20. 3. 2008 08:22 − 2430× − 11

Rozhovor s Pepou Sedláčkem před Valašskou

Josef Sedláček nám před startem první soutěže s novým vozem ochotně odpověděl na několik otázek.

V průběhu měsíce února se v médiích objevila zpráva o obohacení vozového parku českých soutěží o vůz Renault Clio, v zatím u nás nepříliš rozšířené specifikaci R3.

Vůz který pořídil prostějovský Defrs Rally Team bude v letošní sezóně pilotovat zkušený soutěžák Josef Sedláček, vítěz Fabia Cupu z let 2005 a 2006 a mistr republiky ve třídě A5 v letech 2005 a 2007. Josef Sedláček nám před startem první soutěže s novým vozem ochotně odpověděl na několik otázek.

Josefe, úvodem se nejde se nezeptat na techniku, kterou jste s týmem pořídili před letošní sezónou. Již bylo avizováno, že Renault Clio R3 se kterým budeš letos startovat má původ u týmu LAD a v loňském roce s ním startoval ve francouzském mistrovství známý jezdec Cedric Robert.

Auto jsme poprvé viděli na posledním loňském závodě francouzského mistrovství Rallye du Var, kde po ukončení závodu pořádal tým Renault předváděcí akci s tímto modelem. Akci jsme navštívili, svezli jsme se a tým nám nabídl připravení tohoto vozu na sezónu. Auto je v současné době po kompletní repasi. Když jsme absolvovali s Cedricem Robertem zkušební jízdy, tak měl vůz o něco vyšší výkon, nějakých 250 koní. V současné době je již homologovaný právě tento nový motor. My máme k dispozici verzi, která disponuje výkonem asi 230 k.

Pochopitelně všechno dnes stojí velké peníze a než se s autem sžiji, tak bych asi silnější verzi nedokázal efektivně využít. Zatím tedy pojedeme se stávající specifikací. Momentálně máme s autem najeto jen velmi málo kilometrů, ale po nějakých 2 000 kilometrech by se měla dělat repase motoru, a poté bychom přešli na silnější variantu.

Jak se těšíš na první ostrý start na Valašce? Premiéra R3 v českých rukách a na české trati bude určitě příznivci rally pozorně sledovaná.

Já jsem taky plný očekávání. Určitě nejde čekat, že hned od první rychlostní zkoušky pojedeme úplně naplno a budeme (alespoň v třídě, nebo v „áčkách“) vyhrávat jednu rychlostku za druhou. Zatím máme najeto ostřejším tempem snad 20 nebo 25 kilometrů a budeme se muset s autem hlavně sžít. Bohužel auto jsme nemohli otestovat na plánované brněnské akci, takže nás toto seznamování čeká až přímo při závodě na Valašce.

První ostré seznámení proběhne navíc ještě za tmy…

Tma mi až tolik nevadí. Možná bych jel raději celý závod za tmy, než za světla. Tma mi vadí daleko méně, než třeba mokro.

Jak vlastně vznikl nápad na pořízení této techniky. Přeci jen v ČR jste mezi prvními týmy, které s vozem kategorie R3 vstupují do našeho šampionátu?

Původní záměr týmu Defrs, za který startuji byl pořízení vozu Mitsubishi Lancer Evo 9. Ale těchto vozů je v našich šampionátech celkem dost a navíc já od svých začátků startuji s vozy s pohonem jedné nápravy. V prvním roce to byla Škoda 130 a od roku 1994 počínaje Favoritem to byly vždy auta s předním náhonem. Se čtyřkolkou jsem se vlastně nikdy pořádně nesvezl. Určitě bych si někdy rád s Mitsubishi také zazávodil, ta možnost se nevylučuje a není nereálná. Zkušebně jsem se už na testování v Sosnové svezl s EVO 8, kterou loni provozoval tým pana Mládka. To auto skutečně „jede“, ale pro konkurenceschopné závodění je pro mě v současné době přijatelnější startovat s předokolkou, na kterou jsem zvyklý neporovnatelně více.

Takže Josef Sedláček a čtyřkolka je možná kombinace, která by se mohla ve startovních listinách objevit?

