11. 3. 2008 16:44 − 2202× − 10

V Norsku bude soutěžit VW Polo Super 2000

Norský pilot Rune Danneborg se rozhodl spojit své síly s belgickým přípravcem speciálů Volkswagen Polo Super 2000.

Norsko je jednou z mála zemí, kde se ještě ve větší míře objevují na startech tamních soutěží speciály nejvyšší kategorie WRC. O rozšíření těchto řad uvažoval i Rune Danneborg, který nedávno prodal svůj Peugeot 306 Maxi. Nakonec se však rozhodl zavítat do nové kategorie Super 2000. Nabízený volný Peugeot 207 Super 2000 švédského týmu odmítl a navázal spolupráci s belgickým René Georges Rallysport.


Alberto Hevia v loňském asfaltovém mistrovství Španělska Foto: www.rallyes.net

Speciál VW Polo si Danneborg již v minulém týdnu ozkoušel a další testy jej čekají na počátku dubna. Ani debut v ostré soutěži na sebe nenechá dlouho čekat, naplánován je na 19. 4. u příležitosti Rally Stavanger. Do stejného speciálu by pak měl usednout i druhý pilot týmu Thomas Kvam, jenž podobně jako jeho kolega prodal svůj dosavadní vůz Subaru Impreza. V rámci hlavního norského šampionátu by se oba jezdci měli objevit při předposlední soutěži roku Rally Larvik.

Belgický tým René Georges v pondělí postihla tragická událost, při níž zemřel mechanik týmu Hans Goudezeune. Podle posledních informací se nehoda stala na závěr testování před úvodním podnikem belgického mistrovství. Larry Cols chtěl ještě upravit nastavení diferenciálů a vyrazil k poslednímu projetí tratě se zmíněným mechanikem namísto svého spolujezdce Filipe Goddeho. Ostrá jízda již nebyla plánována a tak se na trať oba vydali bez přileb. A to dost možná, i když zatím přesné podrobnosti k nehodě nejsou známy, bylo hlavní příčinou, proč k tragické události došlo.


Za volantem VW Polo Super 2000 se vloni objevoval i Freddy Loix

Co se týče stavu pilota, čeká jej operace otevřené fraktury lokte a vedle otřesu mozku a pohmoždění hlavy má také prasklou pánev. K incidentu se vyjádřil i Freddy Loix, který se zesnulým Goudezeunem vloni při svých startech s VW Polo úzce spolupracoval. Z této události je otřesen a zvažuje, zda vůbec odstartuje do nadcházející East Belgian Rally.

Touto cestou bych chtěl vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým a čest památce Hanse Goudezeuna. Larrymu Colsovi pak nejde popřát nic jiného než brzké uzdravení.

Komentářů celkem: 10
11. 3. 2008 17:16
0 0
vypadá to, že se už zase začlo VW Polu věřit tak snad to pošlape jak má...
11. 3. 2008 17:18
0 0
podla mna ten VW ma viac hluku jak rychlosti!!! a fiatu sa nemoze rovnat
11. 3. 2008 17:27
0 0
enzo: no to bych netvrdil, již z několika stran jsem slyšel (četl) názor, že ze zejména vykonové strany je to "nejlepší" S2K (r.2007) a nebýt těch dětských nemocí tak je můj názor, že Fiaťáky převálcuje...
11. 3. 2008 17:52
0 0
ty vole ako to tak čítam... myslim ze v rallyovom aute sa pri rychlosti 80 km/h neumiera..ked vedel ze pojdu rychlejsie tak preco si tu prilbu nevzal ...nepochopim ich pocit preco si do zavodneho auta na rallyovej trati plnej nastrah nevzat prilbu..no myslim ze nabuduce si ju zobere..jeho odvaha stala mechanika zivot to je tazka dan za to ze podcenil bezpecnost pri jazde..smajlíksmajlík
11. 3. 2008 17:59
0 0
Jeho odvaha?? Někde psali že spolujezdci zakázal si tu přilbu nasadit???
11. 3. 2008 19:11
0 0
no vypada to ze to bylo i bez pasu...rozdrcena panev...to neni jen tak ve skorepine... ne
11. 3. 2008 19:26
0 0
tomas a erik kwam byli na bohemii tak doufam ze nam to ukazou.))
11. 3. 2008 20:59
0 0
ale myslel som to tak ze ich odvaha..preklep no..
12. 3. 2008 13:55
0 0
Jsem zvedav, co za tim vezi, zda jezdecka chyba, selhani techniky nebo nestastna nahoda... Myslim si (pouze osobne), ze pokud rally pilot nejede ostrou jizdu, tak by snad nemel sam od sebe bourat... Kazdpadne RIP a brzke uzdraveni....
13. 3. 2008 10:52
0 0
to enzo:loni v Belgii na Condrozu dával Loix na VW 35s Duvalovi (Fiat) i spoškozeným výfukovým potrubím a nezdálo se mi, že by to auto nejelo...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama