ADAC Rallye Oberland – komentář
Do nového života se probudil vedle dalších národních šampionátů i jeden z hlavních tří u našich západních sousedů (Rallye DM). Na start se postavilo 73 dvojic, mezi nimiž měly vedle pilotů produkčních vozů hrát prim i tři speciály Porsche. Do jednoho dokonce usedl několikanásobný německý šampión Matthias Kahle. Zajímavostí může být fakt, že jeho předstartovní test probíhal nedaleko místa, kde se v tu dobu testovala i nová Škoda Fabia Super 2000. Další dvě Porsche 911 GT přivezli z předních pilotů na start Olaf Dobberkau, který již vloni ukázal, že s ním umí předvádět vskutku pěkné kousky, a Anton Werner.
Foto: www.rallye-magazin.de
Ze skupiny nejrychlejších jezdců za volanty produkčních aut jistě stojí za zmínku otec a syn Gassnerové, jenž oba shodně nastoupili na start s Mitsubishi Lancer EVO IX. Obdobný speciál hodlal k boji o co nejlepší možný výsledek využít i Florian Auer. S o generaci starším vozem značky se třemi diamanty ve znaku se do bojů pustil Frank Färber a Lancer EVO VII měl naopak přichystán Peter Corazza. Se Subaru Impreza Sti N12 se prezentoval Sandro Wallenwein a v kategorii vozů s pohonem přední nápravy hodlal hrát prim Carsten Mohe s Renaultem Clio R3 Maxi. V roli předjezdce se pak prezentoval zástupce Německa v JWRC Florian Niegel pilotující Suzuki Swift Super 1600.
Foto: www.rallye-magazin.de
Na úvodní zkoušce si připsal nejrychlejší čas Dobberkau, když o 1,7 sekundy porazil Gassnera sen. I druhý test v pořadí se nesl ve znamení triumfu vozu Porsche. Tento nejrychlejší zajetý čas vynesl Wernera na průběžnou čtvrtou příčku (+ 14 s). V poslední zkoušce první etapy se znovu radoval Dobberkau a ustanovil tak svůj náskok na Gassnera sen. na finální 3,6 sekundy. Na třetí příčce se od počátku soutěže držel Auer, který na konci dne na vedoucí pozici ztrácel 15,7 sekundy.
Foto: www.rallye-magazin.de
Sobotní etapu však pilot červenožlutého Lanceru EVO IX rozjel nejlépe a dotáhl se na stále vedoucího Dobberkaua na rozdíl deseti sekund. Hned záhy ale na jezdce čekal průjezd nejvýše položeným úsekem německého mistrovství Wildstieg, který všechny zavedl až do výšky nad 1 000 m n. m. Na trati tak samozřejmě nebyla nouze ani o sníh, na který doplatil právě Auer, když po výletu z cesty poškodil svůj vůz o strom.
Foto: www.rallye-magazin.de
V soutěži sice pokračoval, ovšem na past v podobě sněhu a hlavně vylitého oleje doplatil Dobberkau. Ten své Porsche v inkriminovaném místě poslal mimo trať. Aby toho nebylo málo, poměrně záhy si z jeho vozu udělaly „pohodlné“ parkoviště Mitsubishi Klause Osterhause a Daniela Rexhausena. Druhý jmenovaný dokázal svůj vůz rychle vyprostit a vrátit se na trať. To Osterhaus naopak takové štěstí neměl a navíc na jeho Lanceru po určité době přistálo ještě další Mitsubishi Saschy Plöderla.
Foto: www.rallye-magazin.de
Tou nejdůležitější změnou, kterou tento kuriózní incident pro průběh soutěže přichystal, byla ale samozřejmě změna na postu vedoucího jezdce. Do čela se vyšplhal od začátku druhé místo okupující Gassner sen. Po šestém testu činil jeho náskok na čerstvě druhého Wallenweina 19,6 sekundy. Pilot Subaru se snažil starého mazáka držet, seč mu síly stačily, a po RZ 8 dokázal svůj odstup snížit na 16,3 sekundy. A těsná přetahovaná pokračovala i v následujících úsecích. Napřed se Wallenwein lehce vzdálil na 20,3, poté dokázal kontrovat na 17,7, aby následně po RZ 11 stanovil svůj odstup na 16,2 sekundy.
Foto: www.rallye-magazin.de
Nebyl by to však velezkušený Gassner, aby si nedokázal svůj post s chladnou hlavou udržet. Na závěrečných třech zkouškách již žádné výraznější drama nepřipustil a do cíle Rallye Oberland dorazil potřetí v posledních čtyřech letech jako vítěz. Na bedně dvojici Gassner – Wallenwein doplnil i nejrychlejší z pilotů Porsche Werner. Dokonale mu vyšel jeho drtivý finiš a teprve po zajetí nejrychlejšího času v závěrečném testu se vyhoupl na třetí příčku. Ve své první soutěži s Porsche si poměrně nevýrazně počínal Kahle, když do cíle dorazil na osmé pozici. Sám však přiznal, že ještě musí spoustu věcí zlepšovat. A to nejen na voze, ale i na samotném přístupu k němu. O obrovské překvapení se naopak postaral pátý Werner Jetzt s historickým Fiatem 131. Do umístění na bedně mu chybělo pouhopouhých šest sekund! Na deváté příčce pak rally zakončil nejlepší z našich jezdců Jiří Tošovský.
Pořadí v cíli | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Hermann Gassner/Siegfried Schrankl | D | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1:28:20,6 |
2. | Sandro Wallenwein/Paul Zeitlhofer | D/A | Subaru Impreza WRX STI N12 | +12,4 |
3. | Anton Werner/Ralph Edelmann | D | Porsche 911 GT3 | +30,0 |
4. | Peter Corazza/Roland Bauer | D | Mitsubishi Lancer Evo VII | +31,8 |
5. | Werner Jetzt/Kai Steller | D | Fiat 131 | +36,0 (1. H-16) |
6. | Frank Färber/Carmen Freiberger | D | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +1:25,5 |
7. | Hermann Gassner Jr/Kathi Wüstenhagen | D | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:53,1 |
8. | Matthias Kahle/Thomas Schünemann | D | Porsche 911 GT3 | +2:00,0 |
9. | Jiří Tošovský/Petr Gross | CZ | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4:08,0 |
10. | Thomas Wallenwein/Tanja Neidhöfer | D | Subaru Impreza WRX STI N12 | +4:43,4 |
Jinak to 5 misto to je teda narez!!!!! to musel byt let!!!!