Nikdy neříkej nikdy je pochopitelně pravda. Momentálně jsou ale nemalé peníze investované do R3, takže teď bude prioritou abych si dobře rozuměl s Cliem a hlavně aby dosahované výsledky odpovídaly tomuto vozu.

Jaký byl pro tebe přechod do nového vozu?

Dá se říct, že ten přechod docela šel. Jezdil jsem kdysi s Nissanem Almerou Kit Car, která měla také sekvenční převodovku, ale tam mi to zrovna moc nešlo. Prostě to nějak nefungovalo. Loni jsem si vyzkoušel i Fiat Punto S1600, také z týmu Roto, ale tam nám hodně brzo odešlo těsnění pod hlavou, takže jsme moc kilometrů nenajeli. Při závodě navíc pršelo a já vodu nemám rád, takže i tehdy bylo nějak všechno proti mně :-) Ale tady u Clia je to sekvenční řazení skutečně bezvadné.

Takže první pocity jsou dobré? Mohlo by to jít?

Myslím, že by to mohlo jít ;-)

Koho vidíš potenciálně jako své největší soupeře pro nadcházející sezónu?

Když jsem závodil třeba v A5, tak jsem to vždy bral tak, že prostě jedu „áčka“. Když jsem jel s Civicem, tak jsem jel prostě „enka“. I když jsem jel proti dvoulitrům. Letos pro mě budou hlavními soupeři všichni, kteří pojedou S1600, respektive tuto třídu. Beru to prostě tak, že jedu „áčka“ a pochopitelně také na absolutní pořadí.

Když už jsme u S 1600, kde vidíš kromě obsahu hlavní rozdíly mezi S1600 a R3?

S S1600 velkou zkušenost nemám. R3 je o asi 100 kg těžší. Podobné jsou jak převodovky, tak i brzdy. Rozdíl je ale v motoru. Výkon motoru je v podstatě v tuto chvíli srovnatelný, R3 má však vyšší obsah a tudíž dle mého názoru i vyšší krouťák. To mi potvrdil při testu i Pepík Peták. Zatáčky které jsme jeli na 2, by dle svých slov musel s S1600 jet na 1. R3 se v těch pasážích „sbírala“ o poznání lépe, než S1600. Spodek tedy hovoří pro R3. Naopak „nahoře“ by měla mít výhodu S1600. Tady toto auto točí 7 600, S1600 má strop někde okolo 9 000.

Co bude s mistrovskou Fabií? Na internetu se dá zaznamenat nabídka na pronájem, či prodej. Fabia je tedy definitivní minulostí?

Fabia zatím zůstane jako taková záloha, kdyby se něco náhodou stalo s Cliem. Pokud se samozřejmě neprodá, nebo nebude domluvený pronájem. Další možností je, že kdyby na Valašce náhodou napadl sníh, tak by se místo Cliem jelo s Fabií. Na Clio totiž nemáme momentálně vůbec žádnou zimní výbavu.

Už máš definitivně jasno o letošním kalendáři?

Já si starty nevybírám. To je na rozhodnutí týmu. Původně se uvažovalo, že bychom se v letošním roce účastnili sprintů a vybraných dvou, nebo tří závodů velkého mistrovství. Nakonec jsme se ale dohodli, že lepší variantou bude i pro větší sžití se s autem účast v MMČR. Pojedeme tedy velký mistrák a je možná i účast na některých podnicích sprintrally. Nejspíše se bude jednat o podniky na Moravě. Tým sídlí v Prostějově a proto bude důležité i to hledisko, které závody budou zajímavé pro partnery týmu. Možná zvolíme sprinty ve Vsetíně a Vyškově. To je ale vše na rozhodnutí týmu.

Jakou máš zkušenost s diváky? Vnímáš jejich podporu? A co bezpečnost a chování diváků kolem trati?

Diváckou kulisu určitě vnímám. Hlavně se pochopitelně soustředím na trať a to co je dále od trati samozřejmě nemůžu vnímat tak intenzivně jako samotnou trať. Zatím se mi ale naštěstí incidenty s neukázněnými diváky vyhýbaly a nic takového jsem nezažil. Bohudík. Doufám, že to tak zůstane i do budoucna.

