. Vzhledem k tomu, že toto testování je společné pro současné vozy, historiky i auta jedoucí Pohár ČR v rally, naskýtá se též možnost porovnání různých závoďáků od historické „tisícovky“ po extovární Fabii WRC.


Škoda Fabia WRC


Škoda Fabia WRC – pracoviště řidiče

V některých případech se tu veřejnosti poprvé představí nová technika připravená na nadcházející sezonu, případně nové válečné zbarvení nebo alespoň jeho náznak u techniky stávající.


Měření hlučnosti

Letos se mi poprvé podařilo na toto testování vyrazit. STK jsem podle „odložených“ doprovodů s vleky našel snadno. Závoďáky již stály frontu k jednotlivým stanovištím a postupně se objevovaly další. Všechny vozy si při této kontrole prošly kolečkem, které začínalo měřením hlučnosti, pokračovalo měřením emisí a poté kontrolou techniky. Letos navíc na konci tohoto „kolečka“ čekala na vozy skupinka lidí s notebooky a krabičkami, která kompletovalai „zařízení z ruské ponorky“ aneb sledovací systém GPS pro monitorování pohybu závodních vozů.


Škoda Octavia WRC

Mezi zajímavosti, které byly v sobotu v Praze k vidění, patřili samozřejmě speciály kategorie WRC. Jednalo se o dvě Fabie, Octavii a Corollu Karla Macka. Mezi několika vozy Mitsubishi Lancer vynikal krásný červený exemplář z Itálie, který překvapivě i velmi závodně zněl. Na voze ještě byly nálepky týmu ReT Racing, s jehož Cliem dnes startuje Pavel Valoušek na soutěži v Itálii. Jeho stávající Mitsubishi bylo oblečeno do nových barev, převažuje černá a zelená.


Mitsubishi Lancer Evo IX


Mitsubishi Lancer Evo IX – Pavel Valoušek

Červenomodrou kombinaci na žlutém podkladu nesl jeden z Lancerů osmé evoluce. Základní barevný polep na sobě již měly i nové vozy Seznam Rally Teamu. Celkem tři Subaru obstarával Vojtěch Štajf, jeho nová Impreza byla prozatím čistě bílá.


Mitsubishi Lancer Evo VIII


Subaru Impreza – Vojtěch Štajf

Přítomna byla obě Punta S1600 týmu Roto, jedno z nich je nyní kompletně oranžové. Do barev připomínající loňského peugeota byla vyvedená Honda Civic se jménem Jinderle na sklech. Starší i novou verzi Civicu Type R nechával otestovat Pospa Rally Team. Ne úplně běžným vozem u nás je Suzuki Swift, jeden z „úzkých“ vozů bude pravděpodobně brázdit naše tratě pod vedením Aleše Kaválka.


Fiat Punto S1600


Suzuki Swift – Aleš Kaválek

Ještě více neobvyklá je jistě i rallyová Lada 21106. Mezi historiky byli přítomny Kadetty z Kart Centra a samozřejmě množství různých škodovek. Neviděl jsem bohužel žádné Subaru poslední verze, ani speciál kategorie S2000. Možná tyto vozy uvidí fanoušci na druhém testování v Malenovicích, které se bude konat příští týden.


Lada 21106


Opel Kadett – motor


Ford Escort RS Cosworth


Historik – Škoda


Škoda Fabia WRC – zadní křídlo

Komentářů celkem: 56
9. 3. 2008 13:53
0 0
Myslím, že je zbytečné něco hledat, když žádný Brněnský sprint nebude. Ono se to celkem dalo čekat...
9. 3. 2008 14:17
0 0
to stanis: toš dík, já sem totiž ani nikde nenašel že není, ale myslel sem si to.
9. 3. 2008 15:14
0 0
Jedna S2000 tam byla dnes a to Petákova 207.
http://www.youtube.com/watch?v=AgRwS1eTwWE
9. 3. 2008 15:16
0 0
Mirek-6O7: Tato EVO IX je sice postavená Ralliartem, ale není to ten vůz, který je Barumku.
9. 3. 2008 16:27
0 0
V.P.: No nevím, když ta auta jsou ze stejného týmu a mají stejné SPZ smajlík
9. 3. 2008 16:32
0 0
Aj, tak přeci jen moje omluva. Zaměnil jsem na fotce jedničku za dvojku. Pintarelli jel s DD622YR a tohle je DD621YR smajlík
9. 3. 2008 17:28
0 0
... s těmi Malenovicemi se mi vybavuje malá vzpomínka z loňska: po telefonu jsme tam měli odloženou plazmu pro naše a ta prodejna má parkoviště přímo u jmenovaného STK-áčka; vůbec mi nejprve nedocházelo, co se vlastně děje, začalo mi to být celé podezřelé, když jsme se zamíchali do jednoho štrúdlu mezi hejno myšáků, nabroušených škodovek, semo tamo nějaký ten citrónek, subaráček, atd... bylo to až nečekaně krásné dopoledne...
9. 3. 2008 17:47
0 0
no comment...prostě skvělý smajlík
9. 3. 2008 17:48
0 0
mam na mailu od P.Ptáčka asi 30-40 fotek ze soboty,tak kdo chce přeposlat maily tak mi pošlete adresu Soukromou zpávou!!
9. 3. 2008 17:50
0 0
To Medvěd: toto nařízení se snaži FAS uplatňovat asi - pokud vím - tak 6 let pozadu!! Skutečnost je bohužel jiná!! Já měl testovat v sobotu ve 12.00 ale na měření emisí jsme najížděli okolo 14.00, pak následovala STK a nakonec sportovní prohlídka. Takže misto 13.00 jsme odjížděli 16.40. Co z toho plyne!? Komisaři nezvládli zajistit předepsané časy-takže, kdo přijel ten testoval!!! To bylo řečí ne školenísmajlíksmajlíksmajlík
9. 3. 2008 18:40
0 0
nevíte někdo kdo pojede s tím červeným a s tím žlutým mišákem?
9. 3. 2008 18:51
0 0
to je asi ten nebo spise urcite ten z Itosky..myslim ze to je pro Fialku
PV
9. 3. 2008 19:31
0 0
Plzeňský RaM (Racing activities Mládek) jede ve velkém nasazení. Myslel jsem, že info o dovezení auta z Ralliartu je kachna. I druhé jejich auto (Valdovo) zřejmě taky funguje perfektně. Provedení interieru je přímo kosmické.
9. 3. 2008 23:02
0 0
Mne se nejvic libi ten kadetackej motor - nezadeklovany, zadny mastny slinty jako ve skodarne, proste naaadhera smajlík
10. 3. 2008 14:33
0 0
Kenny, to není o značce auta, ale o přístupu majitele a určení vozu smajlík
10. 3. 2008 15:58
0 0
Ten cosworth vypadá moc pěkně, doufám, že ji stejně tak pojede. Je to nádherná klasika.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!