11. 3. 2008 16:10 − 3023× − 15

ADAC Rallye Oberland – komentář

Do nového života se probudil vedle dalších národních šampionátů i jeden z hlavních tří u našich západních sousedů.

Do nového života se probudil vedle dalších národních šampionátů i jeden z hlavních tří u našich západních sousedů (Rallye DM). Na start se postavilo 73 dvojic, mezi nimiž měly vedle pilotů produkčních vozů hrát prim i tři speciály Porsche. Do jednoho dokonce usedl několikanásobný německý šampión Matthias Kahle. Zajímavostí může být fakt, že jeho předstartovní test probíhal nedaleko místa, kde se v tu dobu testovala i nová Škoda Fabia Super 2000. Další dvě Porsche 911 GT přivezli z předních pilotů na start Olaf Dobberkau, který již vloni ukázal, že s ním umí předvádět vskutku pěkné kousky, a Anton Werner.


Foto: www.rallye-magazin.de

Ze skupiny nejrychlejších jezdců za volanty produkčních aut jistě stojí za zmínku otec a syn Gassnerové, jenž oba shodně nastoupili na start s Mitsubishi Lancer EVO IX. Obdobný speciál hodlal k boji o co nejlepší možný výsledek využít i Florian Auer. S o generaci starším vozem značky se třemi diamanty ve znaku se do bojů pustil Frank Färber a Lancer EVO VII měl naopak přichystán Peter Corazza. Se Subaru Impreza Sti N12 se prezentoval Sandro Wallenwein a v kategorii vozů s pohonem přední nápravy hodlal hrát prim Carsten Mohe s Renaultem Clio R3 Maxi. V roli předjezdce se pak prezentoval zástupce Německa v JWRC Florian Niegel pilotující Suzuki Swift Super 1600.


Foto: www.rallye-magazin.de

Na úvodní zkoušce si připsal nejrychlejší čas Dobberkau, když o 1,7 sekundy porazil Gassnera sen. I druhý test v pořadí se nesl ve znamení triumfu vozu Porsche. Tento nejrychlejší zajetý čas vynesl Wernera na průběžnou čtvrtou příčku (+ 14 s). V poslední zkoušce první etapy se znovu radoval Dobberkau a ustanovil tak svůj náskok na Gassnera sen. na finální 3,6 sekundy. Na třetí příčce se od počátku soutěže držel Auer, který na konci dne na vedoucí pozici ztrácel 15,7 sekundy.


Foto: www.rallye-magazin.de

Sobotní etapu však pilot červenožlutého Lanceru EVO IX rozjel nejlépe a dotáhl se na stále vedoucího Dobberkaua na rozdíl deseti sekund. Hned záhy ale na jezdce čekal průjezd nejvýše položeným úsekem německého mistrovství Wildstieg, který všechny zavedl až do výšky nad 1 000 m n. m. Na trati tak samozřejmě nebyla nouze ani o sníh, na který doplatil právě Auer, když po výletu z cesty poškodil svůj vůz o strom.


Foto: www.rallye-magazin.de

V soutěži sice pokračoval, ovšem na past v podobě sněhu a hlavně vylitého oleje doplatil Dobberkau. Ten své Porsche v inkriminovaném místě poslal mimo trať. Aby toho nebylo málo, poměrně záhy si z jeho vozu udělaly „pohodlné“ parkoviště Mitsubishi Klause Osterhause a Daniela Rexhausena. Druhý jmenovaný dokázal svůj vůz rychle vyprostit a vrátit se na trať. To Osterhaus naopak takové štěstí neměl a navíc na jeho Lanceru po určité době přistálo ještě další Mitsubishi Saschy Plöderla.


Foto: www.rallye-magazin.de

Tou nejdůležitější změnou, kterou tento kuriózní incident pro průběh soutěže přichystal, byla ale samozřejmě změna na postu vedoucího jezdce. Do čela se vyšplhal od začátku druhé místo okupující Gassner sen. Po šestém testu činil jeho náskok na čerstvě druhého Wallenweina 19,6 sekundy. Pilot Subaru se snažil starého mazáka držet, seč mu síly stačily, a po RZ 8 dokázal svůj odstup snížit na 16,3 sekundy. A těsná přetahovaná pokračovala i v následujících úsecích. Napřed se Wallenwein lehce vzdálil na 20,3, poté dokázal kontrovat na 17,7, aby následně po RZ 11 stanovil svůj odstup na 16,2 sekundy.


Foto: www.rallye-magazin.de

Nebyl by to však velezkušený Gassner, aby si nedokázal svůj post s chladnou hlavou udržet. Na závěrečných třech zkouškách již žádné výraznější drama nepřipustil a do cíle Rallye Oberland dorazil potřetí v posledních čtyřech letech jako vítěz. Na bedně dvojici Gassner – Wallenwein doplnil i nejrychlejší z pilotů Porsche Werner. Dokonale mu vyšel jeho drtivý finiš a teprve po zajetí nejrychlejšího času v závěrečném testu se vyhoupl na třetí příčku. Ve své první soutěži s Porsche si poměrně nevýrazně počínal Kahle, když do cíle dorazil na osmé pozici. Sám však přiznal, že ještě musí spoustu věcí zlepšovat. A to nejen na voze, ale i na samotném přístupu k němu. O obrovské překvapení se naopak postaral pátý Werner Jetzt s historickým Fiatem 131. Do umístění na bedně mu chybělo pouhopouhých šest sekund! Na deváté příčce pak rally zakončil nejlepší z našich jezdců Jiří Tošovský.