Určitě nemůže chybět otázka na Tvé soutěžácké vzory?

Vzor jsem samozřejmě měl. Je to už ale pohled více do historie. Mi se vždy líbily vozy skupiny B a jedním z nejvýraznějších bylo Audi Quattro S1. Za jeho volantem se mi moc líbil Walter Röhl.

A v současnosti? Sleduješ třeba světový šampionát? Co říkáš na současné piloty? Třeba nedávno Sébastien Ogier a jeho výkon v Mexiku?

Výsledek to byl zcela jistě perfektní. Ale myslím si, že takových výsledků i jezdců by ve světě i v našem mistrovství mohlo být daleko více. Za vším jsou ale kromě talentu peníze a s tím spojená dostupnost techniky a zázemí, které ty výsledky umožní. V mnoha případech se ale jezdci, kteří mají talent prostě k té technice nedostanou. Myslím si, že těch, kteří by byli schopni zajet nějaký slušný výsledek je i v naší zemi více, než například těch prvních deset jmen, které jsou na špici absolutního pořadí.

Ale ti kluci prostě ty peníze nemají. S tím pak kontrastuje skutečnost, že když se za tohoto mladíka francouzská federace dokázala postavit, vytvořila mu potřebné zázemí a dala možnost ukázat co umí, předvedl že je schopen s kvalitní podporou zajet i takový skvělý výsledek.

Myslím si, že i u nás by to mohlo být podobné, kdyby byla vůle. Ti kluci tady opravdu jsou. Třeba v N1, nebo v A5, nebo v jakékoli jiné třídě. Jen se zde potvrzuje to známé pravidlo, že peníze jsou až na prvním místě.

Díky za rozhovor a hodně štěstí.

Také děkuji a přeji všem divákům, nejen na Valašské Rally, hodně krásných zážitků.

Komentářů celkem: 11
20. 3. 2008 08:49
0 0
Pekny vozitko a panu Sedlackovi ho nesmirne preju, tesim tesim smajlík
20. 3. 2008 09:20
0 0
rychlost, rozum, talent, zkušenosti a skromnost.. to je P. Sedláček.. kéž by tato kombinace jeho "atributů" byla nakažlivá..
Ať to na Valašce s R3 výjdesmajlík
20. 3. 2008 09:52
0 0
Držím palce s novym Cliem smajlík Ještě 8 dní do Valašské rallysmajlíksmajlík Asi se nedočkám smajlík
20. 3. 2008 10:09
0 0
Pepa Sedláček chápe a plně v praxi dokazuje že rallye není jen N4 případně A8. Dodatečné přání ke jmeninámsmajlík
20. 3. 2008 10:21
0 0
Pěkné počteníčko, přeji hodně úspěchů ať to frčí smajlík smajlík
20. 3. 2008 10:41
0 0
Konečně se na Josefa dostalo. Přeji, bezproblémovou techniku a uspěšnou sezónu Josefovi a celému týmu DEFRS .smajlíksmajlíksmajlík
20. 3. 2008 11:45
0 0
Taky držim palce a už se těšim až to uvidim letět na vlastní oči.A co se tý Almery týče,tak to byla náhodou paráda.
20. 3. 2008 11:46
0 0
Přepadá mne myšlemka, že ta Valaška bude asi s tou Fabií smajlík
20. 3. 2008 14:07
0 0
Pepa je formát, naprosto souhlasím s tím, co napsal Hallo. Hodně, opravdu moc se mi u něj líbí přístup "nezáleží na tom, jakou třídu jedu, jedu prostě skupinu". Tomu říkám soutěžácké srdce. Žádné řeči co by a kdyby, slabá technika, výmluvy na dobře obsazenou třídu apod. Prostě to umí, sedne a jede. Nebo spíš letí. A s čímkoli. Prostě talent neskutečný.
20. 3. 2008 16:42
0 0
smajlíksmajlík
21. 3. 2008 20:43
0 0
Vidím, že máme na pana Sedláčka všichni stejný názor... smajlík
PS:Mám takové tušení, že celkově tato sezóna bude o něčem úplně jiném, než ta minulá... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!