Pořadí v cíli
1.Hermann Gassner/Siegfried SchranklDMitsubishi Lancer Evo IX1:28:20,6
2.Sandro Wallenwein/Paul ZeitlhoferD/ASubaru Impreza WRX STI N12+12,4
3.Anton Werner/Ralph EdelmannD Porsche 911 GT3+30,0
4.Peter Corazza/Roland BauerDMitsubishi Lancer Evo VII +31,8
5.Werner Jetzt/Kai StellerDFiat 131+36,0 (1. H-16)
6.Frank Färber/Carmen FreibergerDMitsubishi Lancer Evo VIII+1:25,5
7.Hermann Gassner Jr/Kathi WüstenhagenDMitsubishi Lancer Evo IX+1:53,1
8.Matthias Kahle/Thomas SchünemannDPorsche 911 GT3+2:00,0
9.Jiří Tošovský/Petr GrossCZMitsubishi Lancer Evo IX+4:08,0
10.Thomas Wallenwein/Tanja NeidhöferDSubaru Impreza WRX STI N12+4:43,4
Komentářů celkem: 15
11. 3. 2008 16:251
0 0
Pěkně tam jsou poskládaný smajlík))
11. 3. 2008 16:252
0 0
ta tom miste dost aut vyletelosmajlík
11. 3. 2008 18:023
0 0
wow, ten musel s fiatkem dobre letet, 5.misto jen se ztratou 36s na viteze smajlík
11. 3. 2008 18:294
0 0
no ta fokta je teda super!!!! smajlíksmajlíksmajlíksmajlík tomu se rika uklidit se na jeden flek smajlík
Jinak to 5 misto to je teda narez!!!!! smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík to musel byt let!!!!smajlík
11. 3. 2008 18:415
0 0
a proc by ne...dyt je to 2.0 litr 140hp pri 980 kilech to jede jako z praku... a to ze to je z 76.... u nas ty kadeti taky jezdej pekny casy jenze problem je v tom ze to nikdo nesrovna v celkove klasifikaci...u nas jsou tupy hlavicky ve vedeni....a doufam ze zas nekdo nebude blbej jako na prazskym rally sprintu a podivame se na tydle 3 GT3ky na luzickych jako tam byl loni dobberkau...GT trida to se musi videt...je to fajn fajn fajn je to fajn fajnovy .)smajlík
11. 3. 2008 18:436
0 0
meca: naprosty souhlas...
11. 3. 2008 18:457
0 0
meca: mno kdyz se podivas na 911GT3, tak ma 415koni na necelych 1400kg (seriovka)... takze ja myslim ze je na miste uznat kvality Wernera Jetzta smajlík
11. 3. 2008 18:468
0 0
jinak s tim, ze GT trida by mela byt povolena i u nas, souhlasim na 100%. takove auto jsou korenim kazde souteze
11. 3. 2008 18:589
0 0
stanma...samozrejme.....ale ja jsem ani kousickem nezpochybnil ... jen rikam ze to auto na to maa. bylo to vitezne auto MS. ale zrovna pocasi a celkove a to musis uznat, ze zrovna 450 koni je az na skodu v tomdle marastu...kos s nahonem na zadek. ja jsem byl na luzickych a kdyz zaclo lejt jakoz konve dobberkau jel, ale bylo vrk vrk vrk vrk, a videl jsi co ma prace udrzet to na tom asfaltu. ale je to krasny staly jsme na 1rzte. na takovy rovine...uskany ale ze docela dost. a bylo krasny videt ten odjezd kdy se skoro celej skovoa a vzdycky se vyhouplo to kridlo a zase zmizelo a ten boxer na ty tocky ....trndova octavie by jen vysavac oproti tomu. jizerky byly slyset smajlík))smajlík
11. 3. 2008 19:0310
0 0
bombova je ta F430 ve spanelsku..to bych chtel videt.) treba u nas na bohemce .))) na navarove .)) by z toho odvezl pulku .) jestli by se vubec vesel na most .) hahahasmajlíksmajlík
11. 3. 2008 19:0411
0 0
meca: jo ja s tebou souhlasim, ze vykon porsche je na takovem povrchu i na skodu, spis me prekvapilo, ze se drzel v takovych podminkach N4...
11. 3. 2008 19:1712
0 0
no abych pravdu rekl...me prekvapili vsichni 3 .) dilci vitezsvi v RZtach 3ti misto...to je hodne pekne. a kahle na to ze s tim nema zkusenosti je to pekny, a je pekny ze to priznal...coz je fer...ja treba osobne nechapu jak kahle muze byt mistr nemecka...me nikdy nejak extra nenadchnul...ale je fakt ze my nebo polaci, madari ..mame dost ostrejsi a sirsi spicku nez kolegove z D nebo AUT a lepsi vozy...ale ty gt zavidim
12. 3. 2008 13:2713
0 0
meca:dole u mostu je hospoda a ještě jeden barák tak ten ještě nedávno patřil mojí skoro tetě a z něj jsem od mala pozoroval jak se po mostě proháněly auta ještě při Rally Škoda nejstarší svoje fotky mám jak se tam proháněly 037 myslím že Snyerse a Pregliaska jo to byly časy jinak to tam mám asi 10 km tak to jen k tomu mostu
12. 3. 2008 13:5614
0 0
čahoun...no jasne vim kterej obcas tam jsme v ty zahrade .)) myslim ze by ty fotky sli nejak oscanovat a poslat? .) poslu ti kdyztak taky svoje kdyby jsi chtel z toho mista....jj pro me je to nejkouzelnejsi misto z bohemie.....jezdim tam uz taky radu letsmajlíksmajlík
12. 3. 2008 13:5915
0 0
nejluxusnejsi byli ty holandani v hospode... .)))smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!